Recharge

Tiedote -

Entelios kumppaniksi Rechargelle, Pohjoismaiden johtavalle sähköautojen latausyritykselle

Sähköautojen latausmarkkinat kasvavat. Sitä mukaa kun sähköautojen määrä nousee, julkisten latausasemien kysyntä kasvaa. Entelios on solminut kumppanuussopimuksen nopeasti kasvavan Rechargen kanssa. Recharge on yli 2 600 lataustolpallaan Pohjoismaiden johtava latausoperaattori.

Recharge on sähköisen liikenteen edelläkävijä, joka on jo kymmenkunta vuotta ylläpitänyt yhtä Euroopan suurimmista ja käytetyimmistä sähköautojen latausverkostoista. Yritys oli aiemmin osa Fortum Charge & Drivea.

Yritys omistaa 1 600 lataustolppaa Pohjoismaissa ja hoitaa lisäksi reilua tuhatta lataustolppaa vilkkailla paikoilla Ruotsissa, Suomessa ja Norjassa. Monilla lataustolpilla voi ladata samanaikaisesti useampaa autoa, joten yhteensä Recharge tarjoaa yli 3 800 latauspistettä.

Nyt Entelios ja Recharge ovat allekirjoittaneet monivuotisen sopimuksen, jonka mukaan sähköyhtiö vastaa uusiutuvan sähkön toimituksesta kaikille Rechargen pohjoismaisille latausasemille asiakkaan vaatimusten ja ympäristöstrategian mukaisesti.

”Meille on tärkeää, että voimme tarjota asiakkaillemme uusiutuvaa sähköä. Se, että Entelios pystyy tarjoamaan meille neuvontaa ja muita lisäpalveluita, oli ratkaiseva tekijä sille, että valitsimme heidät yhteistyökumppaniksemme”, sanoo Annika Hoffner, Rechargen toimitusjohtaja. Entelios vastaa myös Rechargen tarpeisiin sopivasta salkunhallintaratkaisusta sekä hoitaa laskujen käsittelyyn ja kustannusten ja menekin seurantaan liittyvän hallinnon.

Globaalista näkökulmasta Pohjoismaat ovat edistyneimmät ja nopeimmin kasvavat sähköautojen latausmarkkinat. Recharge toimii aktiivisesti nopeamman sähköiseen liikkumiseen siirtymisen ja puhtaamman maailman hyväksi tarjoamalla helppokäyttöisiä ja luotettavia sähköautojen latauspalveluja houkuttelevilla paikoilla.

Rechargen enemmistöomistaja on Infracapital, joka kuuluu M&G Plc -yhtiöön. M&G Plc on listautunut Lontoon pörssiin ja on yksi Ison-Britannian suurimmista sijoitusyhtiöistä. Recharge AS on emoyhtiö, jolla on tytäryhtiöt Recharge Sweden AB ja Recharge Finland Oy. Rechargella on noin 40 työntekijää ja pääkonttori Sarpsborgissa Norjassa sekä konttorit Tukholmassa ja Espoossa.

Entelios tarjoaa puhdasta energiaa, huippuosaamista ja teknologiaa, jonka avulla teollisuusyritykset sekä liike-elämän ja julkisen sektorin pienet ja suuret yritykset voivat olla ilmastoystävällisten energiaratkaisujen edelläkävijöitä.

Yrityksen ydintoimintaa on uusiutuvan energian hallinnointi ja sillä kaupankäynti asiakkaan puolesta pohjoismaisilla ja eurooppalaisilla sähkömarkkinoilla.

Entelioksella on 150 työntekijää yhdeksällä paikkakunnalla (Oslo, Arendal, Kristiansand, Tukholma, Göteborg, Vantaa, Berliini, München ja Zürich). Pohjoismaissa Entelioksen vastuulla on yli 20 terawattitunnin asiakassalkku (noin 1,3 miljoonan talouden vuosikulutus).

Entelios on Agder Energi AS:n kokonaan omistama tytäryhtiö.

Juha-Pekka Lappalainen

Lehdistön yhteyshenkilö Key Account Manager, Finland +358 50 453 6342