Mittavat investoinnit lisäävät kapasiteettia ja tuovat 15 uutta työpaikkaa JALAS-jalkinetehtaalle Jokipiissä.

Ejendals ja sen jalkinebrändi JALAS investoivat kaksi miljoonaa euroa uuteen ruiskuvalukoneeseen, jota käytetään jalkineiden valmistuksessa. Investointi lisää turvajalkineiden tuotantokapasiteettia noin 30 prosenttia.

Kone asennetaan Ejendalsin tehtaalle Jokipiissä, ja se yhdistetään saumattomasti tehtaan nykyisiin koneisiin ja työkaluihin. Tämä mahdollistaa paremman joustavuuden tuotannon suunnittelussa ja kapasiteetin tasaamisessa.

Uusi kone mahdollistaa yrityksen kasvutavoitteet ja mahdollisuuden kehittää uusia innovatiivisia turvajalkineita parhaan käytettävissä olevan tekniikan pohjalta.

Investoinnin myötä Jokipiin tehtaalle palkataan myös 15 uutta työntekijää.

Koneen toimittaa Stemma S.r.l, joka on Ejendalsin pitkäaikainen kumppani jalkineiden ruiskuvalujärjestelmien ja tuotekehityksen alalla.

”Olemme erittäin innoissamme uudesta tuotantokapasiteetista. Koneen avulla voimme tarjota markkinoille entistä parempia turvajalkineita ja ottaa siten jälleen askeleen lähemmäksi Ejendalsin visiota – nolla tapaturmaa käsille ja jaloille”, sanoo Juha Pentinmäki, joka on JALAS-tuotemerkin tuotanto- ja jakelupäällikkö Jokipiissä.

Lisätietoja antaa:

Rasmus Bonnevier, Chief Supply Chain Officer, Ejendals.
sähköposti: rasmus.bonnevier@ejendals.com

Ejendals on ruotsalais-suomalainen yritys, jolla on 100-vuotinen perinne laadukkaiden käsien ja jalkojen suojaimien kehittämisestä ja valmistamisesta vaativille ammattilaisille. Ejendalsilla on 460 työntekijää, asiakkaita 35 maassa ja visiona nolla tapaturmaa käsille ja jaloille. Yritys tarjoaa kattavan turvallisuuskonseptin, joka sisältää laadukkaita tuotteita, koulutusohjelmia ja turvallisuustarkastuksia työtapaturmien vähentämiseksi.