25 muoti- ja kauneusbrändiä juhlistavat mallistoillaan Coca-Colan ikonista 50-vuotiasta Hilltop-mainosta

’1971 Unity’ -kokoelma tuo 70-luvun rakkauden ja harmonian viestin tähän päivään.  50 vuotta sitten nuoret eri puolilta maailmaa kokoontuivat italialaiskukkulalle laulamaan ’I'd Like to Buy the World a Coke"

Coca-Cola on julkistanut yhteistyön 25 kansainvälisen muoti- ja kauneusbrändin kanssa. Arvostettujen brändien kanssa yhdessä toteutettava kapselikokoelma juhlistaa vuonna 1971 tehtyä Coca-Colan ikonista Hilltop-televisiomainosta, jota yhä 50-vuotta myöhemmin pidetään yhtenä mainosmaailman legendaarisimmista mainoksista.

Kokoelma päivittää 70-luvun rauhan ja harmonian teeman tämän päivän muotiin ja kauneudenhoitotuotteisiin. Kokoelmassa ovat mukana mm. Morphe, PopSockets, Casetify, Samsung Tafi AR, PacSun, Spirit Jersey, Grade Africa, Fifth Sun, Loft, Ripple Junction, Chaser, Only & Sons, Freman Shoes, Timex, Smeg, Rookie Roller, Starter, Bumpboxx, Rolla’s Jeans, Christopher Radko, Funko, Mark Feldstein, Koolatron, Round 2, Picnic Time, Vintage Vending, Castline, Tai Apparel, AMC Textil ja Blue Ocean.

Coca‑Colan ‘Hilltop’ -mainos kokosi vuonna 1971 nuoria eri kulttuuritaustoista laulamaan Coca‑Cola-pullot käsissään kuuluisaa I’d like to buy the world a Coke maailman rauhan puolesta. Mainos ponnahti uudestaan parrasvaloihin, kun se muutama vuosi sitten esitettiin suositun Mad Men -televisiosarjan viimeisen jakson viimeisessä kohtauksessa.

Laulun sanat ’ Haluaisin opettaa maailmaa laulamaan täydellisessä harmoniassa’ on ollut kokoelman inspiraationa. Laulun yhtenäisyyttä korostava viesti ei ole vanhentunut 50 vuodessa vaan sanojen voima on edelleen yhtä painava kuin vuonna 1971.

Rauha, monimuotoisuus, yhteenkuuluvuus ja optimismi ovat tärkeitä, merkityksellisiä ja relevantteja viestejä yhä myös tänään. Joidenkin ’1971 Unity’ -kokoelmassa mukana olevien brändien kanssa Coca-Cola on tehnyt yhteistyötä jo aiemmin, mutta mukana on myös uusia kumppaneita. Tällaisia ovat mm. huippusuositut nuorisomerkit PopSockets ja Casetify, jotka molemmat esittelevät alkuperäiselle mainokselle uskollista 1971-teemaista grafiikkaa ja viestejä.

Monissa kokoelman tuotteissa yhdistyvät 70-luvun retro leikkisyys sekä luottavainen ja iloinen tunnelma. 1971 Unity-kokoelmassa Coca-Cola myös yhdistää perinteet tämän päivän innovaatioihin, sillä kokoelmassa on mukana myös digitaalisia pukeutumisvaihtoehtoja. Samsungin Tafi AR Avatar -stailaussovellus ja Coca-Cola julkistavat huippuluokan merkkituotteita ja asusteita, jotka ovat saatavilla Samsung Galaxy Storen AR Emoji -sovelluskaupassa.

Kokoelman tuotteita lanseerataan myyntiin kansainvälisesti läpi koko kesän ja alkusyksyn ajan brändien omilla sivustoilla ja myyntikanavissa. Rajoitettu erä tuotteita tulee olemaan saatavilla myös Coca-Colan kansainvälisessä online-kaupassa: https://intl.cokestore.com/