Tiedote -

Tays aloittaa usean erikoisalan hoitopolkujen digitalisoinnin BuddyCare -järjestelmällä

Terveysteknologiayritys Buddy Healthcare voitti Istekin järjestämän kilpailutuksen ja tulosten julkaisun myötä Tampereen yliopistollinen sairaala laajentaa yhteistyötä yrityksen kanssa. Tays tulee digitalisoimaan ja automatisoimaan useiden eri lääketieteen erikoisalojen hoitopolut ja potilasviestinnän aina operatiivisista erikoisaloista psykiatriaan BuddyCare -hoidonohjausjärjestelmän avulla. Samalla tullaan toteuttamaan potilastieto- ja OmaTays integraatiot BuddyCare -järjestelmään.

Järjestelmän käytöllä pyritään tarjoamaan entistä parempaa palvelua potilaalle samalla mahdollistamaan omaan hoitoon liittyvä läpinäkyvyys. Potilaan sovellus tukee ja muistuttaa potilasta hoidon eri vaiheissa automaattisilla muistutuksilla ja hoito-ohjeilla. Sairaala pyrkii järjestelmällä tehostamaan hoitohenkilökunnan toimintaa sekä selkeyttämään hoitoprosesseja. Järjestelmällä tullaan lisäksi keräämäänhoidon- ja palvelun laatua toiminnan ja palvelun kehittämiseksi. Hoitohenkilökunnan näkökulmasta tavoitellaan hallinnollisen työn vähenemistä mm. potilaspuheluiden osalta, prosessivaiheiden vähenemisen myötä sekä peruuntumisten ja myöhästymisten vähenemisien kautta.Potilaan toimenpidettä edeltävän stressin ja ahdistuneisuuden oletetaan vähenevän tiedonkulun ja ohjeistuksen paranemisen myötä.

Integraatio potilastietojärjestelmään

Käyttöönoton yhteydessä tullaan toteuttamaan integraatiot potilastietojärjestelmän sekä OmaTays sähköisen asiointipalvelun ja BuddyCare -järjestelmän välillä. Potilastietojärjestelmä integraatiolla tullaan entistä enemmän helpottamaan ammattilaisen työtä sekä automatisoimaan tiedon siirtymistä järjestelmien välillä. OmaTays integraatio luo potilaille saumattoman asiakaskokemuksen, jolla parannetaan entisestään hoito- ja palvelukokemusta.

Kuinka hoidonohjausjärjestelmä toimii?

Potilaan mobiilisovelluksen helppokäyttöisellä aikajanalla on potilaalle kaikki hänen hoitoonsa liittyvät tiedot, ohjeet, lomakkeet ja oirekyselyt. Sovellus muistuttaa potilasta tulevista tehtävistä ja pitää näin ollen potilasta ajan tasalla hoidon eri vaiheista. Tehostettu ja oikea-aikainen viestintä sovelluksen kautta helpottaa potilaiden valmistautumista esimerkiksi toimenpiteeseen ja varmistaa, että potilaat saapuvat oikein valmistautuneina oikeaan paikkaan. Sovelluksen kautta potilas voi olla myös yhteydessä hoitohenkilökuntaan ja hoitohenkilökunta potilaaseen.

Hoitohenkilökunta seuraa oman työkalunsa kautta etänä potilaiden edistymistä hoitopolulla. Työkalu luo automaattisesti hälytyksen ammattilaisille, jos potilas ei ole suorittanut pyydettyjä tehtäviä tai raportoiduissa oireissa tapahtuu merkittäviä muutoksia. Työkalu siis erottelee potilaat, jotka tarvitsevat enemmän tukea hoidossaan säästäen ammattilaisten aikaa.

“Yhteistyö Tays:n kanssa on ollut Buddy Healthcarelle erittäin merkittävää ja yritykselle on ensiarvoisen tärkeää, että se sai jatkoa laajan hankinnan myötä. Tays on ollut pitkään edelläkävijä Suomessa potilaiden sähköisen asioinnin suhteen ja on mahtavaa, että Buddy Healthcare pääsee tuottamaan yhdessä Tays:n kanssa huippuluokan järjestelmä- ja palvelukokonaisuuden Tays:n ammattilaisille ja heidän potilailleen.” Markus Lind myyntipäällikkö, Buddy Healthcare

• sähköinen asiointi
  • terveydenhuolto