Continentalin uusilla kesärenkailla entistä parempaa pitoa ja ajoturvallisuutta

Continental Rengas Oy tuo tälle kesäkaudelle markkinoille kolme uutta rengasmallia. Pitkäjänteisellä kehitystyöllä renkaisiin on luotu huippuominaisuudet, joista korostuvat ensisijaisesti turvallisuus sekä märkäpito.

Continental tuo tälle kesälle kolme kesärengasuutuutta, jotka on suunniteltu eri käyttötarkoituksiin. Maaliskuussa markkinoille tulevat uudet renkaat ovat ContiPremiumContact™ 5, ContiEcoContact™ 5 sekä ContiSportContact™ 5.

– ContiPremiumContact on ylivoimaisesti myydyin kesärengassarjamme. Nyt sarjaan tulee uusi, entistä parempi rengas, jossa on erittäin tasapainoiset ominaisuudet. Renkaassa on parempi käsiteltävyys ja erinomaiset vesiliirto-ominaisuudet. Erityisesti perheautoihin suunniteltu rengas on ajettaessa hiljainen, turvallinen ja miellyttävä, Continental Rengas Oy:n myynti- ja markkinointipäällikkö Sami Horto kertoo.

ContiEcoContact 5 -kesärengas on niin kutsuttu ”vihreä” rengas, jonka ominaisuuksista korostuu erityisesti äärimmäisen kevyt vierintävastus. Renkaan kaikki osat on suunniteltu tukemaan juuri alhaista vierintävastusta.

– Rengas on ympäristöystävällinen, ja alhaisen vierintävastuksen ansiosta se kuluttaa vähemmän polttoainetta. Lisäksi kumiseoksen suunnittelussa on entisestään parannettu kulutuskestävyyttä ja silti säilytetty erinomaiset märkäpito-ominaisuudet.

Kolmas rengasuutuus on ContiSportContact 5, joka on nimensä mukaisesti sporttinen rengas urheilulliseen ajoon. Renkaan kumiseos mukautuu eri ajo-olosuhteisiin.

– Rengas on suunniteltu tehokkaampiin autoihin ja vaativaan ajoon. Renkaassa on äärimmilleen viedyt pito-ominaisuudet, jotka korostuvat erityisesti märällä asfaltilla jarruttaessa, Horto toteaa.

Pulttien jälkikiristys erittäin tärkeää

Kun ostaa uudet kesärenkaat autoonsa, on erityisen tärkeää muistaa alumiinivanteiden pulttien jälkikiristys.

– Vanteiden pulttien jälkikiristystä suositellaan noin 100–200 kilometrin ajon jälkeen. Se on turvallisuuden kannalta erittäin tärkeä asia. Muuten uudet kesärenkaat eivät tarvitse varsinaista sisäänajoa kuten esimerkiksi nastarenkaat tarvitsevat, Horto kertoo.

Ilmanpaineiden tarkistus on toinen tärkeä asia, joka kannattaa tehdä kuukausittain. Vain oikeilla ilmanpaineilla renkaan kaikki ominaisuudet pääsevät oikeuksiinsa, polttoaineenkulutus pienenee, ajoturvallisuus säilyy ja renkaiden käyttöikä pitenee.

– Ohjekirjasta löytyvät ilmanpainesuositukset eri kuormitustilanteisiin. Mitä enemmän autossa on kuormaa, sitä tärkeämpää oikea ilmanpaine on.

Rengaskehitys on pitkäjänteistä työtä

Saksalainen Continental on maailman suurimpia autonrengasvalmistajia, ja yrityksen tuotekehitys on laajamittaista ja pitkäjänteistä. Euroopassa valmistetuista autoista 35 prosenttiin asennetaan ensiasennuksena Continentalin renkaat.

– Kuluttajatutkimuksemme mukaan 80 prosenttia autoilijoista arvostaa renkaiden ominaisuuksista eniten renkaan turvallisuutta eli ennen kaikkea sitä, että rengas pysähtyy nopeasti kaikissa keliolosuhteissa. Noin viidesosa arvostaa eniten polttoainetaloudellisuutta ja ympäristöominaisuuksia, jotka tulevat ennen kaikkea renkaan alhaisesta vierintävastuksesta, Continental Rengas Oy:n myynti- ja markkinointipäällikkö Sami Horto toteaa.

Uudet kesärenkaat ovat saatavilla jälleenmyyjiltä maaliskuun puolivälistä alkaen. Hinnat vaihtelevat renkaan kokoluokkien mukaan, rengassarjan keskimääräinen kuluttajahinta on noin 500 euroa.

Myynti- ja markkinointipäällikkö Sami Horto
sami.horto@conti.de