Clas Ohlson sitoutuu entistä vahvemmin lasten oikeuksiin – uusi kumppanuus World Childhood Foundationin kanssa

Clas Ohlson ilmoittaa ylpeänä aloittaneensa strategisen kumppanuuden World Childhood Foundationin (Childhood) kanssa. Childhood tunnistaa ja tukee paikallisia projekteja, jotka työskentelevät lasten seksuaalisen hyväksikäytön, riiston ja väkivallan estämiseksi.

“Lasten oikeudet ovat tärkeimpiä alueita vastuullisuusagendallamme, ne ovat olleet sitä jo pitkään. Siksi olemme ylpeitä ollessamme nyt osa Childhoodin tärkeää työtä, jonka tarkoituksena on estää lasten joutuminen väkivallan tai seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi”, kertoo Tina Englyst, Clas Ohlsonin pääjuristi ja vastuullisuusjohtaja.

Ruotsin kuningatar Silvia perusti World Childhood Foundationin vuonna 1999 tavoitteenaan suojella lasten oikeutta turvalliseen ja rakastavaan lapsuuteen sekä erityisesti parantaa sellaisten lasten elämänlaatua, jotka ovat vaarassa joutua väkivallan tai seksuaalisen hyväksikäytön kohteiksi. Childhoodilla on nykyään toimintaa 14 maassa.

Childhoodin saaman taloudellisen tuen lisäksi Clas Ohlsonin pohjoismaisille työntekijöille tarjotaan mahdollisuus osallistua vapaaehtoiseen koulutukseen siitä, miten estää lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa ja seksuaalista hyväksikäyttöä olemalla turvallinen aikuinen, ja kaikille työntekijöille tarjotaan syvempää tietoa aiheesta. Clas Ohlsonin asiakkaat voivat lisäksi tukea Childhoodin työtä ostamalla valikoituja Childhood-tuotteita syksyllä.

Clas Ohlsonilla on myös jatkuva kumppanuus Save the Childrenin kanssa.

“Childhood-yhteistyömme täydentää yhteistyötämme Save the Childrenin kanssa. Save the Childrenin kanssa keskitymme ensisijaisesti parantamaan kiinalaisten siirtotyöläisten lasten oloja, kun taas Childhood-yhteistyön pääpainona on lasten oikeudet Pohjoismaissa”, kertoo Tina Englyst.

Lue lisää World Childhood Foundationista täältä.

• world childhood foundation
  • childhood
  • vastuullisuus

Clas Ohlson aloitti toimintansa postimyynnillä vuonna 1918 Taalainmaalla Ruotsissa. Nykypäivän Clas Ohlson on vähittäiskauppaketju, jolla on asiakkaita viidessä maassa, yli 5 000 työntekijää ja noin 8 miljardin ruotsin kruunun liikevaihto. Paljon on tapahtunut vuosien varrella, mutta yksi asia on pysynyt samanlaisena alusta asti: Haluamme joka päivä auttaa ja innostaa ihmisiä parantamaan arkeaan tarjoamalla käteviä ja käytännöllisiä ratkaisuja edulliseen hintaan. Suomessa Clas Ohlsonilla on 42 myymälää ja verkkokauppa. Lue lisää meistä ja siitä, kuinka intohimoisesti suhtaudumme elämisen helpottamiseen kaikenlaisissa kodeissa osoitteesta yritys.clasohlson.fi.

Niklas Carlsson

Group Head of Communications +46 247 444 29