Ohita
Varovaisuusperiaatteen mukainen takaisinveto Suomessa: Danone vetää takaisin erän Activia mansikkajogurtti - ei lisättyä sokeria (4 x 125 g) -tuotetta

Tiedote -

Varotoimenpiteenä Danone Oy vetää takaisin erän Activia mansikkajogurtti - ei lisättyä sokeria (4 x 125 g), todetun laatupoikkeaman vuoksi. Takaisinveto koskee vain erää, jonka parasta ennen -päiväys on 13.07.2023. Kyseisessä erässä saattaa olla muovin palasia. Takaisinveto ei koske muita Activia-eriä tai makuja. Tuotetta on toimitettu markkinoille 8.6.2023 alkaen.

Kuluttajien ei tule käyttää kyseessä olevan parasta ennen -päiväyksen tuotteita. Pyydämme kuluttajia, jotka ovat ostaneet kyseistä erää, olemaan yhteydessä osoitteeseen: kuluttajapalvelu@danone.com, jotta voimme hyvittää tuotteet.

Tuotteidemme turvallisuus ja laatu ovat Danone Oy:lla aina etusijalla. Pahoittelemme, että nämä kyseisen erän tuotteet eivät täytä korkeita laatuvaatimuksiamme. Olemme ryhtyneet välittömiin toimiin selvittääksemme juurisyyn poikkeamalle ja varmistaaksemme, että kaikki tuotteemme täyttävät edelleen tiukat elintarvikkeiden laatu- ja turvallisuusstandardimme.

Danone Oy,

Siltasaarenkatu 8-10, 00530 Helsinki

_______________

Toimittajien yhteydenotot:

Toni Perez, OSG Viestintä

toni.perez@osg.fi

Tietoa Danonesta ja sen toiminnasta Pohjoismaissa

Danone on johtava monikansallinen elintarvike- ja juomayhtiö, joka valmistaa tuotteita kolmessa eri tuoteryhmässä: maito- ja kasvipohjaiset elintarvikkeet, pullotettu vesi ja kliiniset ravintovalmisteet. Toimintaamme ohjaa One Planet. One Health' -periaate, joka korostaa, kuinka ihmisten ja maapallon hyvinvointi ovat sidoksissa toisiinsa, Danone pyrkii innostamaan terveellisempiin ja kestävämpiin ruokailu- ja juomatottumuksiin.

Danone työllistää yli 100 000 työntekijää ja sen tuotteita myydään yli 120 markkina-alueella. Yhtiön liikevaihto vuonna 2022 oli 27,7 miljardia euroa. Danone on ollut Pohjoismaiden markkinoilla vuodesta 1999, ja se myy Pohjoismaissa useita konsernin monista tuotemerkeistä, kuten Alpro, Actimel, Activia ja Danonino sekä paikallista tuotemerkkiä Proviva. Nutricia on ollut Suomessa markkinoilla vuodesta 1995 ja tarjoaa muun muassa tuotemerkkejä kuten Fortimel, Souvenaid, Neocate ja Ketocal.

Lisätietoja: www.danone.com

Helena Berglund

Lehdistön yhteyshenkilö Communications and Public Affairs Manager +46766980903

Tietoa Danonesta ja sen tuotannosta Pohjoismaissa

Danone markkinoi ja myy Pohjoismaissa useita konsernin monista tuotemerkeistä, joihin kuuluvat mm. Alpro, Actimel, Activia ja Danonino. Nutricia on ollut osana Danonen konsernia Suomessa jo vuodesta 1995 ja markkinoilla muun muassa tuotemerkeillä Nutridrink, Fortimel, Souvenaid, Neocate ja Ketocal. Danone työllistää yli 100 000 työntekijää maailmanlaajuisesti ja sen tuotteita myydään yli 120 markkina-alueella. Yhtiön liikevaihto vuonna 2021 oli 24,3 miljardia euroa.

Danone Oy
Siltasaarenkatu 8-10