EOS R -kamerajärjestelmään uusi valovoimainen muotokuvaobjektiivi, Canon RF 85mm F1.2L USM

Tiedote -

Canonilla on jo vuodesta 1976 ollut valikoimassaan 85 millinen 1.2 valovoimainen objektiivi. Ensimmäinen malli oli FD-kiinnityksellä ja sitä ovat vuosien mittaan seuranneet arvostetut ja ikoniseen maineeseen nousseet EF-kiinnitykselliset versiot. Nyt on aika esitellä huippuluokan RF 85mm F1.2L USM -objektiivi, joka on yhteensopiva peilittömän täyden kennon EOS R -kamerajärjestelmän kanssa. Järjestelmään kuuluvat tällä hetkellä sekä EOS R - että EOS RP -rungot, järjestelmän innovatiiviset RF-objektiivit takaavat huippunopean tarkennuksen ja erinomaisen optisen laadun.

Tämä vakuuttava ja suorituskyvyltään huippuluokan objektiiviuutuus, RF 85mm F1.2L USM, sopii erityisesti hää- ja muotokuvaukseen sekä ruoka- ja videokuvaukseen. Tarkennuksen nopeus mahdollistaa myös liikkuvien kohteiden kuvauksen. Objektiivissa on suuri valovoima, lyhyt syväterävyys, iso bajonetin halkaisija ja sen paino on alle 1,2 kg. EOS R -kamerajärjestelmän ohut runkopaksuus mahdollistaa linssielementtien uudenlaisen sijoittelun. Lähin tarkennusetäisyys on 85 cm, lisäksi objektiivi on sääsuojattu. Uudet innovaatiot ja teknologiat mahdollistavat nopean kommunikoinnin rungon ja objektiivin välillä. Objektiivissa on myös aiemmista RF-malleista tuttu ohjelmoitava Control Ring -toiminto. Objektiivin ilmakehäkalvotus (Air Sphere Coating) estää heijastumia ja haamukuvia. Tämä objektiivi vapauttaa kuvaajan luovuuden ja antaa mahdollisuuden keskittyä tarinankerrontaan.

Kenelle? Muotokuvaajalle, hääkuvaajalle, lehtikuvaajalle, luontokuvaajalle ja videokuvaajalle

Tämä uuden RF 85mm F1.2L USM -objektiivin lisäksi peilittömään täyden kennon EOS R -kamerajärjestelmään on tälle hetkellä saatavilla seuraavat RF-objektiivit.

• RF 35mm F1.8 MACRO IS STM, kiinteäpolttovälinen laajakulmaobjektiivi, suuri valovoima (f/1,8) ja makrokuvausominaisuudet
  • RF 50mm F1.2L USM, optinen suorituskyky, selkeys, suuri valovoima (f/1,2) ja kapea terävyysalue
  • RF 24-105mm F4L IS USM, zoom-objektiivi kattaa laajakulma-, vakio- ja telepolttovälit, viiden askeleen kuvanvakain ja Nano USM -tarkennus
  • RF 28-70mm F2L USM, edistyksellinen L-sarjan zoom-objektiivi, erittäin suuri valovoima (f/2) ja ylivertainen kuvanlaatu

Uuden Canon RF 85mm F1.2L USM -objektiivin myynti alkaa kesäkuussa ja sen svh. on 3130 euroa.

Lisätietoja: Canon Oy, Olli Turtiainen, olli.turtiainen@canon.fi, p. +358 40 7716226

Canon Oy kuuluu maailmanlaajuiseen Canon-ryhmään, joka tarjoaa tulostuksen-, dokumentin- sekä informaationhallinnan ratkaisuja yrityksille sekä kuvaamisen ratkaisuja kuluttajille ja ammattilaisille. Graafiselle teollisuudelle Canon toimittaa digitaalisen painamisen ratkaisuja.