Vuokraamo tulee asiakkaan luo

Vuokraamo tulee asiakkaan luo

Espoon Niittykumpuun nousee pian tuliterä metrokeskus. Cramo tukee metrokorttelin rakennuttajia uudenlaisen liikkuvan vuokrauspisteen avulla.

Espoon Niittykummun metrokorttelissa rakennustyöt ovat täydessä vauhdissa, sillä elokuussa juhlitaan länsimetron uuden aseman avajaisia. Alkuvuodesta 2017 valmiina pitäisi olla myös metroaseman päälle nouseva kauppakeskus, jonka yhteyteen rakennetaan muun muassa kaupungin korkein rakennus, 24-kerroksinen asuintalo.

Metrokorttelissa on noin kymmenen työmaata, joiden pääurakoitsijoina työskentelevät SRV, Lemminkäinen ja Graniittirakennus Kallio sekä noin parikymmentä aliurakoitsijaa. Jotta rakennushankkeiden tiukat aikataulut saadaan pitämään, Cramo aloitti helmikuussa uudenlaisen liikkuvan vuokrauspisteen mallin metrokorttelin työmailla.

– Asiakkaan toivomuksena oli, että pääurakoitsijat ja alihankkijat pystyisivät nopeasti, paikan päällä tilaamaan tarvitsemansa koneet ja laitteet. Näin asiakkaan ei tarvitse joka kerta miettiä ja kilpailuttaa, keneltä koneet tilataan, kertoo alueen myynnistä vastaava asiakaspäällikkö Eerik Viljanen.

Viime lokakuussa esitetyn toiveen konkretisoituminen ideaksi vei muutaman kuukauden. Viljanen ja Espoon vuokraamoesimies Tomi Ringman laativat suunnitelman ratkaisusta ja neuvottelivat kaikkien pääurakoitsijoiden kanssa.

Käytännössä liikkuvan vuokrauspisteen toiminnasta hankkeessa vastaa Ringman. Hän jalkautuu työmaalle kahdesti viikossa Cramo tilauspiste -kyltti mukanaan.

– Olemme sopineet eri työmaiden mestareiden kanssa tarkat paikat ja kellonajat, joiden mukaisesti kierrän alueen kaksi kertaa viikossa. Helpon lähestyttävyyden ansiosta olemme tämän avulla löytäneet luontevasti myös uusia aliurakoitsijakontakteja, Ringman sanoo.

Tunnisteet

Julkaisuun liittyvää sisältöä: