Ohita
Terhi Juutilainen Myllyntontun päiväkodista on tyytyväinen Brotherin MPS-tulostuksenhallintaohjelmaan. Päiväkodissa tulostetaan paljon, joten tulostuskustannuksista on hyvä pysyä kärryillä.

Blogikirjoitus -

Asiakastarina: Helppoa ja kustannustehokasta tulostusta Mäntsälän kunnassa

Mäntsälän kunta pähkinänkuoressa

Mäntsälä on noin 21 000 asukkaan keskiuusimaalainen kunta pääkaupunkiseudun läheisyydessä. Kunnassa on noin 1300 työntekijää. Mäntsälä on kasvussa ja monen ison yrityksen kotipaikka. Mäntsälän historialliset juuret ovat alueen lukuisissa kartanoissa, ja kunta onkin perustettu jo 1585.

Tulostusratkaisu säästää työaikaa

Mäntsälän tietohallinnossa työskentelee kaksi henkilöä, joten ICT-palvelujen osto ulkopuolelta on välttämätöntä, jotta kaikki tarpeelliset toiminnot voidaan turvata. Brotherin tulostuksenhallintaratkaisu mahdollisti henkilökohtaisessa tai pienen työryhmän käytössä olevan tulostimien hankinnan järkevällä kustannustasolla ja ylläpidolla. Monille työntekijöille tulostimen läheisyys ja helppo saavutettavuus on tärkeä asia.

Päiväkodissa tulostetaan monipuolisesti

- Tulostaminen päiväkodissa on päivittäistä, vaikka pyrimme sähköisillä järjestelmillä kohti paperittomuutta. Tulostan työvuorolistoja, varhaiskasvatussuunnitelmia, muistioita ja ryhmän toimintasuunnitelmia. Lisäksi paperitulosteilla on paikkansa lasten toiminnan monipuolistamisessa, esimerkiksi uusien tehtävien muodossa, kertoo johtaja Terhi Juutilainen Myllytontun päiväkodista.

Opetuksen tarpeet tulostamiselle

- Opettajat tulostavat kokeita, tehtäviä ja salassa pidettäviä asiakirjoja. Kustannusseuranta on tärkeää, sillä otamme satoja tulosteita päivittäin. Automaattinen tarviketoimitus helpottaa arjen työtä, toteaa rehtori Jorma Malmivuori Ehnroosin koulusta.

Tehokasta tietohallintoa fiksuin palveluostoin

- Tietohallinnon on toimittava tehokkaasti, joten käytämme paljon ulkopuolisia palveluita. Yritän tuoda esille näkökulmaa, että aina itse tekemällä ei saada säästöjä aikaan, vaan kallisarvoista työaikaa voi kulua lisäarvoa tuottamattomiin tehtäviin, tietohallintopäällikkö Markku Anttila Mäntsälän konsernipalveluista toteaa.

- Vanha toimintamalli oheistulostinten osalta aiheutti meille ylimääräistä työtä. Etsin tähän palvelumallia, ja Brotherin tulostuksenhallintaratkaisu mahdollisti henkilökohtaiset tulostimet kilpailukykyiseen hintaan. Meitä auttoi paljon myös se, että Brotherin edustaja oli aktiivinen osapuoli monitoimittajaympäristössä ja hoiti asioita myös kumppaneiden suuntaan. Laitevaihtotakuu on myös tärkeä asia, koska se lisää huolettomuutta meille tietohallinnossa.

Tutustu asiakastarinaan referenssivideon muodossa:

Lisätietoja tulostusratkaisusta:

Brother Finland,

Brother Nordic A/S sivuliike Suomessa

Aki Virtanenaki.virtanen@brother.fi, 050 331 2715

Mikko Pulkkinen, mikko.pulkkinen@brother.fi, 050 331 8868

Tunnisteet

Brother lyhyesti

Brother Finland toimii Brother Nordicin Suomen maakonttorina ja tuo Brother-tuotteita Suomen sekä Baltian markkinoille. Brother Finland vastaa myynnistä, markkinoinnista sekä teknisestä tuesta Suomessa.

Vastuullisuus ympäristöasioissa on olennainen osa liiketoimintaamme sekä yhteiskunnallista vuorovaikutusta. Yrityksellemme myönnetty ISO 14001 -ympäristösertifiointi sekä laaja joutsenmerkitty tuotevalikoimamme ovat konkreettinen osoitus siitä, että kannamme vastuumme myös ympäristöasioissa.

Lisätietoa osoitteessa www.brother.fi

Lehdistön yhteyshenkilöt