Forbo mukana Our House lähiöfestivaaleilla

Forbo mukana Our House lähiöfestivaaleilla

Lähiöfestivaali Our House 8.8.–15.8.2015 rakentaa vision tulevaisuuden lähiöstä.

Ensimmäinen lähiöfestivaali on avannut ovensa lauantaina 8.8. Mikkolan lähiössä osoitteessa Marsinkuja 1, Vantaa. Viikon ajan 70-luvun elementtitalossa ideoidaan ja rakennetaan työkaluja lähiöiden uudistamiseksi.

Forbo Flooring Systems on mukana ensimmäistä kertaa järjestettävällä lähiöfestivaalilla kumppanina. Festivaalitalossa olevaan asuntoon tulee uudenlainen “koti”, joka näyttää millaisilla remonttiratkaisuilla ja materiaalivalinnoilla voidaan vaikuttaa tavallisen elementtitalossa olevan asunnon arvoon. Forbon ekologisia ja värikylläisiä linoleumeja käytetään myös muissa näyttelytiloissa.

”Lähiöfestivaalin tavoitteena on herättää laajaa keskustelua lähiöiden tulevaisuudesta ja inspiroida näkemään elementtitalot uusin silmin. Tämä on myös Momoliving-projektin tavoite. Olemme iloisia, että pitkäjänteinen yhteistyömme Forbon kanssa näkyy konkreettisesti festivaalilla”, festivaalin vastaava tuottaja Katja Lindroos sanoo.

Festivaalin tuottava Momoliving on valmistellut tapahtumaa syksystä 2014 lähtien. Festivaali-paikka Marsinkuja 1 on vuonna 1974 valmistunut VAV-Asunnot Oy:n omistama vuokratalo-kortteli, jonka purkamisesta päätettiin joitain vuosia sitten. Talon tyhjenemisen ja purun välistä löytyi pieni aikaikkuna, joka mahdollistaa festivaalin tapahtumisen oikeassa elementtitalossa lähiön keskellä.

Tyhjentyneisiin asuntoihin toteutetaan visioita siitä, mitä lähiössä asuminen voisi tulevaisuudessa olla. Yhteistyökumppaneista LähiTapiola, Tikkurila, Tekes, Kekkilä ja Sokos Hotels ovat esillä omissa nimikkotiloissaan. Puustelli, Vallila Interior ja Forbo Flooring Systems esittelevät myös omia ratkaisujaan.

Viikon aikana järjestetään useita tapahtumia, joita järjestämässä ovat mm. Kansainvälisen designsäätiön Toimiva kaupunki -hanke, Helsingin kaupungin Nuorisoasiainkeskus, Vantaan kaupunki ja Asuinalueiden kehittämisohjelma. Työpajat, seminaarit ja muut tilaisuudet tuovat eri toimijoita yhteen rakentamaan uusia työkaluja lähiöiden uudistamiseen. Ne levitetään muun muassa videoiden muodossa yhteiseen käyttöön sekä festivaalin omalla että mediakumppani A-lehtien verkkosivustolla.

MTV3:n Huomenta Suomi -ohjelma tekee suoraa lähetystä Lähiöfestivaalista perjantaiaamuna 14. elokuuta. Samana päivänä MTV järjestää Mikkolassa lähiöaiheisen yhteiskunnallisen keskustelun SuomiAreena Goes Lähiöfestivaali, joka lähetetään suorana MTV.fi:ssä. Festivaalille on avautunut sivusto ourhouse.fi (myös lähiöfestivaali.fi), joka täydentyy festivaalin kynnyksellä. Festivaalia voi seurata Twitterissä: @ourhouseFI (#lähiöfestivaali, #ourhouseFI) ja Facebookissa: Facebook.com/Momoliving

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Lähiöfestivaali Our House on MOMOLIVING-tuotantoa.

Momokoti/Momoliving on 50-, 60- ja 70-luvun kodeille ja lähiöille omistautunut projekti, joka tuottaa mediasisältöjä, kirjoja (mm. MOMO – Koti elementissään, 2013 Siltala) ja tapahtumia sekä tekee tutkimuksia asumisesta. Taustalla olevan Egnahem Media Oy:n tuotantoja on tv-sarja Tehtävä lähiössä (esitetty Yle TV1- ja Teema-kanavilla 2010–11 ja 2014).

Lisätietoja ja kuvapyynnöt:

info@ourhouse.fi

Kategoriat

Forbo Flooring Systems on osa maailmanlaajuista Forbo-konsernia, joka kuuluu johtaviin lattianpäällyste-, kiinnitys- ja kuljetinjärjestelmävalmistajiin. Suomessa Forbo tarjoaa laajan ja monipuolisen valikoiman lattianpäällysteitä julkiseen ja yksityiseen käyttöön. Laadukkaissa linoleumi-, muovi-, tekstiili- ja sisäänkäynti lattianpäällysteissä yhdistyvät toimivuus, väri ja suunnittelu. Forbolta saa kaikkiin ympäristöihin sopivat ja kestävät lattianpäällysteet.

Maria Hagenaar

Lehdistön yhteyshenkilö Markkinointi ja viestintä 09 - 862 30 340

Creating Better Environments

Forbo Flooring on osa maailmanlaajuista Forbo konsernia, joka kuuluu johtaviin lattiapäällyste- ja kuljetinjärjestelmävalmistajiin. Panostamme asiakaspalveluun ja olemme sitoutuneet ympäristön kannalta vastuulliseen tuotantoon.

Tarjoamme laajan valikoiman lattiapäällysteitä julkiseen ja yksityiseen käyttöön. Laadukas tuotevalikoimamme sisältää linoleumi-, vinyyli-, tekstiili- sekä sisäänkäynti lattiapäällysteitä. Kaikissa mallistoissamme on laaja värivalikoima ja hyvät suunnittelumahdollisuudet.

Forbo Flooring Finland Oy
Heikkiläntie 2, 4 krs.