Continentalin kitkarenkaalla menee kovaa

Continentalin kitkarenkaalla menee kovaa

Continentalin VikingContactTM 7 -kitkarengas jatkaa menestyskulkua. Moottorilehden suuressa talvirengasvertailussa Continentalin kitkarengas pärjäsi erinomaisesti sekä jäällä että lumella. Vertailussa oli mukana viisi erilaista rengastyyppiä.

1.6.2020 voimaan astuva uusi tieliikennelaki sallii kesärenkaiden käytön myös talvikuukausina. Testin tavoitteena oli vertailla, miten eri rengastyypit toimivat eri keleillä. Continentalin VikingContactTM 7
-kitkarenkaan lisäksi vertailussa oli mukana Keski-Euroopan keleille suunniteltu kitkarengas, nastarengas, kesärengas sekä niin kutsuttu välikelin rengas.

Continentalin kitkarenkaan ylivoimaisuus tulee esiin lumella. Se oli ykkönen niin kierrosaikojen kuin käsiteltävyydenkin osalta. Testin mukaan VikingContactTM 7 -renkaassa on erinomainen pito joka suuntaan. Rengas kestää reippaitakin kiihdytyksiä pitoaan menettämättä ja myös pysähtyy tehokkaasti. Tiukoissakin kaarteissa rengas noudattaa tiukasti kuljettajan määräämää ajolinjaa.

Myös jäällä VikingContactTM 7 toimi laadukkaasti. Se kellotti ykkösajan renkaan sivuttaispitoa koettelevalla jääradalla. Kovalla pakkasella kitkarenkaan pehmeä kumiseos ja lamellit purivat jäähän uskomattoman hyvin. Raati kehui myös Continentalin renkaan ajomukavuutta ja melutasoa testin parhaiksi.

VikingContactTM 7 -renkaan älykäs kuviopintateknologia mahdollistaa täydellisen kontrollin isoillakin nopeuksilla. Suuri määrä erikokoisia 3D-saippauksia ja tehokkaat tartuntapinnat parantavat pitoa ja jarrutusominaisuuksia niin jäisillä kuin lumisillakin teillä.

Moottori-lehden talvirenkaiden testivertailu julkaistiin lehden numerossa 10/2019 (ilmestymispäivä 25.9.2019).

Continental kehittää edellä käyvää teknologiaa ja palveluita ihmisten ja tavaroiden verkottuneeseen ja vastuulliseen liikkumiseen. Vuonna 1871 perustettu yritys tarjoaa turvallisia, tehokkaita, älykkäitä ja edullisia ratkaisuja ajoneuvoja, koneita, liikennettä sekä kuljetuksia varten. Vuonna 2018 Continentalin alustava myynti oli 44,4 miljardia euroa, ja se työllistää yli 244 000 työntekijää 61 maassa.