Hassan Maikal (@Hassan Maikal), Elisa Aryal, Valtteri Sandberg  ja Salma (@salmajj) yhteisen illallispöydän äärellä CokeTV:n Ramadania käsittelevässä jaksossa.
Hassan Maikal (@Hassan Maikal), Elisa Aryal, Valtteri Sandberg ja Salma (@salmajj) yhteisen illallispöydän äärellä CokeTV:n Ramadania käsittelevässä jaksossa.

CokeTV Suomi julkaisee Ramadan-jakson

Coca-Colan suosittu tubekanava CokeTV Suomi julkaisee perjantaina 24.5. klo 15.00 paastonaikaa Ramadania käsittelevän jakson. Jakso on jatkoa aiemmin tällä viikolla julkaistuille Coca-Colan sosiaalisen median päivityksille, joilla toivotetaan hyvää paastonaikaa Ramadania viettäville. Kyseessä on ensimmäinen kerta, kun Coca-Cola huomioi Ramadanin Suomessa.

Coca-Cola on jo monena vuonna juhlistanut muslimeille merkityksellistä Ramadan-paastokuukautta useissa Euroopan maissa eri tavoin. Tänä vuonna Coca-Cola toivottaa hyvää paastonaikaa kaikille sitä myös Suomessa viettäville.

Coca-Cola käyttää CokeTV-kanavaansa tehdäkseen paastonajan ja sen perinteet tutuiksi niille, jotka eivät juhlakuukautta vietä.  Perjantaina 24. toukokuuta julkaistavassa jaksossa juontajat Valtteri Sandberg ja Elisa Aryal tutustuvat Ramadaniin kahden nuoren opastuksella. Hassan Maikal (@Hassan Maikal) ja Salma (@salmajj) kertovat illallispöydän ääressä Ramadaniin liittyvistä tavoista.

CokeTV:n illallispöydän ympärillä keskustellaan muustakin kuin paastoamisesta, mm. siitä, kuinka Hassan Maikal tapasi Barack Obaman tänä keväänä Berliinissä. 23-vuotias helsinkiläinen rap-artisti Hassan Maikal valittiin 300 muun eurooppalaisen nuoren vaikuttajan mukaan Berliiniin Obama Foundationin verkostoitumistilaisuuteen. Salma puolestaan on muotivaikuttaja, joka on esiintynyt mm. mallina Pariisin muotiviikoilla.

Yrityksenä Coca-Cola toimii yli 200 maassa ja on siten yksi maailman kansainvälisimmistä brändeistä, joka on vuosikymmeniä toiminut sillanrakentajana erilaisten ihmisten ja kulttuurien välillä. CokeTV:n jakso on viesti ystävyydestä, ystävällisyydestä ja yhteisöllisyydestä erilaisten ihmisten kesken. Eri taustoista tulevat ihmiset voivat ymmärtää toisiaan ja ystävystyä.

Coca-Colan tarjoama suosittu tubekanava aloitti Suomessa toimintansa keväällä 2017. Coca-Cola on ainoa brändi Suomessa, joka tarjoaa ammattilaisten tuottamaa ohjelmaa koko vuoden säännöllisesti. Kanavan videot ovat keränneet yli 9,5 miljoonaa näyttökertaa ja runsaat 31 000 tilaajaa. Suosituimpia jaksoja on katsottu yli 400 000 kertaa.

CokeTV:n Ramadan jakson tavoitteena on vahvistaa ihmisten keskinäistä vuorovaikutusta ja Ramadaniin liittyvien tapojen ymmärrystä niiden keskuudessa, jotka eivät sitä vietä.Paastokuukausi Ramadanin sekä sitä seuraavan iftar- (tai eid) -juhlan merkitys on yhtä suuri kuin joulu on monille.Paastoamisen kuuluu Ramadan-kuukauden viettoon ja tarkoittaa, että koko kuukauden ajan Ramadania viettävät muslimit eivät syö tai juo mitään auringon nousun ja laskun välillä. Paastoamisen tarkoituksena on henkinen puhdistauminen, itsetutkiskelu ja huomion kohdistaminen hyvän tekemiseen. On myös yleistä, että ystävyys- ja perhesuhteita vahvistetaan kyläilemällä ja illallistamalla yhdessä auringonlaskun jälkeen.

CokeTV:n jakso löytyy täältä 24.5.2019 klo 15.00: https://youtu.be/CRidiIeKegA