FUJIFILM kolminkertainen voittaja 2013 Tipa awards -tilaisuudessa

FUJIFILM kolminkertainen voittaja 2013 Tipa awards -tilaisuudessa

FUJIFILM on vastaanottanut kolme palkintoa vuoden Tipa Awards -tilaisuudessa. TIPA (Technical Image Press Association) on yksi maailman vaikutusvaltaisimmista valokuvausalan järjestöistä, jolla on jäseniä 28 valokuvauslehdessä 15 eri maassa. Vuosittain TIPA Awards jakaa palkinnon parhaille tuoteuutuuksille kussakin luokassa.

Kompakti järjestelmäkamera FUJIFILM X-E1 voitti parhaan ekspertti kompakti-  järjestelmäkamera palkinnon. Tuomarit vakuuttuivat Fujifilm X-Trans CMOS-kennon erinomaisesta kuvanlaadusta, kameran yksinkertaisesta käsittelystä monen käsisäätömahdollisuuden ansiosta sekä korkearesoluutioisesta OLED-etsimestä.

FUJIFILM X20 voitti kategorian paras ekspertti-kompaktikamera. Myös tässä tuomaristo vakuuttui Fujifilm X-Trans -kennon tuottamasta korkeasta kuvanlaadusta, valovoimaisesta manuaalisesta 4x zoomobjektiivista ja optisesta etsimestä digitaali-informaatiolla. Tuomaristo piti myös nopeasta ja tarkasta automaattitarkennuksesta ja toiminnosta "focus peak highlight", joka auttaa valokuvaajaa manuaalisessa tarkennuksessa.

FUJINON XF14mm sai palkinnon parhaana kiinteän polttovälin linssinä kompakteille järjestelmäkameroille. Objektiivin korkealaatuiset linssielementit ja rakenne eliminoivat tehokkaasti vinjetointia ja tekevät teräviä ja suoraviivaisia kuvia aina kuvan ulkoreunaan asti. Myös erillinen himmenninrengas sekä manuaalisen tarkennuksen etäisyys- ja syväterävyysasteikko tekivät vaikutuksen.