Uutinen -

Facebookin palvelukatkoksella suuret vaikutukset, Compuwaren Michael Allen kommentoi

Michael Allen, Director of Compuware, kommentoi eilistä Facebookin palvelukatkoa:

“Facebookista on tullut osa lähes kaikkien internetiä käyttävien päivittäistä elämää. Eilisen kaltaisella käyttökatkolla on valtava vaikutus miljooniin, tai jopa miljardeihin ihmisiin. Ihmiset ovat tottuneet Facebookin tarjoamaan helppoon ja luotettavaan kommunikaatiovälineeseen, ja kokevat hankalaksi sen, etteivät pääse jakamaan elämässään tapahtuvia asioita ystävien ja sukulaisten kanssa.”

”Pitää kuitenkin huomata, että vaikutukset eivät rajoitu pelkästään Facebookin omille sivuille ja sen käyttäjiin. Compuware mittaa suorituskykyhäiriöitä internetissä “Outage analyser” työkalulla ja sen mukaan eilisen palvelukatkon vaikutuksen alla olivat myös 3 587 muuta verkkotunnusta. Todellinen vaikutus on varmasti vielä suurempi. Monet yritykset ja verkkosivut ovat yhteydessä Facebookkiin esimerkiksi Facebookin tykkää-napin kautta. Yritykset, jotka huomasivat eilen iltapäivällä ongelmia tai hitautta omalla sivustollaan, tulisi ensin tarkastaa, miten he käyttävät Facebookin linkkejä sivuillaan ennen kuin he aloittavat vian etsinnän muualta.”

Outage Analyzer: http://www.outageanalyzer.com/?id=3850580

• Tietokone, Televiestintä, IT