Pentax K-01 palkittiin Red Dot Design Award -palkinnolla

Maaliskuussa 2012 julkaistu Pentax K-01 -järjestelmäkamera, joka on maailmankuulun muotoilijan Marc Newsonin käsialaa, voitti arvostetun "Product Design 2012 winner" -palkinnon maineikkaassa Red Dot Design Award –tilaisuudessa Saksassa.

Nordrhein Westfalen Design Centerin tukema Red Dot Design Award on yksi maailman arvostetuimmista ja maineikkaimmista muotoilupalkinnoista. Joka vuosi ehdolla on omien kategorioidensa parhaita tuotteita, jotka on julkaistu kahden kuluneen vuoden aikana. Arvostelukriteereitä on yhdeksän kuten innovatiivisuus, käytettävyys ja ergonomia, kestävyys sekä ekologiset tekijät. Pentax K-01 voitti oman kategoriansa kaikkiaan 58 maasta tulleen 4 515 ehdokkaan joukosta.

Pentax K-01 on digitaalinen järjestelmäkamera vaihdettavalla optiikalla ja suorituskykyisillä ominaisuuksilla kuten 16,28 megapikselin kuvalaadulla, huikealla 25600 ISO-arvolla ja Full HD –tason videokuvauksella. Maailmankuulu muotoilija Marc Newson on antanut kameralle tunnistettavat muodot, joissa esiin nousee puhtaat ja pelkistetyt linjat sekä kameran rohkea ja innovatiivinen luonne.

Pentaxin perinteikkään K-bajonetin ansiosta Pentax K-01:n omistajilla on valittavana kameraansa parhaiten itselleen sopiva objektiivi kaikkiaan 214 erilaisen objektiivin valikoimasta (tilanne 2.4.2012).

Red Dot Design Award -palkinto
Red Dot Design Award -palkinnoissa, joiden perinteet ulottuvat aina 1950-luvulle saakka, merkittävimmät arvostelukategoriat ovat: "Product design", "Communication design" ja "Design concept" . Vuosittain arvioinnissa on mukana 14 000 ehdokasta yli 70 maasta. Red Dot on kansainvälisesti erittäin arvostettu muotoilualan palkinto. Lisätietoja: www.red-dot.de/press

Lisätietoja: Kristiina Niemi, puh. 09-4283 4101, s-posti: info@focusnordic.fi

Focus Nordic on pohjoismaiden suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Panasonic, Pentax, Lowepro, SanDisk, Transcend, Steiner, Hähnel, Tamron, Samyang, Velbon, Kenko, Metz, Lensbaby, B+W, Novoflex ja Carl Zeiss. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus nimellä.  Katso lisätietoja www.focusnordic.fi