Coca-Cola ja (RED) toteuttavat yhteiskampanjan, jotta AIDSiton sukupolvi olisi mahdollinen

The Coca-Cola Company ja (RED) yhdistävät voimansa kampanjalla, jolla kutsutaan ihmisiä ympäri maailmaa toimimaan, jotta HIVin välittyminen äideistä lapsiin saataisiin loppumaan. Bono ja Bobby Shiver perustivat (RED)in vuonna 2006 kootakseen yrityksiä ja yksittäisiä henkilöitä AIDSin vastaiseen työhön.  Nyt toteutettavan yhteiskampanjan nimi on “Jaa AIDSittoman sukupolven ääni” ( “Share the sound of an aids free generation”).

Coca-Colan (RED) -kampanjassa on mukana joukko huippuartisteja ja heidän uutta musiikkiaan. Kampanjan tavoitteena on kannustaa ihmisiä yhdistämään voimansa ja jakamaan AIDSiin liittyvää tietoa -mutta mikä tärkeintä, myös tekemään lahjoituksia. Kampanjan avulla kerätyt varat ohjataan Global Fund -järjestölle, joka keskittyy AIDSin, tuberkuloosin ja malarian vastaiseen työhön (Global Fund to fight AIDS). Kampanjalla kerätyt varat ohjataan AIDSin ennaltaehkäisemiseen, testaamiseen, neuvontaan, hoitoon ja tukipalveluja tarjoaviin projekteihin.

Marraskuun alussa käynnistyvä globaali kampanja jatkuu kuukauden, jonka aikana vietetään myös Maailman AIDS-päivää (1.12.2014). Kampanjalla kannustetaan erityisesti nuoria yhdistämään voimansa ja muistutetaan heitä siitä, että he voivat olla AIDS-pandemian lopettava sukupolvi.  Joka päivä syntyy 650 HIV-positiivista lasta. Elintärkeä lääke maksaa $ 0.40 päivässä.  Lääkitys pienentää 95 prosentilla myös sitä riskiä, että HIV välittyy äidiltä lapselle.  Viime vuonna saavutettiin merkittävä virstanpylväs taistelussa sairautta vastaan. Ensimmäisen kerran AIDS-viruksen löytymisen jälkeen useampi ihminen saatiin lääkityksen piiriin kuin mitä todettiin uusia sairastumisia.

“Yksi kampanjan kantavia ajatuksia on musiikin avulla kannustaa millennial-sukupolven edustajat mukaan ja osallistumaan ja auttaa heitä näkemään, että AIDSiton maailma on mahdollista saavuttaa.  Coca-Cola on kiitollinen kaikille artisteille, jotka ovat tukemassa tämän merkittävän tavoitteen saavuttamista.

Uutta musiikkia www.iTunes.com/REDSound

Kampanjassa ovat musiikillaan mukana seuraavat artistit: Wyclef Jean & Avicii, Aloe Blacc, OneRepublic sekä Queen aiemmin julkaisemattomalla kappaleella, jossa on mukana Freddie Mercury.

Kampanja käynnistyy Queenin debyytillä “Let Me in Your Heart Again. Aiemmin julkaisemattoman kappaleen  on miksannut William Orbit Coca-Cola (RED) –kampanjaa varten. Kappaleella kuullaan AIDSiin vuonna 1991 menehtyneen Freddie Mercuryn ikonista ääntä.

Kampanja-aikana julkaistaan viikottain mukana olevan artistin alkuperäiskappale. Kappaleet ovat ladattavissa iTunesista ja tuotto ohjataaan AIDSin vastaiseen työhön keskittyvälle globaalille rahastolle www.iTunes.com/REDSound.  Mukana ovat seuraavat musiikkikappaleet:

·  3.11. alkava viikko: Queen & Freddie Mercury: “Let Me in Your Heart Again” (Miksaus: William Orbit)

·  10.11. alkava viikko : Aloe Blacc: “Together”

·  17.11. alkava viikko: Wyclef Jean & Avicii: “Divine Sorrow”

