Auto Bild -lehden kesärengastestin 2020 Testivoittaja Continental PremiumContact™ 6

Continental PremiumContact™ 6 on kesärenkaiden Testivoittaja ja Talousmestari

• Auto Bild -lehti testasi kesärengastestissä kaikkiaan 50 kesärengasta.
  • Testin kärkeen kiri Continental PremiumContact™ 6, joka jakoi ykkössijan Goodyearin kanssa.
  • Continental PremiumContact™ 6 sai arvosanat Esimerkillinen, Testivoittaja ja Talousmestari.

Autobild aloitti rengasvertailun perinteiseen tapaan turvallisuudesta. Kaupoista hankitut 50 rengassettiä toimitettiin mittavaan jarrutustestiin, joka toteutettiin saksalaisella ATP-testausalueella. Renkaat pääsivät osoittamaan kykynsä voimakkaissa jarrutuksissa niin kuivalla kuin märällä ajoradalla. Tämän perusteella vain 20 parasta rengasta selvitti tiensä varsinaiseen lopputarkastukseen.

Continental PremiumContact™ 6 starttasi kärkinelikossa lopputesteihin, joissa renkaita arvioitiin monesta näkökulmasta. Märkätestit suoritettiin kahdeksan millimetrin vesipatjalla, jossa testattiin vesiliirtoa, märkäpitoa eli jarrutusmatkaa sekä sivuttaispitoa ja ajettavuutta. Kuivalla ajettaessa vertailtiin kuivapitoa, ajettavuutta ja ohiajomelua.

Kokonaistaloudellisuudessa vertailtiin polttoaineenkulutukseen vaikuttavaa vierintävastusta ja hinta-laatusuhdetta. Dynamometrissä eli laskennallisessa ajomäärässä kilometreinä Continental meni kirkkaaseen johtoon. ”Continental PremiumContact™ 6 osoittaa, mitä voidaan saavuttaa”, Auto Bild kirjoittaa.

Continental PremiumContact 6:n vahvuudet

Testin ykkössijan jakoivat Continental PremiumContact™ 6 ja Goodyear Eagle F1 Asym 5. Kokonaisarvosanaksi tuli Esimerkillinen 2020.

Continental PremiumContact™ 6 sai lisäksi arvosanat Testivoittaja 2020 ja Talousmestari 2020.

Auto Bild kuvailee kesärenkaan vahvuuksia näin:
- Tasapainoiset ajo-ominaisuudet suurilla nopeuksilla.
- Dynaaminen käsiteltävyys ja ohjautuvuus.
- Lyhyet jarrutusmatkat.
- Erittäin kulutuskestävä.
- Hyvä ajotalous.

Testi julkaistiin Auto Bild -lehdessä 5/2020.

Marko Pursiainen
markkinointipäällikkö

Continental kehittää edellä käyvää teknologiaa ja palveluita ihmisten ja tavaroiden verkottuneeseen ja vastuulliseen liikkumiseen. Vuonna 1871 perustettu yritys tarjoaa turvallisia, tehokkaita, älykkäitä ja edullisia ratkaisuja ajoneuvoja, koneita, liikennettä sekä kuljetuksia varten. Vuonna 2019 Continentalin liikevaihto oli 44,5 miljardia euroa. Yritys työllistää yli 240 000 työntekijää 59 maassa.

Continental on maailman johtavia rengasvalmistajista, joka työllistää noin 56 000 henkilöä rengasdivisioonan 24 tuotanto- ja kehitysyksilössä. Vuonna 2018 myynti oli noin 11,4 miljardia euroa. Teknologiajohtajien joukkoon kuluvana yrityksenä Continental tarjoaa laajan tuotevalikoiman niin henkilöautoile, hyötyajoneuvoille, erikoisajoneuvoille kuin kaksipyöräisille. Jatkuvan tutkimus- ja kehitystyön ansiosta Continental edistää turvallista, kustannustehokasta ja ekologista liikkumista.