Valokuvauksen juhlaa! Canon täydentää EOS R -kamerajärjestelmää kahdella uudella järjestelmäkameralla ja neljällä objektiivilla

Canon on esitellyt huippuluokan täyden kennokoon peilittömät järjestelmäkamerat ja neljä uutta RF -objektiivia EOS R -kamerajärjestelmään. Uudet Canon EOS R5 - ja EOS R6 -järjestelmäkamerat on suunnattu laajalle käyttäjäryhmälle, sekä ammattilaisille että aktiiviharrastajille. Uutuuksissa on paljon uutta tekniikkaa, lisäksi niitä yhdistää nopeus, tarkkuus, käytön vaivattomuus ja huippukuvanlaatu. Kameroiden suunnittelussa on huomioitu ergonomia, valitsimet ovat juuri oikeissa kohdissa, ja monitoimiohjaimen ja takavalitsinten kaltaisilla ominaisuuksilla kuvaaja voi tehdä säädöt intuitiivisesti samalla, kun katse pysyy kohteessa.

Canon EOS R5

Ammattitasoinen täyden kennokoon peilitön Canon EOS R5 -kamera on ensiluokkainen työkalu valokuvaajille ja elokuvantekijöille huipputarkkaan valokuvaukseen ja 8K-tasoiseen videokuvaukseen. Kamera kuvaa upeita 45 megapikselin valokuvia jopa 20 kuvan sekuntinopeudella. Edistyksellinen automaattitarkennus on ohjelmoitu käyttämään syväoppimiseen perustuvaa tekoälyä, jonka ansiosta kamera tunnistaa kohteen kasvot ja silmät, ja seuraa niitä uudenlaisella tarkkuudella myös sivusuunnasta. Tätä seurantatekniikkaa voi käyttää myös koiria, kissoja ja lintuja kuvattaessa, jotta ne pysyvät tarkkoina myös liikkeessä. Lisäksi kameran sisäinen 8 askeleen kuvanvakain toimii yhdessä objektiivin oman kuvanvakaimen kanssa ehkäisten kameran tärähtelyn vaikutuksia.

8K-videokuvaa

Kamera kuvaa 12-bittistä RAW-videota sisäisesti 8K-tarkkuudella tai 4K-videota (4:2:2, 10-bittinen) jopa 120p-kuvataajuudella, jotta saadaan erinomaisia hidastustehosteita. Kaikissa näissä käytetään kameran täysikokoisen kennon koko leveyttä, jotta tulos on aidosti elokuvamainen. Dual Pixel CMOS AF II -automaattitarkennus varmistaa terävät lopputulokset, ja sen avulla saadaan näyttävät tarkennussiirtymät kaikissa videotiloissa.

Canon EOS R6

Täyden kennokoon peilitön Canon EOS R6 kuvaa liikettä äänettömästi jopa 20 kuvaa sekunnissa. Myös tässä mallissa kameran sisäinen 8 askeleen kuvanvakain toimii yhdessä objektiivin oman kuvanvakaimen kanssa ehkäisten kameran tärähtelyn vaikutuksia ja vakauttaen myös videokuvaa. Canon EOS R6 -kameran Dual Pixel CMOS AF II -automaattitarkennusta ohjataan DIGIC X -prosessorilla, joka käyttää syväoppimiseen perustuvaa tekoälyä edistyneeseen kohteiden tunnistukseen ja seurantaan. Kamerassa voi käyttää jopa 4K/60p-tarkkuutta tai 120p-kuvataajuutta, kun kuvataan Full HD -videoita.

Näiden järjestelmäkameroiden lisäksi esiteltiin uusia objektiiveja Canon EOS R -järjestelmän RF -objektiivimallistoon. Objektiiviuutuudet ovat

• Canon RF 600MM F11 IS STM -superteleobjektiivi on pienikokoinen ja kevytrakenteinen ja siinä tehokas 5 askeleen optinen kuvanvakain
  • Canon RF 800MM F11 IS STM -superteleobjektiivi on pienikokoinen ja kevytrakenteinen ja siinä tehokas 4 askeleen optinen kuvanvakain
  • Canon RF 85MM F2 MACRO IS STM -objektiivi on pienikokoinen ja kevyt kiinteäpolttovälinen RF-objektiivi muotokuvaukseen
  • Canon RF 100-500MM F4.5-7.1 L IS USM -objektiivi tarjoaa suorituskykyä ja kuvanlaatua 100–500 mm:n polttovälillä, viiden askeleen kuvanvakaimella sekä L-sarjan erinomaisella rakenteella

Haluatko kuulla uutuuksista enemmän? Katso suomenkielinen esittelyvideo   https://www.mynewsdesk.com/fi/canon/videos/canonin-tuote-esittely-108330

Alla uutuuksien hintatiedot, suluissa myynnin aloitus Suomessa.

• Canon EOS R5 (runko): svh. 4850 € (elokuu)
  • Canon EOS R6 (runko): svh. 2900 € (syyskuu)
  • Canon EOS R6 + RF 24-105 STM: svh. 3300 € (syyskuu)
  • Canon RF 600mm F11 IS STM: svh. 869 € (elokuu)
  • Canon RF 800mm F11 IS STM: svh. 1129 € (elokuu)
  • Canon RF 85mm F2 MACRO IS STM: svh. 759 € (lokakuu)
  • Canon RF 100-500mm F4.5-7.1L IS USM: svh. 3349 € (syyskuu)

Palvelun kuvapankissa on kuvia uutuuksista https://www.mynewsdesk.com/fi/canon/latest_media ja resurssilinkeissä puolestaan tarkemmat tekniset tiedot.

Lisätietoja: Canon Oy, Olli Turtiainen, olli.turtiainen@canon.fi, p. +358 40 7716226

Canon Oy kuuluu maailmanlaajuiseen Canon-ryhmään, joka tarjoaa tulostuksen-, dokumentin- sekä informaationhallinnan ratkaisuja yrityksille sekä kuvaamisen ratkaisuja kuluttajille ja ammattilaisille. Graafiselle teollisuudelle Canon toimittaa digitaalisen painamisen ratkaisuja.