·  24.11. alkava viikko: OneRepublic: “I Lived (RED) Remix”

“Maailma menetti rakastetun Freddie Mercuryn 23 vuotta sitten,” sanoo Queenin kitaristi Brian May.  “Näinä vuosina maailmassa on edistytty huomattavasti taistelussa AIDSia vastaan. Me emme voi kuitenkaan vain tyytyä siihen, että hoito on keksitty. Meidän on oltava varmoja, että hoito tavoittaa sitä tarvitsevat. Olemme ylpeitä voidessamme lainata tämän uudelleen löydetyn kappaleen Coca-Cola (RED) –kampanjaan – jotta Freddien puhutteleva ääni voisi inspiroida maailmaa jälleen kerran.”

Ainutlaatuisia elämyksiä

Kampanjassa voi voittaa ainutlaatuisia elämyksiä, kuten backstage-tapaamisen Bonon kanssa, pääsyn Aviciin kanssa lavalle, pääsyn Queen + Adam Lambert -konserttiin, päivän  OneRepublic’in kanssa & paljon muuta (www.omaze.com/CokeRED).

Kampanjassa Coca-Cola ja (RED) tekevät yhteistyötä OMAZEn kanssa, mikä on johtava varainhankintayhteisö. OMAZE on erikoistunut varainkeräysohjelmiin, joissa lahjoittajat voivat voittaa palkintoina “kerran elämässä” –kokemuksia. Sivuston www.Omaze.com/CokeRED kautta esimerkiksi mukana olevien artistien fanit voivat voittaa uskomattomia elämyksiä.

·  Backstage-tapaaminen Bonon kanssa ja Bonon kitara: Lento U2:n esitykseen. Backstage-tapaamisessa Bono antaa räätälöidyn  (RED) Gretsch –kitaran, jonka singneeraa voittajalle.  (Omaze.com/Bono)

·  Elämäsi paras elektronisen tanssimusiikin vuosi:  Avicii on laatinut erityisen fanielämyksen  kokoamalla liput kolmeen maailman suurimpiin kuuluviin musiikkifestivaaleihin ja pääsy Aviciin kanssa lavalle Las Vegasissa. (Omaze.com/Avicii)

·  Esiintymislavalle Queenin ja Adam Lambertin kanssa: Queen ja Adam Lambert kutsuvat kaksi fania esiintymislavalle konserttinsa ajaksi O2 Arenalla Lontoossa. He tarjoavat myös VIP-kierroksen Queenin legendaarisessa äänitysstudiossa Montreuxissa, Sveitsissä. (Omaze.com/Queen)

·  Elä kuin OneRepublic yhden päivän ajan: OneRepublic on laatinut oman kampanjaelämyksensä, jossa fani voi viettää päivän bändin kanssa ja nauttia VIP-vieraana illan showsta. (Omaze.com/OneRepublic)

The Coca-Cola Company on sitoutunut toimimaan HIV/AIDSin lopettamiseksi. Vuodesta 2006 yhtiö ja sen säätiöt ovat osoittaneet yli 15 miljoonaa dollaria ennaltaehkäisyyn sekä koulutus- ja informaatiokampanjoihin, joiden tavoitteena on AIDSin lopettaminen.  Vuonna 2011, The Coca-Cola Company sitoutti 5 miljoonaa dollaria (RED) partneruuden kautta Global Fund -järjestölle.  Jokin aika sitten yhtiö lisäsi tukeaan kahdella miljoonalla dollarilla.  Tänä vuonna  Coca-Cola valjastaa yhtiön koon ja sen kansainvälisen tavoittavuuden tukemaan varainkeräystä. Coca-Cola (RED) -kampanja aktivoidaan yli 40 maassa ympäri maailman.

"Olemme saavuttaneet hienon käänteen AIDSin vastaisessa taistelussa. Tästä syystä meillä on paljon syytä iloon, joskin on syytä muistaa jatkaa taistelua virusta vastaan – jotta se muuttuu nykyongelmasta historiaksi, sanoo Bono (RED), yksi perustajista.

