'Room to breathe': Kuvaaja Camilla Vodstrup

Canon Redline Challenge -valokuvauskilpailu tulee taas!

Canon Redline Challenge -valokuvauskilpailu järjestetään tänä vuonna jo kolmannen kerran, kutsuen valokuvauksen harrastajat ikuistamaan otoksia teemalla ’Room to Breathe’. Kilpailu haastaa osallistujat osoittamaan taitoa ja lahjakkuutta sommitelmien kuvaamisessa sekä rohkaisee heitä lähestymään aihetta ajatuksella ”vähemmän on enemmän”.

Vuosittain järjestettävä Redline Challenge -kilpailu kutsuu kaikki Euroopan, Lähi-Idän ja Afrikan maiden harrastajavalokuvaajat ilmaisemaan luovuuttaan laajasti. Kilpailussa etsitään monipuolisuutta aina negatiivisista tunnelmista inspiroituneista maisemakuvista abstrakteihin otoksiin ja syvää tunnetta huokuvien yksityisten hetkien ikuistamiseen. Osallistujien lähettämät kuvat saavat vapaasti edustaa eri valokuvauksen tyylilajeja. Kilpailun palkintona on houkutteleva Canon EOS R5 -tuotepaketti, johon sisältyy muun muassa RF 24–105 mm f/4 L IS USM -objektiivi.

Tanskalainen Canon-kuvaaja ja elokuvantekijä, Camilla Vodstrup, joka tekee pohjoismaista yhteistyötä Canonin kanssa, kuvaa tämän vuoden teemaa "Room to Breathe" omakohtaisesti: ”Valokuvaajana ja elokuvantekijänä minulle tärkeintä elämässäni ovat asiat, jotka saavat minut miettimään ja kertomaan tarinoita. Lisäksi inspiroidun siitä, miten muut kuvaajat kertovat tarinoitaan. Minulle paras paikka ja ’Room to Breathe’ löytyy Seelannin saaren pohjoisosan pienestä kylästä, missä puut kurottuvat korkeuksiin ja maisema näyttää kuin satukirjan sivuilta. Tämä paikka saa sydämeni lyömään nopeammin, rauhoittaa sieluni ja parantaa kuvaustaitojani. Redline Challenge -kilpailussa minua innostavat myös osallistujat – odotan kovasti nähdäkseni heidän panoksensa tähän kilpailuun.”

Kilpailuun voi osallistua millä tahansa laitteella otetulla valokuvalla. Tuomaristo arvioi kuvia niiden sommittelun, luovuuden, valokuvausosaamisen sekä tämän vuoden teeman tulkinnan perusteella. Kilpailun voittaja julkistetaan lokakuun aikana.

Viime vuoden kilpailu keräsi yli 14 000 kuvaajaa. Voiton vei itseoppinut tšekkiläinen valokuvaaja Jiří Durdík, jonka maastopyöräkilpailusta otettu kuva vangitsi liikkeestä johtuvan epäterävyyden kauniisti ja välitti vauhdin tunnelman täydellisesti.

Kilpailun ilmoittautuminen avautuu 19.8.2023 ja päättyy 16.9.2023.

Ilmoittautuminen vuoden 2023 Canon Redline Challenge -kilpailuun tästä: https://www.canon-europe.com/g...

1 Kilpailun kaikki ehdot (ml. luettelo maista, joiden asukkaat voivat osallistua kilpailuun) ovat nähtävillä Canonin verkkosivuilla.

.

Canon Oy kuuluu maailmanlaajuiseen Canon-ryhmään, joka toimii noin 120 maassa ja työllistää Euroopassa noin 12 850 ihmistä. Vuonna 1937 perustettu Canon on ollut edelläkävijä jo yli 80 vuoden ajan sekä ammattilaisille että kuluttajille suunnatuissa kuvaamisen ja tulostamisen ratkaisuissa. Yrityksille Canon tarjoaa laajan valikoiman tulostuksen-, dokumentin- ja informaationhallinnan sekä liiketoiminnan kehittämisen ja ulkoistusliiketoiminnan asiantuntijapalveluita.

Canonin toiminnan perustana on Kyosei-yritysfilosofia, joka tarkoittaa elämistä ja työskentelyä yhdessä yhteisen hyvinvoinnin eteen. Tuotteidemme, ratkaisuidemme ja palveluidemme avulla pyrimme kestävään liiketoiminnan kasvuun ja minimoimaan oman liiketoimintamme ja asiakkaidemme ympäristövaikutuksia.

Canonin tavoitteena on muuttaa maailmaa kuvantamisen avulla. Teknologioidensa ja innovaatioidensa avulla Canon koettelee rajoja siinä, mikä on mahdollista, auttaa ihmisiä kehittämään uusia luovia ratkaisuja ja katsomaan maailmaa uusin silmin. www.canon.fi