Todella kestävä: ContiConnect 2.0 optimoi kustannustehokkuuden, takaa suurimman mahdollisen rengaskilometrimäärän, parantaa turvallisuutta ja alentaa päästöjä.

Tulevaisuuden digitaalista renkaiden hallintaa kaluston hyväksi: ContiConnect 2.0

• Tulossa mittava päivitys älykkääseen ContiConnect-renkaidenhallintaratkaisuun: uusi verkkoportaali ja uusi monitoimisovellus.
  • Ajoneuvo- ja rengaspalveluiden yhteensovittaminen parantaa kustannustehokkuutta ja vähentää hiilidioksidipäästöjä.
  • Massadata ja tekoäly edistävät siirtymistä kohti ennakoivaa huoltoa. Uusi alusta otetaan käyttöön maailmanlaajuisesti vuoden 2022 aikana.

Continental esittelee ContiConnect-renkaidenhallintajärjestelmän uuden sukupolven: 2.0-versiossa on kaikki tarvittava infrastruktuuri tulevaisuuden kattavaan digitaaliseen renkaidenhallintaan. Continental on hionut järjestelmäympäristöä vastaamaan mahdollisimman hyvin kalustoasiakkaiden erityistarpeisiin eri puolilla maailmaa.

”ContiConnect 2.0 on keskittynyt renkaiden digitalisointiin. Se tasoittaa tietä älykkäälle renkaidenhallinnalle ja räätälöidylle valikoimalle digitaalisia, palvelupohjaisia rengasratkaisuja”, Continentalin rengasliiketoiminnan kehittämisen ja globaalin markkinoinnin johtaja Tansu Isik kertoo.

Paljon etuja kalustoasiakkaille

Renkaista kerätyn massatiedon jatkuva analysointi tuottaa laajan tietovarannon. ContiConnect 2.0 mahdollistaa henkilöautojen, kuorma-autojen, linja-autojen ja maastoajoneuvojen renkaiden kunnossapitotoimet juuri silloin, kun niitä tarvitaan. Maastoajoneuvoissa ContiConnect on jo ahkerassa käytössä rakennusteollisuuden, sisälogistiikan ja satamien kalustoasiakkailla.

”Kalustoasiakkaamme hyötyvät ContiConnect 2.0:n modulaarisuudesta, joustavuudesta ja yhteensopivuudesta. Se mahdollistaa poikkeuksellisen turvallisen digitaalisen renkaidenhallinnan, lisää ajoneuvon käyttöaikaa ja maksimoi kustannusten havainnollisuuden”, Isik sanoo.

Ratkaisun ansiosta ajoneuvot ovat harvemmin pois käytöstä. Kuljetusliikkeet ja rakennustyömaiden, sisälogistiikan ja satamien kalustopäälliköt hyötyvät myös alhaisemmista ylläpitokustannuksista sekä kasvaneista kilometrilukemista. ContiConnect 2.0 on erinomainen ratkaisu kestävään liikkuvuuteen. Digitaalisesti optimoitu renkaidenhallintajärjestelmä on iso etu alan toimijoille kaiken kaikkiaan, koska ne voivat nyt keskittyä täysin ydinliiketoimintaansa.

Kohti ennakoivaa huoltoa

ContiConnect 2.0 on uusi versio Continentalin digitaalisesta renkaidenhallintajärjestelmästä, jonka kehittäminen aloitettiin aikanaan nollasta.

”ContiConnect 2.0:ssa olemme kehittäneet jo käytössä olleita toimintoja, kuten jatkuvaa rengaspaineiden seurantaa, jotta kalustoasiakkaamme voivat seurata digitaalisesti jäljellä olevaa kilometrimäärää, urasyvyyttä ja koko kalustonsa renkaiden kuntoa", Continentalin rengasliiketoiminnan digitaalisten ratkaisujen tuotehallinnan johtaja Sven Wilhelmsen kertoo.

Myös käyttäjäkokemusta on parannettu merkittävästi: sovelluksen uusi versio kattaa kaikki ajoneuvolle tarvittavat toimenpiteet ja kertoo kalustopäällikölle tiedot entistä tarkemmin. Kaikkea renkaista ja ajoneuvosta saatavilla olevaa tietoa analysoidaan jatkuvasti pilvessä. Massadata mahdollistaa renkaiden tarkkojen kuntoennusteiden laatimisen.

