Lehdistötiedote -

DNA:n 4G-testissä huimia nopeuksia ja arvokasta käyttäjäpalautetta

DNA:n Hämeenlinnassa ja Helsingissä tarjoama 4G-testijakso herätti valtavasti kiinnostusta ja tuotti arvokasta palautetta.

Testaajat kertoivat saamistaan nopeuksista, käyttämistään palveluista ja 4G:tä koskevista odotuksistaan. Suuri osa testaajista ilmoitti olevansa kiinnostunut 4G-palveluista myös jatkossa, ja osa olisi valmis korvaamaan sillä kiinteät verkkoyhteydet.

- Saimme testaajilta hyviä huomioita ja arvokkaita käytännön näkemyksiä. Testiverkko oli kovassa käytössä, kuten toivoimmekin, DNA:n tuotantojohtaja Antti Jokinen kiittelee.

Television katselu tietokoneella, nettipelaaminen ja etätyö olivat 4G:tä koskevien odotusten kärkipäässä.

- Testaajat kertoivat odottavansa 4G:ltä esimerkiksi mahdollisuutta tehdä etätöitä julkisilla paikoilla ja matkustaessaan. Myös teräväpiirtotasoisten lähetysten katselu tietokoneelta on monen toiveissa. Useammat jakoivat testiyhteyden perheensä käyttöön, jolloin 4G-liittymää käytettiin samanaikaisesti esimerkiksi nettiradion kuunteluun ja teräväpiirtotasoisen kuvan katseluun. 4G on omiaan juuri tällaisessa käytössä, hienoa että se innosti testaajia, Jokinen toteaa.

DNA:n 4G-testiverkko toimi Helsingin ydinkeskustassa ja muutamalla alueella keskustan liepeillä. Hämeenlinnassa 4G-verkko kattoi suuren osan kaupunkia. Koekäyttöä varten valittiin testiryhmä, jolle DNA tarjosi testin ajaksi 4G-liittymän ja mokkulan.

DNA:n 4G on LTE-teknologiaan (Long Term Evolution) perustuva, huippunopea liikkuva laajakaistapalvelu matkaviestinverkossa. 4G:ssä todelliset tiedonsiirtonopeudet ovat jopa parempia kuin edelleen paljon käytetyssä, kiinteään puhelinkupariverkkoon perustuvassa ADSL-laajakaistassa. DNA käynnistää 4G-palveluiden tarjonnan vielä kuluvan vuoden aikana.

Lisätietoja:

Tuotantojohtaja Antti Jokinen, DNA Oy, puh. 044 721 2544, antti.jokinen@dna.fi

viestintäpäällikkö Helena Sukuvaara, DNA Oy, puh. 044 044 4201, helena.sukuvaara@dna.fi

DNA Oy on suomalainen tietoliikennekonserni, joka tarjoaa yksityishenkilöille ja yrityksille laadukkaita, viimeisintä teknologiaa hyödyntäviä puhe-, data- ja tv-palveluita. DNA:n liikevaihto vuonna 2010 oli 690 miljoonaa euroa ja liikevoitto 65 miljoonaa euroa. DNA:lla on yli 3 miljoonaa matkaviestin- ja kiinteän verkon asiakkuutta. Lisätietoja: www.dna.fi.

• Televiestintä, matkapuhelimet