Canon täydentää EOS R -kamerajärjestelmää uudella tähtikuvauskameralla

Canon täydentää EOS R -kamerajärjestelmää uudella tähtikuvauskameralla

Canon täydentää EOS R -kamerajärjestelmää esittelemällä peilittömän täyden kennon Canon EOS Ra -järjestelmäkameran tähtien ja tähtisumujen kuvaukseen. Kamera vangitsee henkeäsalpaavan upean yötaivaan poikkeuksellisen tarkasti ja kuviin saadaan runsaasti yksityiskohtia.

Uutuus on kevytrakenteinen täyden kennon peilitön järjestelmäkamera, jossa on mukautettu infrapunasuodin ja 30-kertainen suurennus. Infrapunasuotimen avulla kameraan pääsee neljä kertaa enemmän H-Alfa-valoa verrattuna Canon EOS R -järjestelmäkameraan. Näin kamera pystyy tallentamaan tarkasti kaukaisenkin tähtikuvion punaiset sävyt. Pieni ja kevytrakenteinen Canon EOS Ra -kamera on helppo liittää kaukoputkeen, lisäksi kääntyvä kosketusnäyttö helpottaa kuvaamista. Kameran intuitiivinen muotoilu ja Canonin järjestelmäkameroista tutut toiminnot helpottavat kuvaamista. Kameralla voi kuvata erittäin tarkasti ilman tärinää pitkilläkin valotusajoilla. Elektroninen etsin näyttää kuvan myös pimeässä ja se tarkentaa jopa -6 EV:n polttoväliin asti. Kameran 30 megapikselin kenno tarjoaa huippuluokan tarkkuuden, suuren ISO-herkkyyden ja laajan dynaamisen alueen, mikä tehostaa kuvien jälkikäsittelyä ja tulostamista. ISO-herkkyys on jopa 40 000 hämäräkuvausta varten, joten valotusaika pysyy riittävän suurena kameran liikkeen aiheuttamien häiriöiden välttämiseksi. Canonin pikselitason tarkennusjärjestelmä mahdollistaa tähtien ja muiden yksityiskohtien säilymisen kuvassa.

Lue lisää englanninkielisestä lehdistötiedotteesta https://bit.ly/2NMQGhQ

Canon EOS Ra -kamerarungon svh. on 3100 € ja kameran toimitukset alkavat joulukuussa 2019.

Lisätietoja: Canon Oy, Olli Turtiainen, olli.turtiainen@canon.fi, p. +358 40 7716226

Canon Oy kuuluu maailmanlaajuiseen Canon-ryhmään, joka tarjoaa tulostuksen-, dokumentin- sekä informaationhallinnan ratkaisuja yrityksille sekä kuvaamisen ratkaisuja kuluttajille ja ammattilaisille. Graafiselle teollisuudelle Canon toimittaa digitaalisen painamisen ratkaisuja.