CTC EcoAir 600M. Uudet ilma-vesilämpöpumput ovat tehokkaampia, hiljaisempia ja ulkoasultaan entistä tyylikkäämpiä.

CTC:ltä uusi lämpöpumppusarja

CTC:n uusi 600M-sarja nostaa EcoAir-lämpöpumppujen laatutason entistäkin korkeammaksi. Uudet ilma-vesilämpöpumput ovat tehokkaampia, hiljaisempia ja ulkoasultaan entistä tyylikkäämpiä.

– Uudet mallimme vastaavat markkinoiden kasvaviin haasteisiin, sanoo CTC:n kehityspäällikkö Joachim Carlsson.

CTC:n uuden sarjan ilma-vesilämpöpumput tuovat markkinoille entistä tehokkaampia ja silti hiljaisempia vaihtoehtoja.

EcoAir 600M -mallin vuosilämpökerroin (SCOP) on 4,9, eli se on 8–16 prosenttia parempi kuin runsaat kolme vuotta sitten myyntiin tulleen 500-sarjan lämpöpumpuilla*. Lisäksi uudet lämpöpumput ovat edeltäjiään hiljaisempia, sillä äänitasot ovat alentuneet jopa 13 prosenttia.

– Uusi sarja tuo parannuksia ennen kaikkea suoritustehoon ja ääneen. SCOP-kerroin on noussut reilusti, vaikka laite toimii hiljaisemmin, Joachim Carlsson sanoo.

Äänitasojen alentumisen taustalla on laajamittainen työ kompressorista lähtevien tärinöiden eristämiseksi sekä itse kompressorin äänen tehokas vaimentaminen.

Uusi muotoilu
Vaikka suurin osa 600M-sarjan uudistuksista on mallien sisäisiä ratkaisuja, lämpöpumput ovat saaneet myös uuden ulkoasun. Niiden tumma grafiitinharmaa väri sulautuu hyvin tuotteen tavanomaisiin asennuspaikkoihin.

– Monet haluavat sijoittaa ympäristöystävälliseen energiaan, ja he vaativat tuotteilta paljon. Varsinkin suoritusteho ja äänitaso ovat tärkeitä, mutta myös ulkonäöllä on suuri merkitys, sanoo Joachim Carlsson.

CTC:n EcoAir-sarjan ilma-vesilämpöpumput kuuluvat Ruotsin myydyimpiin. Uusi CTC EcoAir 600M -sarja sisältää kolme kokoversiota (610M, 614M ja 622M), jotka kattavat rakennukset pienistä omakotitaloista suurempiin kiinteistöihin.

* SCOP-kertoimen parantuminen vaihtelee 8 ja 16 prosentin välillä EN14825-suoritustasotestien mukaan. * SCOP tarkoittaa kausiluonteisen suorituskyvyn kerrointa ja mittaa lämpöpumpun suorituskykyä.

Mats Lindgren, mats.lindgren@enertech.se ja puh. +46 (0)372-88 126
Björn Alm, bjorn.alm@enertech.se, puh. +46 (0)372-88 274