Continentalin uusi nastarengas Tuulilasin testivoittaja - kumirunkonastat heti ykköseksi

Continentalin uutuusrengas, IceContactTM 3 ContiFlexStud, oli selkeä voittaja Tuulilasin tuoreessa (11/2019) nastarengastestissä. Vertailussa oli mukana seitsemän eri valmistajan nastarenkaat. Verrokkirenkaana mukana ollut Continentalin VikingContactTM 7 -kitkarengas sijoittui testin kolmanneksi.

IceContactTM 3 -nastarengas nappasi ainoana täydet pisteet sekä jää- että lumikokeista. Uutta, ainutlaatuista ContiFlexStud™-nastarengasinnovaatiota pidettiin etukäteen testin kiinnostavimpana, eikä se pettänyt odotuksia. Renkaan kahden nastatyypin yhdistelmä ja niiden innovatiivinen sijoittelu puri jäähän erinomaisesti. Uusi kuminasta pysähtyi nopeimmin myös lumella ja märällä.

Continental IceContactTM 3 -renkaan vahvuutena on erinomainen kokonaisuus. Se on kehitetty toimimaan mahdollisimman tehokkaasti erilaisissa talviolosuhteissa.

Uusi innovatiivinen nastateknologia

IceContactTM 3 -renkaan ContiFlexStud™-kuminasta edustaa täysin uudenlaista nastarengasinnovaatiota. Se lisää pitoa jäällä ja takaa pitkäkestoisemman suorituskyvyn koko käyttöiän aikana. Kuminasta mukautuu tienpinnan vaihteluihin, jolloin nastan kevyt kovametallikärki tunkeutuu voimakkaammin ja syvemmälle jäähän. Tämä mahdollistaa jopa seitsemän prosenttia paremman jääpidon. IceContact™ 3 -rengasta ContiFlexStud-kumirunkonastoilla on saatavana 17-tuumaisiin ja isompiin rengaskokoihin.

Verrokkina testissä mukana ollut Continentalin VikingContactTM 7 -kitkarengas pärjäsi mainiosti nastarenkaiden joukossa. Se sai koko testin kolmanneksi parhaat pisteet ja oli ykkönen ajettavuudessa jäällä.

Continentalin menestys testeissä kertoo huippuunsa viritetystä teknologiasta, jonka takana on jatkuvat turvallisuutta lisäävät innovaatiot.

- On hienoa, että voimme tarjota turvalliset ja tasalaatuiset renkaat kaikkiin talviolosuhteisiin sekä kitka- että nastarenkaiden ystäville, Continental Rengas Oy:n markkinointipäällikkö Marko Pursiainen sanoo.

Tuulilasin talvirenkaiden testivertailu julkaistiin lehden numerossa 11/2019 (ilmestymispäivä 3.10.2019).

Lisätietoja:
Marko Pursiainen, markkinointipäällikkö

Continental kehittää edellä käyvää teknologiaa ja palveluita ihmisten ja tavaroiden verkottuneeseen ja vastuulliseen liikkumiseen. Vuonna 1871 perustettu yritys tarjoaa turvallisia, tehokkaita, älykkäitä ja edullisia ratkaisuja ajoneuvoja, koneita, liikennettä sekä kuljetuksia varten. Vuonna 2018 Continentalin alustava myynti oli 44,4 miljardia euroa, ja se työllistää yli 244 000 työntekijää 61 maassa.