New Cosmos of Photography -kilpailun voittaja 2018. Kuvaaja Song-Nian Ang

Canon hakee maailmanlaajuisesti osallistujia New Cosmos of Photography 2019 -kilpailuun!

Canonin globaali New Cosmos of Photography 2019 -kilpailu on avattu maailmanlaajuisesti valo- ja videokuvaajille. Kilpailu järjestetään nyt 42. kerran.

Asiantuntijoita ympäri maailmaa on mukana tämän vuoden kilpailun tuomaristossa, muun muassa brittiläiset valokuvaajat Paul Graham ja Sandra Phillips sekä San Franciscon nykytaiteen museon kuraattori. Kilpailun tuomaristo kokoontuu heinäkuussa valitsemaan seitsemän Excellence Award -palkinnon voittajaa ja neljätoista Honorable Mention -palkinnon voittajaa. Marraskuussa julkistetaan koko kilpailun voittaja.

New Cosmos of Photography -kilpailun alusta alkaen kilpailutöitä on tullut kilpailuun yhteensä 29398 kpl sekä yksilöiltä että ryhmiltä, joista monet ovat nousseet kansainväliseen menestykseen töidensä kautta. Kilpailua arvostetaan laajalti ja aikaisempia voittajia ovat Song-Nian Ang vuonna 2018 ja sekä Trond Ansten ja Benjamin Breitkopf, jotka voittivat kilpailun vuonna 2017.

Tämän vuoden kilpailun voittaja saa noin 7500 euron rahapalkinnon ja Canon-tuotteita. Lisäksi suurpalkinnon voittajalla on oikeus järjestää valokuvanäyttely New Cosmos of Photography 2020 -kilpailun yhteydessä.

Kilpailun tavoitteena innostaa ja rohkaista sekä valo- että videokuvaajia luovuuteen ja tutkimaan uusia kuvakulmia. Kilpailun odotetaan jatkavan kasvuaan maailmanlaajuisesti ja se on avoinna osallistujille 12. kesäkuuta 2019 asti. Palkittuihin kuvaajiin otetaan yhteyttä heinäkuun lopulla.

Tutustu kilpailuun täällä.

Canon Oy kuuluu maailmanlaajuiseen Canon-ryhmään, joka tarjoaa tulostuksen-, dokumentin- sekä informaationhallinnan ratkaisuja yrityksille sekä kuvaamisen ratkaisuja kuluttajille ja ammattilaisille. Graafiselle teollisuudelle Canon toimittaa digitaalisen painamisen ratkaisuja.