PermaLip™ on huuli-implantti

HUULET – NIISTÄ PUHUTAAN NYT

Huulista on puhuttu joka puolella ja paljon. Keskustelen huulten täytöstä ja muotoilusta päivittäin sekä asiakkaiden että hoitohenkilöstöni kanssa. Tänä vuonna myös toimittajat ovat aktivoituneet. Meitä alan ammattilaisia haastatellaan nykyisin enemmän kuin takavuosina. Yllättävän moni toimittaja on kiinnostunut nimenomaan huulten muotoilusta.

Blogissani huulia on käsitelty pariinkin otteeseen. Huulten täyteainehoito on luultavasti kaikille blogini lukijoille melko tuttu asia. Aika moni tietää myös buffaloplastian. Buffaloplastialeikkauksessa ylähuulen punaosaa vyörytetään esille ja samalla lyhennetään ns. pitkää ylähuulta.

Tänään aion kertoa lukijoilleni hiukan ihan uudesta toimenpiteestä, jonka olen tuonut Suomeen yhdessä suu- ja leukakirurgi, dosentti Olli Terosen kanssa.

PERMALIP™ ON FDA-HYVÄKSYTTY HUULI-IMPLANTTI

PermaLip™ on tällä hetkellä ainoa CE- ja FDA-hyväksytty huuli-implantti. Se sopii erinomaisesti ihmisille, jotka ovat kokeilleet huulten täyttöä ja mieltyneet täyteläisiin huuliinsa.

Patentoitu PermaLip-implantti on valmistettu hyvin pehmeästä silikonista, ja se mukailee huulen omaa muotoa. Kokovaihtoehtojakin on runsaasti.

Implantti on tarkoitettu pysyväksi vaihtoehdoksi, mutta sen voi myös tarvittaessa poistaa varsin pienellä toimenpiteellä. Implantti on kehitetty ja valmistettu Texasissa, Yhdysvalloissa.

Turvallisuudesta

PermaLip™ on pitkän tuotekehitystyön tulos. Amerikan elintarvike- ja lääkevirasto FDA hyväksyi implantin vajaa 10 vuotta sitten perusteellisten ja pitkien kliinisten tutkimusten jälkeen. FDA-hyväksyntää kunnioitetaan esteettisen lääketieteen alalla paljon myös Euroopassa, vaikka meillä on täällä myös oma CE-sertifiointijärjestelmämme.

Sekä FDA- että CE-hyväksynnät kertovat siitä, että tuotetta ja sen käyttöä on tutkittu vuosien ajan hyvin tarkasti. Kun haimme kirurgi Olli Terosen kanssa vaihtoehtoa niille asiakkaille, jotka tahtovat pysyvästi suuremmat huulet, etsimme ennen kaikkea CE- ja FDA-hyväksyttyä, turvalliseksi todettua huuli-implanttia.

Ja nyt meillä on sellainen.

PermaLip-implantin silikoni ei ole nestemäistä silikonia, jota joskus 90-luvulla käytettiin täyteaineena.

Implantin kuoren rikkoutumisia ei ole havaittu. Itse asiassa vaikka kuori menisikin rikki, jäykkä silikoni ei pysty olomuotonsa takia valumaan tai siirtymään minnekään.

Implantin kuori on sileä, minkä vuoksi arpikudosta muodostuu hyvin vähän. Toimenpiteen jälkeen infektiot ovat harvinaisia. Jokaiselle toimenpiteessä käyneelle kirjoitetaan kuitenkin antibioottiresepti, ja antibiootit kannattaa syödä ohjeen mukaan.

TOIMENPIDE JA TOIPUMINEN

Huulten suurentaminen PermaLip-implantilla on nopea toimenpide. Suu ja huulet puudutetaan, kuten hammaslääkärissä. Tämän jälkeen molempiin suupieliin tehdään pienet aukot. Implantit pujotetaan huuliin, ja aukot suljetaan kiinni.

Koko toimenpiteessä menee aikaa noin puoli tuntia.

Toimenpiteen jälkeen alueelle muodostuu todennäköisesti mustelmia. Huulet myös turpoavat jonkin verran. Särkyä voi hoitaa parasetamolia sisältävillä käsikauppalääkkeillä. Turvotus, mustelmat ja arkuus kestävät viikosta kahteen. Tuona aikana on hyvä ottaa rauhallisesti: ei kovaa urheilua tai muuta fyysistä rasitusta. Työhaastatteluja, TV-haastattelua tai häitä ei kannata järjestää heti tämän pienkirurgisen toimenpiteen jälkeiselle viikolle. Kaikille sivuoireita ei tule, mutta sivuoireisiin on aina hyvä varautua.

• Kauneus

• esteettinen lääketiede
  • plastiikkakirurgia

Cityklinikan tiedottaja