Eurooppa ylhäältä päin uusi kausi alkaa National Geographic TV-kanavalla Norja ja Islanti jaksoilla

Euroopan kaunista maisemaa on kuvattu taivaalta kuuden henkeäsalpaavan tunnin ajan, tallentaen vaihtuvat vuodenajat yhden vuoden ajalta Eurooppa ylhäältä päin -dokumenttisarjan kolmannella kaudella.

Uudella kaudella sarja aloittaa matkan Norjasta, vuonojen ja vuorien maasta, tämän jälkeen suunnataan Islannin purkautuvien tulivuorien ylle, ja jatketaan vehreään Irlantiin josta päästään Kroatian roomalaisten amfiteattereiden ylle. Matka jatkuu ennätyskorkeiden aaltojen pariin Portugaliin ja Alppien sydämessä sijaitsevan Sveitsiin.

Historiaa, kulttuuria, kaupunkeja ja luonnonihmeitä on kuvattu vuoden ajan ympäri maiden. Sarja esittelee vaihtuvien vuodenaikojen käsittämättömän kauneuden, ja tuo esiin mielenkiintoiset faktat visuaalisten tarinoiden takaa ja paljastaa miten perinteet, insinööritaito ja luonnon ihmeet ovat muokanneet tätä ihmeellistä maailmanosaa.

Eurooppa ylhäältä päin -sarjan kolmas kausi nähtävissä ainoastaan National Geographic TV-kanavalla alkaen sunnuntaina 26. syyskuuta klo 22.00.

• Media, viestintä

• tv-sarja
  • ympäristö
  • dokumentti
  • viihde

The Walt Disney Company on yhdessä tytäryhtiöineen monipuolinen maailmanlaajuinen viihdeyritys, jolla on toimintaa neljällä liiketoimintasegmentillä: Media Networks; Puistot, Elämykset ja Tuotteet; Studio Entertainment; Direct-to-Consumer & International. Disney on Dow 30 -yritys, jonka viimeisen tilikauden (FY20) vuotuinen liikevaihto oli 64,4 miljardia dollaria. The Walt Disney Company on toiminut Euroopassa, Lähi-idässä ja Afrikassa (EMEA) jo yli 80 vuoden ajan. Yritys työllistää tuhansia ihmisiä ympäri maailmaa ja tavoittaa kuluttajia yli 130 maassa vertaansa vailla olevan tarinankerronnan kautta. The Walt Disney Company -yrityksen ikonisiin brändeihin lukeutuu muun muassa Disney, Pixar, Marvel, Lucasfilm, National Geographic, FOX, FOX Sports ja ESPN, joita voi kokea eri alueiden elokuvateattereissa, TV-ruuduilla, verkossa, vähittäiskaupassa, Disney-myymälöissä ja Disneyland Pariisissa.