(RED)-partnerit kuten Coca-Cola ovat (RED)-valmiudessa myös Maailman AIDS-päivänä, jotta saamme ihmisten huomion pidettyä korkealla. Lisää huomiota tuovat pitkäaikainen AIDS-aktivisti Queenin sekä muut muusikot kuten Avicii, Deadmau5, Wyclef Jean, Aloe Blacc ja OneRepublic.  Musiikkifanit ovat todellinen armeija taistelussa AIDSia vastaan ja toivomme tämän kampanjan räjäyttävän padon.”

About The Coca-Cola Company

The Coca-Cola Company (NYSE: KO) is the world's largest beverage company, refreshing consumers with more than 500 sparkling and still brands.  Led by Coca-Cola, one of the world's most valuable and recognizable brands, our Company's portfolio features 17 billion-dollar brands including Diet Coke, Fanta, Sprite, Coca-Cola Zero, vitaminwater, Powerade, Minute Maid, Simply, Georgia and Del Valle. Globally, we are the No. 1 provider of sparkling beverages, ready-to-drink coffees, and juices and juice drinks.  Through the world's largest beverage distribution system, consumers in more than 200 countries enjoy our beverages at a rate of 1.9 billion servings a day.  With an enduring commitment to building sustainable communities, our Company is focused on initiatives that reduce our environmental footprint, support active, healthy living, create a safe, inclusive work environment for our associates, and enhance the economic development of the communities where we operate.  Together with our bottling partners, we rank among the world's top 10 private employers with more than 700,000 system associates.  For more information, visit Coca-Cola Journey at www.coca-colacompany.com, follow us on Twitter at twitter.com/CocaColaCo, visit our blog, Coca-Cola Unbottled, at www.coca-colablog.com or find us on LinkedIn at www.linkedin.com/company/the-coca-cola-company.

About (RED)

(RED) was founded in 2006 by Bono and Bobby Shriver to engage businesses and people in the fight against AIDS.  (RED) partners with the world’s most iconic brands who contribute up to 50% of profits from (RED)-branded goods and services to the Global Fund. (RED) Proud Partners include: Apple, Starbucks, Galaxy Chocolate (UK), The Coca-Cola Company, Bank of America, Beats by Dr. Dre, Belvedere, Claro, SAP, Telcel and Live Nation Entertainment. (RED) Special Edition partners include: aden+anais, Jonathan Adler, Theory, HEAD, Kidrobot, Mophie, FEED, Sir Richard's Condom Company, Shazam, Square, Girl Skateboards, Nanda Home, Bottletop, Fatboy USA and Bed Bath & Beyond. To date, (RED) has generated more than $275 million for the Global Fund to fight AIDS, Tuberculosis and Malaria, to support HIV/AIDS grants in Ghana, Kenya, Lesotho, Rwanda, South Africa, Swaziland, Tanzania and Zambia.  100 percent of that money goes to work on the ground – no overhead is taken.  Global Fund grants that (RED) supports have impacted more than 55 million people with HIV prevention, treatment, counseling, HIV testing and care services. (RED) is a division of The ONE Campaign.  Learn more at www.red.org

About the Global Fund to fight AIDS, Tuberculosis and Malaria

The Global Fund is a 21st-century organization designed to accelerate the end of AIDS, tuberculosis and malaria as epidemics.  As a partnership between governments, civil society, the private sector and people affected by the diseases, the Global Fund mobilizes and invests nearly US$4 billion a year to support programs run by local experts in more than 140 countries.  By challenging barriers and embracing innovative approaches, partners are working together to end these epidemics.  Learn more at www.theglobalfund.org.

About OMAZE

Founded by writer/filmmakers and friends from college, Matt Pohlson and Ryan Cummins, Omaze is an online charity platform that gives anyone the chance to win once-in-a-lifetime experiences that also support remarkable causes.  Omaze has worked with top actors, musicians, and athletes around the world including George Clooney, Ben Affleck, Matt Damon, Lady Gaga, Will Smith, George Lucas, Jennifer Lopez, and Phil Jackson, to name a few.  For more information, please visit www.omaze.com