DS Smithin ympäristöystävälliset pakkausratkaisut olivat esillä Päättäjien Metsäakatemian kutsukurssilla 26.4.2017

Suomen Metsäyhdistys ry:n järjestämä Päättäjien Metsäakatemiaa on järjestetty jo parikymmentä vuotta. Se on yhteiskunnan eri alojen vaikuttajille suun­nattu kutsukurssi ja keskustelufoorumi, jossa pohditaan monipuolisesti metsiin ja metsien käyt­töön liittyviä kysymyksiä sekä kotimaisesta että kansainvälisestä näkökul­masta.

DS Smithin suunnittelemat ja valmistamat ympäristöystävälliset pakkausratkaisut olivat esillä tämänvuotisella kurssilla. Koska valmistamme tuotteet pääsääntöisesti asiakaskohtaisilla painatuksilla, olemme iloisia, että saimme esitellä kurssilla ratkaisujamme yhdessä niitä käyttävien, ympäristöasioihin vastuullisesti suhtautuvien asiakkaidemme Oy Chipsters Food Ab, K-ryhmä sekä OT-Kumi Oy:n kanssa.

Tuoreboxi
Tuoreboxin avulla voimme kertoa päättäjille siitä mahdollisuudesta, jota innovatiivinen kuitupohjainen muovi- ja styroksipakkauksia korvaamaan suunniteltu aaltopahvinen Tuoreboxi tuo.Kosteutta kestävänä pakkauksena se on oiva ratkaisu monenlaisille pakattaville tuotteille, kuten tuoreelle kalalle, lihalle, marjoille ja pakasteille. Konseptissa tarkastellaan asiakkaan koko pakkausprosessia ja valitaan juuri siihen sopiva kokonaisuuden huomioiva ratkaisu, johon voi kuulua pakkauksen lisäksi esimerkiksi pakkausautomaatiota kysynnän kasvaessa. Ratkaisu palkittiin ”Arjen sankarit” kunniamaininnalla Uusi puu 2017- kilpailussa. Tätä ratkaisua esittelemme Oy Chipsters Food Ab:n pakkausten avulla.

Ruokaverkkokaupparatkaisu
Päättäjille oli kurssilla esillä myös ruokaverkkokauppaan soveltuva pakkausratkaisun, joka on jo käytössä K-Market Puhakassa Turussa ja jonka käyttöä on tarkoitus laajentaa K-ryhmässä. Ratkaisu auttaa kauppaa toimimaan kestävästi, saavuttamaan kokonaissäästöjä, toimimaan tehokkaammin ja antaa myös mahdollisuuden kasvattaa ruokaverkkokauppatoimintaa hallitusti. Kierrätettävästä kuitumateriaalista valmistettu aaltopahvinen ruokaverkkokauppalaatikko korvaa keskimäärin 3 – 5 muovikassia, joita ei täten päädy kaatopaikalle.

Kelapakkaus
OT-Kumi Oy:n ja DS Smithin yhteistyön tuloksena syntynyt aaltopahvinen kumitiivisteen kelapakkaus, joka on kuitumateriaalina täysin kierrätettävä, oli myös tilaisuudessa esillä. Kukin kelapakkaus voidaan käyttää haluttaessa uudelleen useita kertoja ja lopuksi ne voidaan kierrättää uudeksi pahvin raaka-aineeksi, jolloin koko toimitusketjussa syntyvän jätteen määrä rajoittuu vain valmiin kelapakkauksen kuljetuksessa käytettävään käärintäkalvoon.

• kierrätettävyys
  • vastuullisuus
  • pakkaus

DS Smith on johtava eurooppalainen, Lontoon pörssiin listattu pakkausalan yritys, joka suunnittelee, valmistaa ja myy asiakkaan tarpeiden mukaan räätälöityjä pakkauksia, pakkaustarvikkeita, myyntitelineitä ja muita myynninedistämismateriaaleja. Olemme tunnettuja pakkausten ensiluokkaisesta muotoilusta ja paikallisesta palvelusta lähellä asiakasta. 26 000 asiantuntijaamme työskentelee 36 maassa maailmanlaajuisesti yhdessä asiakkaidemme kanssa luoden heille lisäarvoa suunnittelemalla erinomaisen suorituskykyisiä pakkausratkaisuja toimitusketjun joka vaiheeseen. Suomessa meillä on toimintaa kuudella paikkakunnalla (Tampere, Nummela, Turku, Akaa, Kuopio ja Ii).