Conti360°-ratkaisut: Continental on yhdistänyt kalustosektorin palvelunsa saman konseptin alle Euroopassa.

Continental yhdistää palvelut Conti360° Solutions -konseptin alle Euroopassa

• Yksi palveluratkaisu: Conti360° Solutions kattaa kalustosopimukset, palvelut, digitaaliset ratkaisut ja pinnoitukset.
  • Uudelleenjärjestely parantaa palveluja digitalisoinnin ja vastuullisuuden myötä.
  • Eri liiketoiminta-alueiden yhdistäminen luo asiakkaille uusia mahdollisuuksia.

Continental yhdistää kalustosektorin palveluvalikoimansa Conti360° Solutions -konseptin alle Euroopassa.

Toimenpiteellä yhtiö reagoi asiakkaiden muuttuviin vaatimuksiin markkinoilla, joita muovaa lisääntyvä digitalisaatio, tietopohjainen johtaminen ja kustannuspaineet. Palvelujen strateginen yhdistäminen auttaa kuljetusyrityksiä myös vastaamaan logistiikka-alan kasvaviin vastuullisuustarpeisiin.

Muutos liittyy Continentalin joulukuussa 2020 esittelemään Vision 2030 -strategiaohjelmaan, jonka mukaisesti yhtiö käyttää enenevässä määrin tietoperusteisia palveluja osana ennakoivaa kunnossapitoa, joka on Logistics 4.0:n ydin.

”Uudelleenjärjestely suuntaa painopisteen tulevaisuuteen, digitalisointiin ja vastuullisuuteen. Tämä on iso askel Continentalin strategiassa ja se luo asiakkaillemme valtavasti uusia mahdollisuuksia kaluston parantamisen hallintaan. Conti360° Solutions on digitaalisena alustana moderni ratkaisu, joka vie meitä vahvasti eteenpäin”, Head of Sales Fleet Juho Karjalainen Continental Rengas Oy:stä sanoo.

Kohti vastuullisuutta ja digitalisaatiota

Continental kehittää systemaattisesti muutostaan rengasvalmistajasta ja palveluntarjoajasta yhdistettyjen ratkaisujen tarjoajaksi. Kalustoratkaisuja tarjotaan jatkossa kokonaispakettina: Conti360° Solutions -sopimukset kattavat kaikki digitaaliset ratkaisut, kuten ContiConnectin, ContiPressureCheckin ja ContiLifeCyclen – mukaan lukien pinnoitetut ContiRe- ja ContiTread -tuotteet sekä renkaiden hallinnan.

”Kun keskitymme yhä vahvemmin ContiLifeCycle-konseptiin, Conti360° Solutions -sopimuksilla pyrimme siirtämään painopistettä entistä vastuullisempaan toimintaan. Conti360° Solutions tekee meistä kalustopuolen ylivoimaisen kumppanin. Myös uusi ilme ja uusi logo kertovat asiakkaillemme uudelleenjärjestelystä”, Fleet Business EMEAn johtaja Ralf Benack sanoo.

Matka integroitujen ratkaisujen tarjoajaksi

Conti360°-liiketoiminnalla on takanaan yli 40 vuoden kokemus kalustopalveluista. Euroopan laajuinen rikkoutuneiden renkaiden tiepalvelu pani pallon pyörimään vuonna 1978, mistä lähtien Conti360° Solutions on vakiinnuttanut asemansa täyden palvelun kumppanina yli 25 maassa. Yhtiö tarjoaa asiakkailleen luotettavuutta kustannussuunnitteluun sekä asiantuntijapalvelua yli 7000 huoltokumppanin verkostolla.

”Asiakkaisiimme kuuluu suuri joukko johtavia kansainvälisiä kuljetusyrityksiä, jotka ovat luottaneet Continentalin kalustoratkaisuihin jo vuosia – ja luottamus on palkittu”, Benack toteaa.

”Uudelleenjärjestely kokoaa palvelut ja tuotteet entistä yhtenäisemmäksi paketiksi. Tarjoamme synergiaetuja, jotka syntyvät myös läheisestä yhteistyöstä autopuolen kollegojemme kanssa sekä siitä, että panostamme jatkuvasti kehittyvää osaamistamme palvelutarjontaan.”

Muutoksen myötä Continental pystyy tarjoamaan kuljetusalalle ammattimaisen ratkaisun, joka mahdollistaa tehokkaan ja vastuullista toimintaa painottavan kalustonhallinnan – käyttämällä polttoainetta säästäviä renkaita, luonnonvaroja säästävää pinnoitusta ja digitaalista renkaiden valvontaa.