Ajoneuvo- ja rengaspalvelut voidaan koordinoida ja yhteensovittaa keskenään optimaalisesti, mikä luo synergiaa ja saumattomia linkkejä huollon ja jälleenmyyjän välille. Tämän tuloksena kaluston käyttötehokkuus paranee, kokonaiskustannukset pienenevät ja kalustopäälliköt tietävät, että ajoneuvot ovat valmiita käyttöön.

”ContiConnect 2.0:n avulla jatkamme älykkäiden, digitaalisten rengasratkaisujen tarjontamme laajentamista siirtyessämme kohti ennakoivaa huoltoa”, Wilhelmsen toteaa.

Valikoitu asiakasryhmä on testannut ContiConnect 2.0:aa menestyksekkäästi vuoden 2021 lopulta lähtien. Uusi alusta otetaan käyttöön maailmanlaajuisesti vuoden 2022 aikana.

Tulevaisuuden digitaalista renkaidenhallintaa

Continental käyttää ohjelmoitavia älykkäitä rengaspalveluita optimoimaan kalustoasiakkaidensa renkaidenhallinnan eri käyttötarkoituksissa ympäri maailmaa. ContiConnect 2.0:n avulla kalustopäällikkö saa aina yleiskatsauksen koko kalustosta nopeasti ja käyttäjäystävällisesti – riippumatta siitä, missä ajoneuvot sattuvat olemaan.

"ContiConnect 2.0:n modulaarinen rakenne, sen komponenttien joustavuus ja yhteensopivuus mahdollistavat lisäratkaisujen integroinnin asiakkaan toiveiden mukaan. Lisäksi pyrimme integroimaan tähän myös ulkoisia järjestelmiä seuraamaan kulutuspinnan syvyyttä", Wilhelmsen kertoo.

Premium-renkaiden valmistaja solmii kehityskumppanuussopimuksia asiakkaiden ja teknologiayritysten kanssa. Tavoitteena on laajentaa rengastarjontaa palvelupohjaisilla digitaalisilla ratkaisuilla sekä tarjota tulevaisuuden kokonaisvaltaista, digitaalista renkaiden hallintaa: teknologiaa, joka pystyy hyödyntämään renkaiden potentiaalia tärkeänä osana kestävää liikkuvuutta – turvallisesti ja mahdollisimman kattavasti.

”Haluamme tarjota parhaan vaihtoehdon renkaiden valvontaan ja hallintaan: ratkaisun, joka voidaan integroida saumattomasti kalustoasiakkaidemme prosesseihin ja järjestelmiin", Tansu Isik summaa.

Katso tästä Continentalin digitaalisista ratkaisuista kertova video.

Head of Sales Fleet, Local OE & Business Development
juho.karjalainen@conti.de

Continental kehittää edellä käyvää teknologiaa ja palveluita ihmisten ja tavaroiden vastuulliseen ja verkottuneeseen liikkumiseen. Vuonna 1871 perustettu yritys tarjoaa turvallisia, tehokkaita, älykkäitä ja edullisia ratkaisuja ajoneuvoja, koneita, liikennettä sekä kuljetuksia varten. Vuonna 2020 Continentalin liikevaihto oli 37,7 miljardia euroa. Yritys työllistää noin 192 000 työntekijää 58 maassa ja markkina-alueella. Lokakuussa 2021 Continental vietti 150-vuotissyntymäpäiväänsä.

Rengasdivisioonaan kuuluu globaalisti 24 tuotanto- ja kehitysyksikköä. Continental on maailman johtavia rengasvalmistajia, joka työllistää yli 56 000 henkilöä. Vuonna 2020 myynti oli 10,2 miljardia euroa. Teknologiajohtajien joukkoon kuluvana yrityksenä Continental tarjoaa laajan tuotevalikoiman henkilöautoille, hyötyajoneuvoille, erikoisajoneuvoille ja kaksipyöräisille. Jatkuvan tutkimus- ja kehitystyön ansiosta Continental edistää turvallista, kustannustehokasta ja ekologista liikkumista. Rengasdivisioonan tuotevalikoima sisältää niin rengaskaupan ja kalustosovellusten palvelut kuin renkaiden digitaaliset hallintajärjestelmät.