Kevättanssi, kuvaaja Kari Auvinen, kuvattu Canon EOS 5D Mark II -kameralla.

Nyt haetaan vuoden luontokuvaa 2018. Kilpailu on avoin kaikille kuvaaville luonnon ystäville.

Vuoden Luontokuva valittiin ensimmäisen kerran jo vuonna 1980 ja ensimmäinen Vuoden Luontokuva -kilpailu järjestettiin vuonna 1981. Nykyisin Vuoden Luontokuva -kilpailu on Pohjoismaiden suurin luontokuvatapahtuma ja samalla merkittävin kansallinen luontokuvakilpailu. Vuoden Luontokuva 2017 -kilpailun palkituista kuvaajista vain kolme oli ammattiluontokuvaajia.

Vuoden Luontokuva -kilpailun järjestää Suomen Luonnonvalokuvaajat SLV ry 38. kerran. Kilpailun tavoitteena on kertoa suomalaisen luonnon moni-ilmeisyydestä – sen karuudesta ja yltäkylläisyydestä. Kilpailukuvia katsomalla päästään sisälle Suomen luonnon näkymiin, tapahtumiin ja yksityiskohtiin sekä päästään nauttimaan kuvaajien luonnossa kokemista elämyksistä ja oivalluksista. Vuoden Luontokuva on visuaalisesti näyttävä valokuva, joka osoittaa valokuvaamisen taitoa ja jonka keskeisenä sanomana on suomalainen luonto. Arvostelussa kiinnitetään huomiota myös ilmaisuun ja luovuuteen. Kilpailukuvien latausaika päättyy 31.1.2018.

Canon on Suomen Luonnonvalokuvaajien pitkäaikainen yhteistyökumppani ja myös tänä vuonna mukana tukemassa kilpailua.

Canon Oy kuuluu maailmanlaajuiseen Canon-ryhmään, joka tarjoaa tulostuksen-, dokumentin- sekä informaationhallinnan ratkaisuja yrityksille sekä kuvantamisen ratkaisuja kuluttajille ja ammattilaisille. Graafiselle teollisuudelle Canon toimittaa digitaalisen painamisen ratkaisuja.