Missio 2050: kestävästi tuotetut materiaalit

Continental tarjoaa jo nyt monille asiakkailleen kilometriperusteisia sopimuksia ja laajan valikoiman rengaspalveluita Conti360° Solutions -konseptin alla. Lisäksi tulevat yhtiön älykkäät renkaat, jotka seuraavat jatkuvasti omaa kuntoaan antureiden ja ohjelmistojen avulla.

Valikoitujen kalustoasiakkaiden kanssa Continental on todistanut asiakkaiden saaman lisäarvon, joka syntyy renkaiden, antureiden, telemetriatietojen, algoritmien ja pilvipalveluiden yhdistämisestä.

”Tuotamme älykkäitä, digitaalisia ratkaisuja, jotka auttavat varmistamaan, että renkaiden huolto ja vaihto voidaan jatkossa toteuttaa juuri oikea-aikaisesti. Näin asiakkaat voivat parantaa merkittävästi kalustojensa turvallisuutta ja tuottavuutta leikaten samanaikaisesti kustannuksia”, Benack korostaa.

Continentalilla on systemaattinen investointiohjelma, joka keskittyy uusien teknologioiden, vaihtoehtoisten materiaalien ja ympäristöystävällisten tuotantoprosessien tutkimukseen ja kehittämiseen.

”Tavoitteenamme on tarjota asiakkaillemme tulevaisuuden renkaita, jotka ovat energiatehokkaampia ja ympäristöystävällisempiä niin tuotannossa, käytössä kuin pinnoituksessa. Siirrymme asteittain renkaiden tuotannossa täysin kestävästi tuotettuihin materiaaleihin vuoteen 2050 mennessä”, Benack lisää.

Suuntana palvelupohjaiset ratkaisut

Premium-luokan renkaiden toimittamisen lisäksi Continental toimii myös kalustoasiakkaidensa asiantuntijakumppanina kehittäen yhteistyössä merkityksellisiä ratkaisuja tulevaisuuden haasteisiin.

Vuoteen 2030 mennessä Continental pyrkii markkinajohtajaksi palvelupohjaisissa digitaalisissa ratkaisuissa. Digitaalisten renkaan valvontaratkaisujen sisällyttäminen Conti360° Solutions -sopimuksiin on seuraava looginen askel, jonka avulla kuljetusalan asiakkaat voivat jatkaa matkaansa digitalisoinnin kehittämisessä.

”Kehittämällä jatkuvasti anturiteknologiaamme, laajentamalla elektroniikka- ja ohjelmistotarjontaamme sekä parantamalla digitaalisia palvelujamme rakennamme vahvaa perustaa tulevaisuuden Conti360° Solutions -palveluvalikoimallemme”, Benack summaa.

Head of Sales Fleet, Local OE & Business Development
juho.karjalainen@conti.de

Categories

Continental kehittää edellä käyvää teknologiaa ja palveluita ihmisten ja tavaroiden vastuulliseen ja verkottuneeseen liikkumiseen. Vuonna 1871 perustettu yritys tarjoaa turvallisia, tehokkaita, älykkäitä ja edullisia ratkaisuja ajoneuvoja, koneita, liikennettä sekä kuljetuksia varten. Vuonna 2020 Continentalin alustava liikevaihto oli 37,7 miljardia euroa. Yritys työllistää yli 235 000 työntekijää 58 maassa ja markkina-alueella. Vuonna 2021 Continental viettää 150-vuotisjuhlavuottaan.

Rengasdivisioonaan kuuluu globaalisti 24 tuotanto- ja kehitysyksikköä. Continental on maailman johtavia rengasvalmistajia, joka työllistää yli 56 000 henkilöä. Vuonna 2020 alustava myynti oli 10,2 miljardia euroa. Teknologiajohtajien joukkoon kuluvana yrityksenä Continental tarjoaa laajan tuotevalikoiman henkilöautoille, hyötyajoneuvoille, erikoisajoneuvoille ja kaksipyöräisille. Jatkuvan tutkimus- ja kehitystyön ansiosta Continental edistää turvallista, kustannustehokasta ja ekologista liikkumista. Rengasdivisioonan tuotevalikoima sisältää niin rengaskaupan ja kalustosovellusten palvelut kuin renkaiden digitaaliset hallintajärjestelmät.