Canon goes Tubecon 2019! Ennennäkemätön Tubewall -taideseinä esittelee Suomen seuratuimpien tubettajien muotokuvia

Canon tuo Tubeconiin Helsingin Messukeskukseen elokuun 16.- 17. päivä Tubewall-taideseinän, joka koostuu Suomen seuratuimpien tubettajien muotokuvista. Taideseinän ovat toteuttaneet luovien alojen valmennuskeskus Teho-opiston opiskelijat ja opettajat tubettajien itsestään ottamien selfie -kuvien pohjalta. Alkuperäiset kuvat on otettu ja tulostettu Canonin Zoemini S -pikakameroilla, joilla kuvaan voi lisätä hauskoja filttereitä ja emojeita ennen tulostusta.Tapahtuman pääsisäänkäynnissä sijaitseva, näyttävä taideseinä kutsuu kävijöitä ottamaan itsestään kuvia oman suosikkitubettajan muotokuvan kanssa tapahtuman aikana.

Tubettajien ottamien selfie-kuvien ideana on tuoda esiin Canon Zoemini S -pikakameran ainutlaatuisia ominaisuuksia ja kertoa mitä kaikkea uutuuksilla saa aikaiseksi pienessä koossa. Jokainen muotokuva on  itsenäinen taideteos ja kuvat voivat olla tyyliltään, tekniikaltaan ja tunnelmaltaan täysin erilaisia. Kävijät pääsevät koskemaan seinäpintaa sekä kuvaamaan itseään seinän edessä. Paikalla on myös Canonin ammattikuvaaja, jonka ottamat valokuvat kävijät saavat itselleen tulosteina Canonin osastolta Tubeconista.

”Canonille on tärkeää toimia tarinoiden kertomisen ja luovuuden ilmaisemisen mahdollistajana, ja tavoittaa Z-sukupolven 15-25 vuotiaat nuoret, joille kokemusten ja elämysten kuvaaminen on arkipäivää. Siksi olemme mukana Tubeconissa jo kuudetta kertaa. Tänä vuonna tapahtumaan tuomamme Tubewall-taideseinä kokoaa yhteen joukon luovia tarinankertojia ja Z-sukupolven idoleja, ja onkin mielenkiintoista nähdä, minkälaisen vastaanoton seinä saa nuoren yleisön keskuudessa”, kertoo Canonin Pohjoismaiden ja Baltian markkinointijohtaja Jenni Lindström.

Tubeconin tavoitteena on luoda yhteisöllisyyttä tubettajien kesken ja heidän seuraajiensa välille. Lisäksi tapahtuma tekee tubekulttuuria näkyväksi ja edistää kaikkien videontekijöiden mahdollisuuksia ja etuja Suomessa.

Tervetuloa Tubewall-taideseinän julkistustilaisuuteen paikan päälle Helsingin Messukeskukseen perjantaina 16. elokuuta klo 11.45 alkaen.  Paikalla on seinään kuvattuja tubettajia sekä taiteilijoita, Canonin edustajia ja PING Helsingin edustajia kertomassa teoksen synnystä.

Taideseinän toteutuksessa ovat olleet mukana seuraavat tubettajat, suluissa taiteilijan nimi: Deata (Elisa Ruuska), Derya Dincer (Helmi Leppänen), eeddspeaks (Heini Lindvall), Joona Hellman (Sini Hintsala), KAKSI ÄITIÄ & KAKSOSET (Jasmin Nyman), Mauton (Vilma Vanhanen), NikojaSanttu (Viktor Teodosin), Pinkku Pinsku (Paula Ojansuu), Roponen (Sini Karelia Koivisto) ja Äidin Puheenvuoro (Eeva Jokinen).

Media voi akkreditoitua Tubecon Industry Dayhin joko etukäteen media@tubecon.org tai paikan päällä eteläisellä sisäänkäynnillä.

Tubewall-taideseinä on toteutettu yhteistyössä Teho-Opiston ja Ping Helsingin kanssa.

Lisätietoa: Jenni Lindström, Markkinointijohtaja, Canon Imaging Technologies & Communications

Sähköposti: Jenni.Lindstrom@canon.fi

Puhelin: +358 40 5740669

#liveandcreate

Canon Oy kuuluu maailmanlaajuiseen Canon-ryhmään, joka tarjoaa tulostuksen-, dokumentin- sekä informaationhallinnan ratkaisuja yrityksille sekä kuvaamisen ratkaisuja kuluttajille ja ammattilaisille. Graafiselle teollisuudelle Canon toimittaa digitaalisen painamisen ratkaisuja.