Uusi CTC GSi 16 -lämpöpumppu on varustettu erittäin tehokkaalla käyttöveden lämmityksellä, joka tuottaa yli 300 litraa lämmintä käyttövettä.

CTC esittelee uuden isomman kierroslukuohjatun maalämpöpumpun

CTC:n arvostettu CTC GSi -lämpöpumppu kallio-, vesistö- ja maalämpöön esitellään uutena, suurempana 4-16 kW:n mallina. Uusi malli, CTC GSi 16, sopii erinomaisesti myös suurempiin kiinteistöihin.

– Olemme nostaneet rimaa uudella CTC GSi 16:lla. Sen hyötysuhde on erittäin korkea, mikä tekee siitä erittäin kiinnostavan tuotteen muillekin kuin niille, jotka haluavat investoida ympäristöystävälliseen energiaan. Yhden vuoden aikana se antaa runsaat viisi kertaa enemmän energiaa kuin kuluttaa, sanoo CTC:n markkinointi- ja myyntijohtaja Mats Lindgren.

Yli 300 litraa lämmintä käyttövettä
CTC GSi 16 on varustettu erittäin tehokkaalla käyttöveden lämmityksellä, joka tuottaa yli 300 litraa lämmintä käyttövettä. Invertteriohjattu kompressori mukautuu talon lämmitystarpeen mukaan ja lämpöpumppu on erittäin hiljainen, koska kompressori ja kylmäkomponentit on asennettu erilliseen äänieristettyyn yksikköön.

GSi-sarjan vuosilämpökerroin (SCOP) on 5,5. Selvä parannus verrattuna GS-sarjaan, jonka SCOP oli korkea 5,0*, Mats Lindgren sanoo:

– Korkean SCOP-arvon ansiosta lämpöpumppu selvittää helposti parasta energiamerkintää koskevat vaatimukset, toisin sanoen EU:n energiamerkintäluokkaa A+++. Käyttäjä voi täydentää sitä myös muilla energianlähteillä, kuten aurinkolämmöllä tai nykyisellä puulämmityksellä.

Ohjaus puhelimen kautta
CTC jatkaa panostamista moderniin teknologiaan, ja kuten edeltäjänsä CTC GSi 12 myös CTC GSi 16 on ohjattavissa matkapuhelimesta ilmaisella CTC Connect -sovelluksella.

– Uusi lämpöpumppu yhdistää korkean suorituskyvyn moderneihin toimintoihin, joita nykypäivän kuluttajat kysyvät. Käyttäjä säästää sekä energiaa ja rahaa ja saa samalla lämpöpumpun täydellisen hallinnan digitaalitekniikan avulla, Mats Lindgren sanoo.

Kaksi kokoa
CTC GSi on nyt saatavana kahdessa koossa, jotka sopivat niin tavalliseen omakotitaloon kuin hieman suurempaan kiinteistöön. CTC GSi 12:n tehoalue on 2,5-12 kW, kun taas uuden CTC GSi 16 -mallin tehoalue on 4-16 kW.

* SCOP tarkoittaa kausiluonteisen suorituskyvyn kerrointa ja mittaa lämpöpumpun suorituskykyä.

Mats Lindgren, markkinointi- ja myyntijohtaja CTC, mats.lindgren@enertech.se, +46 (0)372-881 26,+46 (0)76-146 25 40.