Lehdistötiedote -

Tiedote/Evli Pankki Oyj: Evli Pankki Oyj:n osavuosikatsaus 1-9/2011

Evli Pankki Oyj:n toimitusjohtaja Maunu Lehtimäki kommentoi osavuosikatsausta seuraavasti:

"Kolmannen vuosineljänneksen aikana kehitys maailman rahoitusmarkkinoilla heikkeni edelleen ja vaikutti siten negatiivisesti yhtiön liiketoimintaympäristöön. Konsernin nettopalkkiotuotot laskivat viime vuodesta, mihin vaikutti erityisesti Corporate Finance -yksikön selvästi odotettua alhaisemmat tuotot. Pääomamarkkinat- ja Varainhoitoyksiköiden palkkiotuotot sen sijaan kasvoivat lievästi. Vuosineljänneksen aikana toteutetun yritysjärjestelyn myötä konsernin asema pohjoismaisessa kiinteistöliiketoiminnassa vahvistui."

EVLI PANKKI OYJ

Evli Pankki Oyj on riippumaton investointi- ja varainhoitopankki, joka tarjoaa varallisuudenhoitoa, osake- ja johdannaisvälitystä, sijoitustutkimusta ja corporate finance -palveluja. Yhtiön asiakkaita ovat instituutiot, yritykset ja varakkaat sekä vaurastuvat yksityishenkilöt. Vuonna 1985 perustettu Evli on koko toimintansa ajan ollut edelläkävijä nopeasti kehittyvillä pääomamarkkinoilla. Yhtiön kasvu ja menestys perustuvat sen henkilöstön vahvaan ammattitaitoon ja kokemuksen tuomaan kykyyn löytää asiakkaille lisäarvoa tuovia ratkaisuja. Evlin tavoitteena on rakentaa pitkäaikaisia ja luottamuksellisia asiakassuhteita.

Evlillä on toimipisteet Suomessa, Ruotsissa, Virossa, Liettuassa ja Venäjällä ja sen palveluksessa työskentelee noin 300 henkilöä. Evli-konsernin oma pääoma on 54,2 milj. euroa ja BIS-vakavaraisuussuhde 13,3 % (30.9.2011).

Lisätietoja:

toimitusjohtaja Maunu Lehtimäki