Cramo tarjoaa jatkossa digitaalisia palveluita, joiden avulla tilaukset ja laskutus nopeutuvat sekä helpottuvat.

C-Buy ja CramoField nopeuttavat palvelua

C-Buy, eli Cramon ja tavarantoimittajien välisen osto- ja laskujenkäsittelyn automatisoiva järjestelmä, on jo käytössä, mutta sen kehitystyö jatkuu edelleen.

CramoField, eli asennuksen ja huollon digitaalinen työkalu, on parhaillaan kehitteillä.

Hankinnasta maksuun -prosessi automaattiseksi

- C-Buy-järjestelmä automatisoi hankinnasta maksuun -prosessin Cramon ja toimittajan välillä, kuvailee Financial Systems Manager Susanna Luoma Cramolta.

Aikaisemmin tilaukset tehtiin puhelimitse tai sähköpostitse, mutta nyt järjestelmässä on jo neuvotellut hinnat valmiina. Tilaukset hyväksytään jo ennen niiden lähettämistä toimittajalle, mikä mahdollistaa automaattisten prosessien hyödyntämisen ostolaskujen käsittelyssä. Lisäksi toiminta nopeutuu, kun tilaus lähetetään järjestelmän kautta.

- Tavoitteena on, että toimittaja saa tiedot järjestelmäänsä ilman, että kenenkään tarvitsee erikseen naputella tuotetietoja tai hintoja tilaukseen. Näin Cramolta lähtevässä tilauksessa on kaikki tarvittava tieto, ja laskut ovat kerralla oikein, Luoma tarkentaa.

- Ensimmäisessä C-Buyn käyttöönottovaiheessa tilaukset ovat vielä pdf-muotoisina, mutta projektin edetessä myös tämä vaihe jää pois, mikä helpottaa myös toimittajien työtä.

Toimittajia otetaan C-Buyhin mukaan vähitellen.

Resursseja ohjaava CramoField
parantaa kustannustehokkuutta

CramoField on asennuksen ja huollon digitaalinen työkalu, jonka avulla ohjataan resursseja työmaalla.

- Asiakas tilaa Cramolta palvelun, minkä jälkeen työnjohtaja huolehtii siitä, kuka työn tekee ja minkä verran työlle varataan aikaa sekä määrittelee palvelun hinnan, tarkentaa asennuspäällikkö Henri Miettinen Cramolta.

Asentaja tai huoltomies saa tiedot tablettiinsa, jossa näkyvät saapuneet työt ja tarvittavat taustatiedot työn tekemistä varten, kuten vaikka ohjeet työmaahissin asennukseen. Tämän jälkeen asentaja tai huoltomies suorittaa tilatun työn.

CramoField sisältää sähköisen tarkistuslistan kulloisestakin työstä. Kun työ on valmis, tekijä ottaa asiakkaalta sähköisen kuittauksen työraporttiin.

- Tieto välittyy työnjohtajalle reaaliaikaisesti. Kun työ on tehty ja kaikki on kunnossa, laskutus tapahtuu järjestelmän kautta automaattisesti.

Lisäksi toiminta tehostuu: asennus- tai huoltotöissä kukin työntekijä voi ottaa sähköisessä palvelussa jonossa olevan työn tehtäväkseen sitä mukaa, kun edellinen työtehtävä on valmistunut.

- Tämä tarkoittaa entistä kustannustehokkaampaa toimintaa, ja asennus- ja huoltotöissä käyttöaste saadaan aiempaa korkeammaksi.

Tunnisteet

Julkaisuun liittyvää sisältöä: