Bosch Intelligent Programme: älykäs ohjelma, joka mahdollistaa käyttäjäpalautteen antamisen Home Connect -sovelluksen kautta

Kodinkone, joka optimoi itsensä: ensimmäinen Bosch-astianpesukone, joka voi "oppia" palautteesta

Kodinkone, joka optimoi itsensä: ensimmäinen Bosch-astianpesukone, joka voi "oppia" palautteesta

• Uutta: liitetty, "oppiva" Bosch Serie 8 -astianpesukone PerfectDry-toiminnolla
  • Intelligent Programme: älykäs ohjelma, joka mahdollistaa käyttäjäpalautteen antamisen Home Connect -sovelluksen kautta
  • Ehdottaa mukautettua ja optimoitua ohjelmaa sekä vaihtoehtoja
  • Keskittyy kestävyyteen: selkeät tiedot energian ja veden kulutuksesta
  • Ensiluokkaiset Serie 8 -ominaisuudet: erittäin joustavat korit, monia erikoisohjelmia, zeoliittikuivaus, EfficientDry-teknologia

Kukapa ei haluaisi antaa palautetta astianpesukoneelleen silloin tällöin? Esimerkiksi astiat eivät ole täysin kuivia, kun ne otetaan koneesta, pesuprosessi voisi sujua hieman nopeammin tai alakorin lautasissa on edelleen ruoanjäämiä. Ja nyt voit tehdä juuri tämän! Syksyllä 2021 Euroopan johtava kodinkonevalmistaja Bosch 1 esitteli ensimmäiset astianpesukoneet, jotka ottavat vastaan palautetta käyttäjiltään ja “oppivat” siitä.

Mukautettu ohjelman optimointi

Liitettävissä Serie 8 -astianpesukoneissa on älykäs Intelligent Programme -ohjelma: käyttäjät voivat arvioida tyytyväisyytensä välittömästi pesun jälkeen Home Connect -sovelluksen kautta käyttämällä yksinkertaista ja helposti ymmärrettävää arviointiasteikkoa, joka koostuu hymiöistä ja sisältää kolme luokkaa: pesu, kuivaus ja kesto. Tämän palautteen perusteella sovellus suosittelee optimoitua ohjelmaa, joka vastaa käyttäjän tarpeita. Käyttäjä voi sitten joko hyväksyä suosituksen tai valita vaihtoehdon – säilyttäen aina astianpesukoneeseensa lopullisen hallinnan.

Kestävyys ensin

Jos käyttäjät noudattavat älykkään ohjelman suositusta, he voivat olla varmoja, että astianpesukoneen suorituskyky ja kestävyys ovat täydellisessä tasapainossa. Parannuksissa otetaan aina huomioon energiankulutus riippumatta siitä, haluavatko käyttäjät tehokkaampaa puhdistusta, parempaa kuivausta tai lyhyempää ohjelman kestoa. Käyttäjien valinnan helpottamiseksi sovellus ehdottaa myös yhtä suositeltua optimoitua ohjelmaa nopeampaa, mutta vähemmän energiatehokasta vaihtoehtoa, ja yhtä erittäin energiatehokasta, mutta hitaampaa vaihtoehtoa. Läpinäkyvyyden lisäämiseksi astianpesukone määrittää suositellun ohjelman enimmäislämpötilan sekä veden- ja energiankulutuksen.

Täydellisesti puhdistetut astiat

Ensimmäisten "oppivien" astianpesukoneiden myötä Bosch kirjoittaa uuden luvun innovatiivisen PerfectDry-tuoteperheensä menestystarinaan. Älykkään Intelligent Programme -ohjelman lisäksi malleissa on lähes kaikki Serie 8:n premium-ominaisuudet, jotka nostavat suorituskyvyn ja kestävyyden korkeimmalle tasolle. Keskipisteenä ovat erittäin herkät sensorit, jotka määrittävät aina oikean määrän vettä ja energiaa täyttömäärän mukaan. Erityisen vaativien puhdistustehtävien hoitamiseksi astianpesukoneissa on lisättyjä ominaisuuksia, kuten Extra Clean Zone, joka varmistaa ruokajäämien erittäin perusteellisen puhdistuksen yläkorissa olevista astioista. Antibakteerinen Hygiene Plus -ohjelma sen sijaan voidaan lisätä moniin astianpesuohjelmiin erikoistoimintona erittäin hygieenisten tulosten saavuttamiseksi – loppuhuuhtelun jopa 70 °C:n lämpötilojen ansiosta.

Huipputehokas, joustava, hiljainen

Bosch yhdistää korkean suorituskyvyn ja kestävyyden kuivauksessa. Zeoliittikuivaus on pitkään ollut erittäin tehokas ja kestävä tapa kuivata astiat tahrattomasti. Bosch-valikoimassa on astianpesukoneita, joissa on EfficientDry-teknologia: luukku avautuu automaattisesti ohjelman päätyttyä, jotta lauhdevesi pääsee poistumaan. Tämä säästää energiaa suorituskyvystä tinkimättä. Max Flex Pro -korit takaavat optimaalisen täytön. Ne suojaavat astioita pitäen ne paikallaan ja mukautuvat erinomaisesti käyttäjän tarpeisiin. Yläkorin yläpuolella olevassa VarioDrawer Pro -korissa on 25 prosenttia lisää tilaa pienille astioille. Yläkorin kuulalaakerit helpottavat korin liukumista sisään ja ulos jopa sen ollessa täyteen lastattu. Lisäksi astianpesukone pitää huomattavan vähän ääntä. Hiljaisen ja energiatehokkaan EcoSilence Drive -moottorin ja huipputekniikkaa edustavan eristyksen ansiosta laite ilmoittaa läsnäolostaan – jopa avokeittiössä – vain käytännöllisellä valkoisella TimeLight-valolla, joka näyttää ohjelman tilan ja jäljellä olevan pesuajan.

Valmis tulevaisuuteen

Boschin "oppivat" astianpesukoneet edustavat jälleen valtavaa harppausta kohti kodinkoneita, jotka on räätälöity kunkin kotitalouden eri prioriteettien mukaan. Vahvan kuluttajalähtöisyyden mahdollistavat älykkäät, yhä kehittyneemmät tekniikat ja älykodin liitettyjen keittiöiden jatkuva kehitys.

1 Bosch on isojen kodinkoneiden tuotemerkki numero yksi Euroopassa. Lähde: Euromonitor, myynti, 2020

Tuoteviitteet:

SMV8YCX03E markkinoille tuonti tammikuussa 2022

SMV8ZCX02E markkinoille tuonti marraskuun 2021 lopussa

SMV6ZDX49S markkinoille tuonti joulukuusta 2021 alkaen

BSH Hausgeräte GmbH on maailman johtavia kodinkonevalmistajia. Vuonna 2019 sen myyntituotto oli noin 13,2 miljardia euroa, ja sillä oli yli 58 000 työntekijää. Yhtiöllä on 13 tunnettua tavaramerkkiä kuten Bosch, Siemens ja Home Connect sekä palveluita kuten Kitchen Stories. BSH:lla on 40 tehdasta, ja sitä edustaa noin 80 yritystä 50 maassa. BSH kuuluu Bosch Group -konserniin.