Herkullisen rapeat pähkinäuutuudet

Cloettan Nutisal-pähkinöiden salaisuus on ainutlaatuinen, vuosisatoja vanha kuivapaahto-menetelmä, joka takaa pähkinöiden herkullisen maun ja rapeuden. Tuotesarjan ytimen muodostavat erilaiset pähkinäsekoitukset.

Pähkinöiden kulutus on Suomessa voimakkaassa kasvussa. Oman sysäyksensä tähän ovat antaneet uudet ravitsemussuositukset, joissa pähkinöitä suositellaankin syötävän noin 30 grammaa päivässä. Pähkinälajikkeista eniten suosiotaan ovat kasvattaneet cashewpähkinät sekä mantelit.

”Pähkinöitä suosivat erityisesti 30-45-vuotiaat naiset, jotka haluavat tarjota itselleen perheilleen vähän parempaa pikkuherkkua naposteluun tai terveelliseksi välipalaksi”, kertoo Tiia Nykänen Cloettalta.

Nutisal-pähkinäsekoituksissa on käytetty ainoastaan ensiluokkaisia raaka-aineita, ja kaikki tuotteet ovat keskenään hyvin erilaisia:

Natural Cashew 70g pikkupussi isoja, paahtamattomia cashew-pähkinöitä

Almond Dry roasted 70g pikkupussi kuivapaahdettuja, suolaamattomia manteleita

Sporty Mix 70g tasapainoinen sekoitus energiaa antavia pähkinöitä sekä kuivattuja karpaloita, mustikoita ja rusinoita

Natural Mix 175 g laadukas sekoitus paahtamattomia ja paahdettuja sekä suolaamattomia pähkinöitä ja siemeniä

Gourmet Mix 175g aikuiseen makuun tehty sekoitus kuivapaahdettuja ja kevyesti suolattuja maapähkinöitä, cashewpähkinöitä ja manteleita sekä pekaanipähkinöitä

Sweet&Salty Mix 175g, makeansuolainen sekoitus kevyesti suolattuja pähkinöitä ja manteleita sekä hunajapaahdettuja maapähkinöitä

Kuivapaahto on yli 500 vuotta vanha pähkinöiden valmistusmenetelmä. Siinä pähkinät paahdetaan avotulella ilman öljyä. Kuivapaahdon avulla pähkinöistä tulee rapeita ja niiden herkullinen ominaismaku korostuu. Cloetta osti ruotsalaisen Alrifai Nutisal AB:n tammikuussa 2014. Kaikki tuotteet valmistetaan Nutisalin omalla tehtaalla Ruotsin Helsingborgissa.

Tiia Nykänen
ketjupäällikkö