Cramo Eco Choice -tuotteilla kohti ympäristöystävällisempää rakentamista

Uutinen   •   Syys 09, 2020 06:57 EEST

Cramo on lanseerannut osana kestävän kehityksen ohjelma Cramo Carea, Eco Choice -tuoteperheen, joka koostuu perinteisiä koneita ja laitteita vähäpäästöisemmistä ja hiljaisemmista tuotteista. Eco Choice -tuoteperhe tunnettiin Cramossa aiemmin nimellä Eco Fleet. Uudelleen nimeämisellä on haluttu korostaa asiakkaiden oikeutta tehdä ympäristöystävällisempiä päätöksiä myös työkoneiden ja -laitteiden valinnassa. Eco Choice -tuotteille on luotu oma tunnisteensa, vihreä lehti, johon on valkoisella kirjattu sana eco.

Eco Choice -tuoteperheeseen kuuluu tällä hetkellä maanrakennuskoneista kaivureita ja pyöräkuormaajia ja nostin- ja siirtokalustosta kuukulkijoita, mastonostimia, asennusnostimia, henkilönostimia ja saksilavoja. Cramossa pyritään aktiivisesti kasvattamaan näiden tuotteiden osuutta vuokrattavasta kalustosta ja valikoimaa myös täydennetään uusilla ympäristöystävällisillä tuotteilla tulevina vuosina. Tutustu Eco Choice -tuoteperheeseen tästä linkistä.

Etuna hiljaisuus, alhaiset käyttökustannukset ja ympäristöystävällisyys

Eco Choice -tuotteiden ympäristöystävällisyys perustuu siihen, että ne ovat joko sähkö-, akku- tai hybriditoimisia eli ne aiheuttavat perinteisiin polttomoottorikäyttöisiin tuotteisiin verrattuna vähemmän CO2-päästöjä. Vähäpäästöisyyden lisäksi Eco Choice -tuotteet ovat perinteisiä koneita ja laitteita merkittävästi hiljaisempia ja soveltuvat siksi erityisen hyvin kaupunkien keskustojen työmaille sekä sisätiloissa käytettäviksi.

Sen lisäksi, että Eco Choice -tuotteen valinta on ilmaston ja työmaan ympäristön kannalta edullista, se vaikuttaa myös konetta tai laitetta käyttävien henkilöiden hyvinvointiin vähentämällä altistumista pakokaasuille ja melulle. Myös Eco Choice -tuotteiden käyttökustannukset ovat perinteisiä polttomoottorikäyttöisiä tuotteita alhaisemmat, sillä koneen tai laitteen lataamiseen käytetty työmaasähkö on useimmiten urakoitsijalle ilmaista. Sähkökäyttöisissä tuotteissa on lisäsi polttomoottorikäyttöisiin koneisiin ja laitteisiin nähden pienemmät huoltokustannukset. Eco Choice -koneet eivät kuitenkaan kilpailukykyisestä akunkestostaan huolimatta välttämättä sovellu käytettäviksi esimerkiksi syrjäisille ulkotyömaille, joissa latausmahdollisuudet ovat usein heikot.

Valitse vastuullisesti - huomioi myös energianlähde

On huomionarvoista tiedostaa, että sähkö- akkukäyttöiset koneet ja laitteet ovat täysin päästöttömiä vasta, kun niissä käytetty sähkö on tuotettu fossiilisten polttoaineiden sijaan uusiutuvista energianlähteistä. Näitä ovat muun muassa aurinko-, vesi- ja tuulivoima. Cramo kannustaa asiakkaitaan kestävien valintojen tekemiseen jakamalla tietoa ja toimimalla esimerkillisesti. Esimerkiksi Cramolta vuokrattavat sähkökäyttöiset tuotteet ladataan käyttövalmiiksi vesivoimalla tuotetulla sähköllä.

Tuotteiden vuokraamisessa on kuitenkin myös ympäristönäkökulmasta tärkeintä se, että työhön valitaan tarkoituksenmukainen ja oikein mitoitettu tuote. Cramon asiantunteva henkilöstö auttaa asiakasta valitsemaan oikean tuotteen ja opastaa käyttämään sitä optimaalisesti. Oikea käyttötapa on asiakkaalle edullinen, pidentää tuotteen käyttöikää ja aiheuttaa myös vähemmän kuormitusta ympäristölle.

Lähettämällä kommentin suostut siihen, että henkilötietojasi käsitellään Mynewsdeskin tietosuojakäytännön mukaisesti.