Nopeaa ja tehokasta etikettitulostusta

Verkkokaupan suosio on suorastaan räjähtänyt viime vuosina, korona-ajasta puhumattakaan. Verkosta ostaminen on helppoa, nopeaa ja kätevää, ja toimituksen voi tilata valitsemaansa paikkaan: kotiin, työpaikalle tai noutopisteeseen. Verkkokaupan suosion kasvu on saanut myös monet pienet yritykset siirtämään myyntiään verkkoon, ja tämä trendi näyttäisi jatkuvan.

Jotta verkkokauppaa pystyy harjoittamaan tehokkaasti ja tilaukset löytävät perille oikein, tuotteet on tärkeää merkitä oikein viivakoodeilla ja lähetystarroilla.

Etikettitulostuksen sudenkuopat

Verkkokaupan käynnistysvaiheessa moni tulostaa hinnat, viivakoodit ja lähetystiedot mustesuihkutulostimella joko tavalliselle paperille tai valmiille tarra-arkeille.

Tarra-arkit voivat kuitenkin aiheuttaa tulostimessa tukoksia sekä monenlaista vaivaa ja hävikkiä, esimerkiksi jos tuloste onkin tarraa isompi ja sitä on muokattava ja tulostettava uudelleen.

Toisaalta tulostimessa voi käyttää myös koko sivun leikkaamattomia tarra-arkkeja, mutta ne on tulostamisen jälkeen leikattava sopivan kokoisiksi, mikä on työlästä ja aikaa vievää.

Nopeaa etikettitulostusta

Etikettitulostin ratkaisee edellä kuvatut ongelmat ja säästää aikaa ja rahaa, sillä etiketistä tulee kerralla oikeanlainen.

Etiketteihin pitää usein sisällyttää paljon erilaisia tärkeitä tietoja. Tällöin on hyvä olla etikettitulostin, joka pystyy tulostamaan tarvittavat tiedot tehokkaasti ja laadukkaasti.

TD-4420TN- tai TD-4520TN-etikettitulostin on loistovalinta kiireiselle verkkokaupalle. Näissä malleissa on nopea suora lämpötulostus ja lämpösiirtotulostus jopa 300 dpi:n erottelutarkkuudella. Ne siis täyttävät kaikki tulostustarpeet.

Suora lämpötulostus on tehokas tulostusmenetelmä, joka sopii suurien etikettimäärien tulostamiseen. Tarrassa on lämpöön reagoiva pintakerros ja tulostimessa lämpötulostuspää, joten perinteistä värinauhaa tai mustetta ei tarvita. Tämä menetelmä soveltuu lyhytikäisten etikettien, kuten viivakoodillisten lähetystarrojen ja varaston tuotemerkintöjen, tulostamiseen. Parasta siinä on, että se on myös hyvin taloudellinen menetelmä, jolla voidaan tulostaa suuri määrä etikettejä edullisesti.

Lämpösiirtotulostus taas on sopivin vaihtoehto, kun tarvitaan pitkäikäisiä etikettejä esimerkiksi hyllymerkintöihin ja muuhun yleiseen pitkäkestoiseen merkitsemiseen. Siinä erikoisvalmisteisen värinauhan väri imeytyy etikettiin. Etikettien teksti on luettavissa pitkän aikaa, sillä ne kestävät monenlaista ulkoista altistusta.

Kiireisessä verkkokaupassa työn pitää edetä nopeasti ja ongelmattomasti, erityisesti lähetystarroja tulostettaessa. Etikettitulostiimiin on onneksi saatavilla lisävarusteita, jotka helpottavat päivittäistä tulostustyötä, kuten automaattinen leikkuri, joka katkoo etiketit rullasta oikeanpituisiksi tulostettaessa suuria eriä. Kun leikkuriin yhdistetään taustapaperin irrottaja, etikettien liimaaminen käy nopeammin.

Lisäksi saatavilla on viivakoodien tulostusta ja eri fontteja ja asetteluja tukeva ohjelmisto, jonka avulla etiketteihin voi lisätä myös grafiikkaa, päivämääriä ja muita tietoja käyttäjän toivomalla tavalla.

Oman yrityksen merkintä- ja tulostustarpeet kannattaa selvittää, sillä näin on helpointa valita etikettitulostin, joka säästää aikaa ja rahaa.

• Tietokone, Televiestintä, IT

• tarratulostimet