Uutinen -

Ted Baker ja DS Smith toteuttivat yhdessä uudelleen käytettävät verkkokauppapakkaukset

Muotituotteiden vähittäiskauppa parantaa kestävän kehityksen toimiaan uudelleen käytettävällä verkkokauppalaatikolla.

Ted Baker halusi parantaa verkkokauppapakkauksensa kestävän kehityksen vaikutusta pyrkien samalla säilyttämään itselleen tyypillisen ‘wow’ -efektin asiakkaidensa suuntaan. Innovatiivisen ratkaisun luomiseksi Ted Baker kääntyi pakkausalan asiantuntijan DS Smithin puoleen.

Vastaus muuttuvien markkinoiden tarpeisiin
Koska Ted Baker tiedosti alati kasvavan kiinnostuksen ympäristövaikutuksiin ja niiden parantamiseen, halusi se kehittää omia pakkauksiaan, jotta ne vastaavat paremmin asiakkaiden tarpeisiin.

Osana muutosta pakkausten tuotanto palautettiin Kaukoidästä Isoon-Britanniaan, minkä johdosta yrityksen hiilijalanjälki pieneni ja sen mahdollisuus päivittää kausiluontoisesti pakkausta ja kyky vastata kaupan kysyntäpiikkeihin paranivat.

Uusien verkkokauppapakkausten, joiden tulee kestää moninkertainen ja monimutkainen toimitusketju, suunnittelussa keskityttiin niiden uudelleen käytettävyyteen ja kierrätettävyyteen. Yhdessä DS Smithin kanssa Ted Baker onnistui kehittämään täysin kierrätettävän pakkauksen, jonka osalta se asetti vuosittaiseksi tavoitteeksi käyttää 20% pakkauksista uudelleen. Tämä tavoite on jo ylitetty, sillä keskimäärin 27% pakkauksista on käytetty uudelleen. Pakkausten yhteyteen suunniteltiin uudelleen käytettävä ja uudelleen suljettava vyöte, jonka jännittävä painatus viestii brändistä.

Rob Carle, DS Smithin Iso-Britannian verkkokauppaliiketoiminnan Head of Sales: “Vyöte suojaa pakkausta kuljetuksessa ja estää sen avaamisen. Asiakas voi palauttaa tuotteet samassa pakkauksessa yksinkertaisesti kääntämällä vyötteen ympäri. Se saapuu jakelukeskukseen ilman erillisiä etikettejä ja niin sitä voidaan käyttää uudelleen muihin toimituksiin, jopa kolmekin kertaa.”

Georgina Jarvis, Ted Bakerin Print Production Manager: “Ratkaisun löytäminen pakkausten palauttamisen aiheuttamiin ympäristövaikutuksiin on ollut haastavaa. Yhdessä DS Smithin kanssa työskentelemällä olemme tehneet siitä kuitenkin totta.”

Konseptin testaus
Tuotteen ja pakkauksen suojaaminen on vyötteen päätehtävä. Tämän vuoksi pakkausratkaisu ja sen kahdeksan kokovaihtoehtoa testattiin DS Smithin DISCS -testilaboratoriossa Isossa-Britanniassa, jossa simuloitiin pakkauksen matkaa toimitusketjun eri vaiheissa. Lisäksi käytettiin merkittävä aika varmistamaan, että pakkaamiseen käytettävä aika ei nouse Ted Bakerin pakkauslinjalla ja vaikuta siten tehokkuuteen tämän muutoksen myötä.

Parempi Unboxing-kokemus
Kestävään kehitykseen keskittymisen myötä Ted Bakerille tuli tärkeäksi löytää kumppani, joka voi reagoida nopeasti mihin tahansa pakkauksen suunnitteluun tai painatukseen liittyvään tarpeeseen. Sen lisäksi, että pakkauksen ympäristövaikutusta parannettiin, pakkauksen sisäpinta ja vyöte tarjoavat oivallisen mahdollisuuden värikkäälle ja näyttävälle painatukselle, joka parantaa asiakkaiden #unboxing -kokemusta. Sisäpuolen painatus on piilossa pakkauksen matkan ajan aina asiakkaalle saakka ja mahdollistaa ‘wow’ -efektin sitä avattaessa.

Yhteistyösuhteen kehittäminen DS Smithin kanssa ja oikean pakkausratkaisun löytäminen verkkokauppaamme on ollut toiveet täyttävä kokemus.” - Georgina Jarvis, Print Production Manager, Ted Baker

“Ted Baker koettelee pakkaussuunnittelun rajoja uusilla painotekniikoilla. DS Smithille on ollut jännittävää olla heidän tukenaan alati muuttuvissa kausittaisissa vaihdoksissa.” - Rob Carle, Head of Sales, eCommerce UK, DS Smith

Ted Baker ja DS Smith jatkavat uusien kausittaisten painatuksien kehittämistä paremman asiakaskokemuksen aikaan saamiseksi. Samalla työ pakkausten jatkokäytön kasvattamisen saralla jatkuu ja tavoitteena on parantaa mitattavia kestävän kehityksen tuloksia.