Valmentaja-elokuva: Making of

Tiedote -

Tuukka Temosen Valmentaja-elokuva on ensimmäinen Canonin Cinema EOS C200 -kameralla kuvattu suomalainen elokuva

Uusi Valmentaja-elokuva valottaa Jari Sarasvuon elämää ja näkemyksensä tuo esiin ohjaaja Tuukka Temonen. Kyseessä on Temosen toinen pitkä draamaelokuva ja sen ensi-ilta on elokuvateattereissa ensi keskiviikkona 17. lokakuuta. Kyseessä on ensimmäinen Canonin Cinema EOS C200 -kameralla kuvattu suomalainen elokuva.

Canonin Cinema EOS -tuoteperhe on erityisesti indie- ja dokumenttielokuvantekijöiden suosiossa ja niitä käytetään myös tv-tuotannoissa. Canonin vahvuuksia on huippulaadun lisäksi värimaailma, josta kuvaajat pitävät. Cinema EOS C200 on pienikokoinen, monipuolinen ja suorituskykyinen kamera, joka tallentaa 4K-kuvaa 50P-kuvataajuudella.

Cinema EOS C200 -kameralla voi tallentaa terävää ja luonnollista 4K-kuvaa sisäisessä Cinema RAW Light-, MP4- tai XF-AVC-muodossa CFast 2.0™- tai SD-kortille tai kuvata 120P-hidastusvideota Full HD -tarkkuudella. Canonin Dual Pixel CMOS ‑automaattitarkennustekniikka mahdollistaa jatkuvan automaattitarkennuksen alueella, joka kattaa yli 80 prosenttia kuva-alasta pysty- ja vaakasuunnassa. Tarkennusvalinnan ja -säätöjen tekeminen onnistuu kosketusnäytöltä. Kaksi DIGIC DV6 -prosessoria mahdollistavat erinomaisen kuvanlaadun ja responsiivisen suorituskyvyn suurilla kuvataajuuksilla.

Lisätietoja: Canon Oy, Olli Turtiainen, olli.turtiainen@canon.fi, p. +358 40 7716226

Canon Oy kuuluu maailmanlaajuiseen Canon-ryhmään, joka tarjoaa tulostuksen-, dokumentin- sekä informaationhallinnan ratkaisuja yrityksille sekä kuvantamisen ratkaisuja kuluttajille ja ammattilaisille. Graafiselle teollisuudelle Canon toimittaa digitaalisen painamisen ratkaisuja.