Laadukas tuote tarvitsee laadukkaan merkinnän

Kuinka monesti sinua on harmittanut, että hienosta tuotteesta on puuttunut hinta? Yhä tänä päivänä törmään hyvin usein kauppaan, jossa hintatiedot ovat kovin puutteelliset tai niitä ei ole ollenkaan. Väistämättä tulee mieleen onko se itsetarkoitus ja tapahtuuko hinnoittelu naamakertoimen mukaan. Itse jatkan kuluttajana sujuvaa kävelyä eteenpäin kysymättä hintaa suomalaiseen tapaan ja olen hiirenhiljaa asiasta. Tästä löytyy myös tutkimustietoa, että kuluttaja haluaa nähdä tuotteen hinnan. Saman asian vaatii myös Kilpailu- ja kuluttajavirasto, niin miksei sitä tekisi tyylikkäästi? Brotherilla on monia erilaisia merkintäratkaisuja, kuten tyylikkäitä laminoituja metallitarroja sekä paperisia tarroja vaikkapa tuoteselostuksiin.

Laadukkaat tarrakirjoittimella tehdyt laminoidut tarrat kestävät erittäin hyvin kulutusta. Tuotetiedot, hinnat, jotka on merkitty vaikkapa lasivitriiniin tulee kuitenkin säännöllisesti puhdistaa. Sormenjäljet ja likainen vitriini eivät kuulu laadukkaan tuotteen mielikuvaan. Laminoitu tarra kestää useimmat kemikaalit, kuten asetonipohjaiset puhdistusaineet, ja esittelyvitriini on aina tyylikkään näköinen.

Usein olen huomannut, että hinnat ovat tulostettu A4-paperille, tämän jälkeen leikattu pieneksi hintalapuksi ja kenties vielä ”laminoitu” paperitarrateipillä kiinni kohteeseen. Tämä ratkaisu ei ole koskaan hyvännäköinen. Toinen kysymys on, onko se edes kovin tehokasta yritykselle? Myöskään tyylikkään näköinen tarra kuluneella tekstillä ei ole mielestäni kuitenkaan mieltä ylentävä näky. Kuinka monesti olet ottanut kahvilassa metallisen maitoastian, jossa lukee himmeällä teksti aito? Maito on aito asia niin kuin olemme tottuneet kuulemaan, mutta ettei se sekoitu aitoon kerma-astiaan, on merkinnän oltava kunnossa. Tähän laminoimaton tarra ei kykene, vaan teksti vääjäämättä kuluu tai haalistuu ajan kuluessa.

Laminoitu tarra on suhteellisen arvokasta tavaraa. Mutta sen kesto on huippuluokkaa. Laminoitu tarra on loppuun asti tyylikkään näköinen ja jos se poistetaan kohteesta, ei tarra jätä liimatahraa. Tarran ollessa näyteikkunassa laminoitu tarra kestää myös auringon UV-säteilyä eikä tarra haalistu rumannäköiseksi tai tärkeä teksti katoa. Lämmönkesto laminoidulla tarralla on myös huippuluokkaa. Oli sinulla vaikka jäästä tehty ravintola talvella tai ravintolakeskus varustettuna saunalla, merkintäsi pysyy kohteessa.

Haluaisitko kenties näytteen tarrastamme ja kokeilla sitä omassa kohteessasi? Ota yhteyttä sähköpostitse niin lähetämme teille mallitarran.

Sami Kivelä / Brother Finland

• Tietokone, Televiestintä, IT

• tarratulostimet

Brother lyhyesti

Brother Finland toimii Brother Nordicin Suomen maakonttorina ja tuo Brother-tuotteita Suomen sekä
Baltian markkinoille. Brother Finland vastaa myynnistä, markkinoinnista sekä teknisestä tuesta Suomessa. Vastuullisuus ympäristöasioissa on olennainen osa liiketoimintaamme sekä yhteiskunnallista vuorovaikutusta. Yrityksellemme myönnetty ISO 14001 -ympäristösertifiointi sekä laaja joutsenmerkitty tuotevalikoimamme ovat konkreettinen osoitus siitä, että kannamme vastuumme myös ympäristöasioissa.

Lisätietoa osoitteessa www.brother.fi

Heidi Rankala

Lehdistön yhteyshenkilö Digital Marketing Manager PR +358400780257

Sami Kivelä