Continental VikingContact™ 7 ylsi Tuulilasi 11/2020 -lehden kitkarengastestin ylivoimaiseen voittoon.

Kitkarengastestin kirkkain tähti: VikingContact™ 7

• Tuulilasi 11/2020 -lehti testasi kauden kitka -ja nastarenkaat.
  • Continental VikingContact™ 7 ylsi kitkarenkaissa ylivoimaiseen testivoittoon.
  • Nastarenkaissa Continental IceContact™ 3 kiri kärkikaksikkoon.

Tuulilasi 11/2020 testasi erityisesti pohjoismaisiin olosuhteisiin suunniteltuja kitkarenkaita kokoluokassa 205/60 R16 kahdeksalta eri valmistajalta. Samassa testissä testattiin myös saman kokoluokan nastarenkaita yhtä monen renkaan voimin.

Testissä selvitettiin:

• kiihdytystä, jarrutusta ja ajettavuutta jäällä ja lumella
  • jarrutusta, ajettavuutta ja vesiliirtoa märällä pinnalla
  • jarrutusta ja ajettavuutta kuivalla pinnalla

Renkaat arvosteltiin eri osakokeissa asteikolla 1–5. Jää- ja lumikokeet tehtiin Ruotsin Älvsbyssä sijaitsevalla testiradalla helmikuussa ja paljaan pinnan käsittelykokeet Gislavedissa huhtikuussa.

Kitkarenkaiden ykkönen: VikingContact 7

Continentalilta testissä oli mukana VikingContact™ 7, joka on pitänyt testien kärkipaikkaa vuodesta 2018. Nyt tullut Tuulilasin kolmas perättäinen kärkisija kertoo testitietojen perusteella siitä, että ”kilpailevat renkaat eivät ole vieläkään Continentalin tasolla.”

Helppo ja joukon hiljaisin rengas toimii testin mukaan hyvin niin jäällä kuin lumella, mutta myös asfaltilla. ”Käytös on ääritilanteissa hallittua, jarrutusmatkat lyhyitä ja ohjastuntuma täsmällinen.” VikingContact™ 7 saa raadilta yhteensä 88 pistettä sadasta, jolla rengas yltää ylivoimaiseen johtoasemaan.

VikingContact 7 -kitkarengas ylsi syyskuussa myös Moottori 10/2020 -lehden kitkarengastestissä jaetulle ykköstilalle sekä Tekniikan Maailma 17/2020 -lehden testissä kärkikaksikkoon.

Nastarenkaiden kärkikaartia: IceContact3

Tuulilasin testissä Continentalin uusi IceContact™ 3 kiri tasaisella suorituksellaan ja kaikilla pinnoilla hyvin toimivalla suorituksellaan kärkikaksikkoon. Toisen sijan napannut rengas saa kiitosta mallikkaasta menosta niin talvisilla teillä kuin kosteilla pinnoilla.

Syyskuussa IceContact™ 3 loisti myös Tekniikan Maailma 17/2020 -lehden nastarengastestissä saavuttaen jaetun ykkössijan.

”Hyvien talvi- ja asfalttiominaisuuksien yhdistäminen samaan renkaaseen on taitolaji. Continental on onnistunut tässä lajissa kaikkein parhaiten”. Tuulilasi 11/2020

LÄHDE: Tuulilasi-lehti nro 11/2020.

Marko Pursiainen
markkinointipäällikkö

Continental kehittää edellä käyvää teknologiaa ja palveluita ihmisten ja tavaroiden verkottuneeseen ja vastuulliseen liikkumiseen. Vuonna 1871 perustettu yritys tarjoaa turvallisia, tehokkaita, älykkäitä ja edullisia ratkaisuja ajoneuvoja, koneita, liikennettä sekä kuljetuksia varten. Vuonna 2019 Continentalin liikevaihto oli 44,5 miljardia euroa. Yritys työllistää yli 232 000 työntekijää 59 maassa ja markkina-alueella.

Continental on maailman johtavia rengasvalmistajia, joka työllistää yli 56 000 henkilöä rengasdivisioonan 24 tuotanto- ja kehitysyksikössä. Vuonna 2019 myynti oli 11,7 miljardia euroa. Teknologiajohtajien joukkoon kuluvana yrityksenä Continental tarjoaa laajan tuotevalikoiman henkilöautoille, hyötyajoneuvoille, erikoisajoneuvoille ja kaksipyöräisille. Jatkuvan tutkimus- ja kehitystyön ansiosta Continental edistää turvallista, kustannustehokasta ja ekologista liikkumista. Rengasdivisioonan tuotevalikoima sisältää niin rengaskaupan ja kalustosovellusten palvelut kuin renkaiden digitaaliset hallintajärjestelmät.