Highland Park Single Cask SMWS & VYS - valikoimaantulopäivä

Highland Park julkaisee ensimmäisen single cask -pullotteensa Suomessa yhteistyössä viskiseurojen kanssa.
Viskiseurojen yhteispullote on tislaamon kiitos suomalaisille viskiharrastajille
Ajatus viskiseurojen yhteisestä single cask -pullotteesta lähti liikkeelle siitä, miten paljon viskiseurat ovat tehneet viskin eteen Suomessa. Highland Park -tislaamolle on tärkeää huomioida ja kiittää uskollisia viskiharrastajia.
Highland Park Senior Brand Ambassador Martin Markvardsen sanoo: ”Kiinnostus viskejä kohtaan kasvaa Suomessa jatkuvasti, ja Highland Parkille on tärkeää tuoda ensimmäinen single cask -pullote Suomeen. Yhteistyö viskikerhojen kanssa on yksinkertaisesti upeaa. Viskiseurojen jäsenillä on palava kiinnostus tätä nestemäistä kultaa kohtaan, ja he tietävät mistä puhuvat. Tämä on ensimmäinen Suomen markkinoille yksinoikeudella pullotettu Higland Park. Pullote on meidän tapamme kiittää pitkäaikaisesta uskollisuudesta tislaamoamme kohtaan. ” Tynnyrin valinta – profiililtaan suomalaiseen makuun sopiva
Viski valittiin Suomen kahden suurimman viskiseuran edustajien kanssa Senior Brand Ambassador Martin Markvardsenin esittelemistä erilaisista tynnyrinäytteistä. Suomen Mallaswhiskyseuran Mika Jansson ja Viskin Ystävien Seuran Jaakko Salo päätyivät yksimielisesti tynnyriin no. 6367. Kyseessä on ensitäytön eurooppalainen hogshead -tynnyri, ja viskin vahvuus on korkea (59,2 %). Valitsijat kiittelivät viskin korkeaa laatua. Suomen Mallaswhiskyseuran presidentti Mika Jansson sanoo: ”Tämä 13-vuotiaana pullotettu viski on upean sherryinen esimerkki Orkneyn saarilla sijaitsevan Highland Parkin tislaamon arvostetusta viskistä. Uskomme sen hyvin kehittyneen, syvän ja monimuotoisen makumaailman tyydyttävän kokeneemmankin viskiharrastajan makuvaatimukset.”
Viskin Ystävien Seuran puheenjohtaja, Jaakko Salo, on samaa mieltä viskin laadusta: ”Highland Park single cask on hieno Highland Park Distilleryn, Edrington Finlandin ja Suomen kahden suurimman viskiseuran välinen yhteistyöhanke. Tuote on todella räjähtävä, ja sen maut antavat varmasti haastetta edistyneemmällekin viskiharrastajalle. Voin Viskin Ystävien Seuran puheenjohtajana olla iloinen siitä, että tuote kantaa SMWS:n ja VYS:n nimeä.” ”Upea, vanhan liiton sherryvaikutteinen viski! Onnittelut Viskin Ystävien Seuralle ja Suomen Mallaswhiskyseuralle esimerkillisestä tynnyrivalinnasta!”, lisää Edrington Finlandin Whisky Brand Ambassador Jarkko Nikkanen.
Highland Park Single Cask, Bottled for Whisky Clubs of Finland – SMWS & VYS tulee Alkon tilausvalikoimaan 5.12.2016. Alkon tuotenumero on 949307 ja vähittäismyyntihinta on 99,00 €. Tynnyristä saatiin 306 pullon erä. Markvardsen toivookin, että myös tulevaisuudessa Suomessa nähtäisiin omia pullotteita: ”Tiedän, että tämä single cask herättää kiinnostusta, ja toivottavasti voimme tuoda uuden viskin markkinoille lähitulevaisuudessa. Kohtaamme päivittäin uusia single maltin ystäviä ja toivotamme heidät tervetulleeksi tutustumaan viskeihin parhaalla mahdollisella tavalla.”
”Rajallisesti saatavaa tuotetta ei välttämättä riitä kaikille kiinnostuneille. Viskiharrastajilla on kuitenkin mahdollisuus maistaa tuotetta tulevissa viskitapahtumissa, joissa Edrington on mukana. Esittelimme tuotteen OlutExpossa, ja lupaamme säästää muutaman pullon myös tuleviin tastingeihin sekä helmikuun Uisge-messuille”, jatkaa viskiseurojen yhteistyöprojektin puolesta alusta asti liputtanut Nikkanen.
Lisätietoja: Edrington Finland Brand Manager Mirja Pulkkinen Puh. 040 7350 062 Email. mirja.pulkkinen@edrington.com Highland Park: Vuonna 1798 Orkneyn saarelle perustettu Highland Parkin tislaamo on yksi syrjäisimmistä tislaamoista maailmassa. Yli 200 vuotta toiminnassa ollut tislaamo yhdistää vanhat perinteet ja käsityön tuottaakseen maailman parasta viskiä. Highland Park -sarja, 12, 15, 18, 21, 25, 30 ja 40 -vuotiaat single malt -viskit ovat vuodesta toiseen asiantuntijoiden ja viskinystävien valinta. Single maltit ovatkin voittaneet lukuisia palkintoja.

Kategoriat

Edrington Finland on osa kansainvälistä myynti-, markkinointi- ja maahantuontiorganisaatiota, joka toimii The Edrington Group, Beam Suntory ja Lucas Bols -tuotteiden sekä muiden yhteistyökumppaneiden tuottamien laatualkoholien parissa. Edringtonia hallinnoi hyväntekeväisyysjärjestö, The Robertson Trust, joka lahjoittaa vuosittain kymmeniä miljoonia puntia erilaisiin hyväntekeväisyyskohteisiin. Tutustu tuotteisiimme tarkemmin kotisivuillamme osoitteessa www.edrington.fi.

Yhteyshenkilö/-t

Mirja Pulkkinen

Lehdistön yhteyshenkilö Nordic Brand Manager Lucas Bols +46 (0)72 250 4736

Tervetuloa Edrington Finland !

Edrington on Skotlannin johtava korkealuokkaisten väkevien alkoholien yhtiö, joka tarjoaa yhteistyökumppaneilleen maailmanlaajuisen jakeluverkoston noin 100 maassa. Yrityksen pääkonttori on Glasgowssa Skotlannissa. Edringtonilla työskentelee noin 850 ihmistä Skotlannissa sekä maahantuonnissa eri maissa 220 henkilöä. Näiden lisäksi rommitalo Brugal työllistää noin 1100 ihmistä Dominikaanisessa Tasavallassa.

Mielenkiintoista on, että Edringtonia hallinnoi hyväntekeväisyysjärjestö The Roberston Trust, jonka toiminta rahoitetaan pääasiassa Edringtonin osinkotuloilla. Viime vuonna järjestö lahjoitti peräti 12 miljoonaa puntaa erilaisiin hyväntekeväisyyskohteisiin, kuten luonnonsuojeluun. Vuonna 2012 Edrington lahjoittaa osuuden myös Pohjoismaisiin hyväntekeväisyyskohteisiin.

Yrityksen omat tuotemerkit ovat the Famous Grouse, The Macallan, Highland Park, Cutty Sark ja Brugal Rum. Pohjoismaissa Edringtonilla on lukuisia kansainvälisiä yhteistyökumppaneita, tutustu laajaan tuotevalikoimaamme näillä sivuillamme.

Edrington Finland
Vuorikatu 14 B, 4 krs.