Continental toimittaa Eco-tuotesarjan kuorma-autonrenkaat, joilla on alhainen vierintävastus ja erinomaiset kilometrilukemat. ©Evelyn Harlacher

Continentalilta renkaat DPD Sveitsin sähkökäyttöiseen kuorma-autoon

• Sveitsin alueellisessa liikenteessä liikennöivän kuorma-auton toimintasäde on yli 700 km.
  • 19 tonnin kuorma-auton on muuntanut sähkökäyttöiseksi teknologiayritys Designwerk Products.
  • Continental toimittaa Eco-tuotesarjan kuorma-autonrenkaat, joilla on alhainen vierintävastus ja erinomaiset kilometrilukemat.

Continental toimittaa renkaat uuteen sähköiseen Futuricum-kuorma-autoon, joka pohjautuu Volvo FH -kuorma-autoon. Sähkökäyttöiseksi kuorma-auton on muuntanut Designwerk Products AG.

Continentalin Eco-tuotesarjan renkaat on hyväksytty käytettäväksi ajoneuvon ohjaavassa-, veto- ja perävaunuakselissa. Kuljetusyhtiö DPD Sveitsi ottaa 19-tonnisensa käyttöön alueellisessa liikenteessä.

Valtteina pitkäikäisyys ja alhainen vierintävastus

Suunnittelijat ja kuljetusyhtiö valitsivat Continentalin renkaat, koska niissä yhdistyvät pitkäikäisyys ja alhainen vierintävastus. Molemmat ominaisuudet ovat tärkeitä sähkökäyttöisten hyötyajoneuvojen kustannustehokkaassa toiminnassa.

DPD, Designwerk Products ja Continental ovat edelläkävijöitä ympäristöystävällisten kuljetusratkaisujen kehittämisessä, raskaat kuorma-autot mukaan lukien.

”Olemme jo usean vuoden ajan keskittyneet kehittämään tuotteita, jotka auttavat vähentämään hyötyajoneuvojen päästöjä. Uudet tekniikat ovat tärkeitä nyt myös sähkökäyttöisten kuorma-autojen tehokkuuden parantamisessa. Olemme iloisia saadessamme osallistua tuotteillamme tähän hankkeeseen”, Continentalin rengasdivisioonan tuotekehitysinsinööri Andreas Schlenke sanoo.

Renkaita sähkökäyttöisille kuorma- ja linja-autoille

Muotoilultaan huomiota herättävät kuorma-autonrenkaat ovat osa EcoRegional-malliperhettä. Alhaisen vierintävastuksen ja erinomaisen kilometrikestävyyden lisäksi ne tarjoavat tärkeitä kestävän liikenteen ominaisuuksia, kuten lyhyen jarrutusmatkan ja alhaisen vierintämelun.

Futuricum-kuorma-auton renkaista vastaavalle yhtiölle yhteistyö ei ole ensimmäinen askel kohti sähkökäyttöisten hyötyajoneuvojen renkaita. Continental esitteli sähkökäyttöisten kuorma-autonrenkaiden prototyypin IAA Commercial Vehicles -messuilla jo vuonna 2018.

Continentalilta löytyy myös Urban HA3 -rengas sähkökäyttöisille kaupunkibusseille. Viime vuonna yhtiö teki rengastestejä yhdessä hollantilaisen sähköbussivalmistajan VDL Bus & Coachin kanssa Contidromin testiradalla.

Sveitsiläinen Designwerk Products AG on erikoistunut muuntamaan kuorma- ja pakettiautoja sähkökäyttöisiksi ja mobiililatureilla ladattaviksi. Ensimmäistä kokonaan sähköllä toimivaa Futuricum-kuorma-autoa, jonka kokonaispaino on 19 tonnia ja toimintasäde yli 700 kilometriä, otetaan parhaillaan käyttöön DPD Sveitsissä.

Tuotteet ja koot

• Ohjaava akseli: Conti EcoRegional HS3, koko 385/65 R 22,5
  • Vetoakseli: Conti EcoRegional HD3, koko 315/80 R 22,5
  • Perävaunu: Conti EcoPlus HT3, koko 385/65 R 22,5

Marko Pursiainen
    markkinointipäällikkö

Categories

Continental kehittää edellä käyvää teknologiaa ja palveluita ihmisten ja tavaroiden vastuulliseen ja verkottuneeseen liikkumiseen. Vuonna 1871 perustettu yritys tarjoaa turvallisia, tehokkaita, älykkäitä ja edullisia ratkaisuja ajoneuvoja, koneita, liikennettä sekä kuljetuksia varten. Vuonna 2020 Continentalin alustava liikevaihto oli 37,7 miljardia euroa. Yritys työllistää yli 235 000 työntekijää 58 maassa ja markkina-alueella. Vuonna 2021 Continental viettää 150-vuotisjuhlavuottaan.

Rengasdivisioonaan kuuluu globaalisti 24 tuotanto- ja kehitysyksikköä. Continental on maailman johtavia rengasvalmistajia, joka työllistää yli 56 000 henkilöä. Vuonna 2020 alustava myynti oli 10,2 miljardia euroa. Teknologiajohtajien joukkoon kuluvana yrityksenä Continental tarjoaa laajan tuotevalikoiman henkilöautoille, hyötyajoneuvoille, erikoisajoneuvoille ja kaksipyöräisille. Jatkuvan tutkimus- ja kehitystyön ansiosta Continental edistää turvallista, kustannustehokasta ja ekologista liikkumista. Rengasdivisioonan tuotevalikoima sisältää niin rengaskaupan ja kalustosovellusten palvelut kuin renkaiden digitaaliset hallintajärjestelmät.