Acanto-malliston laavan sävyiset kylpyhuonekalusteet luovat tunnelmaa.

Acanto-kylpyhuonemallistossa korostuu säilytystilojen muokattavuus

Tuotekehityksen inspiraationa kattava kylpyhuonekysely ihmisten tarpeista ja toiveista

Geberit lanseerasi Suomessa huhtikuun alussa seitsemän kylpyhuonemallistoa. Uudessa Acanto-mallistossa on panostettu moduuliajatteluun. Erilaisia seinä-, sivu- ja allaskaappeja voi vapaasti yhdistää toisiinsa. Tavallisuudesta poikkeavan säilytysratkaisun tarjoaa magneettitaulu, johon kiinnitettäviä metallisia säilytyslaatikoita ja -hyllyjä voi siirtää oman tarpeen mukaan. Acanto-malliston värivalikoimasta löytyvät korkeakiiltoinen valkoinen ja mattavärit hiekanharmaa, laava ja musta. Peilikaappiin voi valita halutessaan harmaanruskean tammikuosin.

Acanto-malliston tuotekehityksessä on hyödynnetty kattavaa kylpyhuonekyselyä, jolla selvitettiin kuluttajien odotuksia ja toiveita. Monen haaveena ovat juuri ne itselle täydelliset säilytystilat. Tähän tarpeeseen on pyritty vastaamaan kehittämällä runsaasti kalustevaihtoehtoja, joita voi moduulien tavoin yhdistellä vapaasti toisiinsa.

Acanto-kylpyhuonekalusteiden erityispiirteenä on säilytystilojen muokattavuus. Sarjaan kuuluu innovatiivinen magneettitaulu, johon voi kiinnittää erikokoisia, siirrettäviä säilytyslaatikoita ja -hyllyjä. Näin esille jäävää säilytystilaa voi tuunata juuri senhetkisten tarpeiden mukaan. Mitoiltaan noin 45 x 39 senttimetrin kokoisen magneettitaulun voi asentaa joko ala- ja yläkaapin väliseen tilaan tai vapaasti valittuun kohtaan kylpyhuoneessa.

Magneettikiinnitystä on hyödynnetty myös peilikaapin ovien sisäpinnoissa. Peilikaappiin on asennettu lisäksi suurentava peili, joka helpottaa meikkaamista.

– Magneetilla kiinnittyviä laatikoita ja minihyllyjä saa siirrettyä sen mukaan, minkä kokoisia tavaroita niissä haluaa säilyttää. Esimerkiksi korkeat hiuslakkapullot on usein vaikea saada mahtumaan kaappien hyllyille. Muokattavaan magnettitauluun niillekin on helppo järjestää sopiva paikka, vinkkaa Geberitin myyntiedustaja Arja Koivisto.

Monipuolista säilytystilaa

Acanto-kalusteiden runkoon on saatavana neljä eri värivaihtoehtoa: korkeakiiltoinen valkoinen sekä mattavärit hiekanharmaa, laava ja musta. Vetolaatikoiden ja ovien etusarjat valmistetaan kalusteiden runkoon sävytetystä lasista. Peilikaapin runkoon voi valita myös harmaanruskean tammikuosin.

Malliston modulaarisuus näkyy vaihtoehtojen runsautena ja yhdisteltävyytenä. Acanto-pesualtaita on 13 erityylistä mallia. Niistä on saatavana yhteensä 21 erilaista versiota, jotka eroavat toisistaan mitoituksen ja hanan paikan osalta. Pesuallasvaihtoehtoihin kuuluvat esimerkiksi leveä kaksoispesuallas sekä SlimRim-tasoallas, jonka reunat ovat erityisen ohuet. Ohut reuna tuo altaan ilmeeseen keveyttä. Kaikkien pesualtaiden pintaan voi valita likaahylkivän KeraTect®-erikoislasitteen.

Erikokoisten pesualtaiden mittoihin on suunniteltu allaskaappeja, joissa useimmissa säilytystila on jaettu vetolaatikoihin. Mallistoon kuuluu lisäksi sivukaappi, jolla allaspöytää saa halutessaan jatkettua leveämmäksi. Sen pariksi sopii yläkaapiksi asennettava seinäkaappi.

– Acanto-mallistosta löytyy runsaasti valinnanvaraa. Erilaiset kaapit ja magneettitaulut on suunniteltu moduuleiksi, joita voi yhdistellä vapaasti tilan ja tarpeiden mukaan. Sarjasta löytyy myös kompakteja kalusteita pieniin tiloihin, kuten vieras-wc:hen, Koivisto mainitsee.

Korkeita, seinäkiinnitteisiä kaappeja on kolme eri mallia. Pienempään kylpyhuoneeseen saa reilusti säilytystilaa kaapilla, jonka syvyys on vain noin 17,5 senttimetriä. Toisen, ympärysmitoiltaan 38x36 senttimetrin kokoisen kaapin sisällä on neljä siirrettävää hyllyä. Kolmannessa, niin kutsutussa apteekkarin kaapissa on kaksi ulosvedettävää osastoa, joiden lasireunojen ansiosta esimerkiksi kosmetiikkatuotteet ja pesuainepullot pysyvät hyvässä järjestyksessä. Kaikki kolme mallia ovat korkeudeltaan 173 senttimetriä.

Toiminnallisuus näkyy helpossa puhdistuksessa

Ajattomat posliinikalusteet täydentävät kokonaisuuden. Acanto-wc-istuimen kannessa on Quick Release -pikasarana, jolla kannen ja istuinrenkaan saa kätevästi irrotettua wc:n puhdistamisen ajaksi. Hygienisyyttä lisää huuhtelukaulukseton Rimfree®-muotoilu. Kun wc-istuin on helposti puhdistettavissa, tarvitaan pesuun vähemmän vahvoja pesuaineita.

Wc-istuimesta on saatavana sekä seinäkiinnitteinen että lattialla seisova back-to-wall-malli, jossa istuimen takareuna ulottuu seinään koko matkalta. Molempien kannessa on kolahdusten ääniä hiljentävä Soft Close -mekanismi, joka hidastaa kannen sulkeutumista. Acanto-bideestä on saatavana seinäkiinnitteinen malli.

Tutustu Geberitin uusiin kylpyhuonemallistoihin tarkemmin verkkosivuilla: www.geberit.fi/laatusiirtyyseinaneteen

Jälleenmyynti:
hyvin varustellut kylpyhuone- ja LVI-liikkeet ja rautakaupat
Kuluttajatiedustelut: Geberit Oy, asiakaspalvelu@geberit.com tai puh. 010 662 303

Maailmanlaajuisesti toimiva Geberit-konserni on saniteettiteollisuuden eurooppalainen markkinajohtaja. Geberitillä on vahva paikallinen edustus suurimmassa osassa Euroopan maista. Yritys valmistaa erittäin korkealaatuista saniteettitekniikkaa ja -keramiikkaa. Geberitillä on 29 tehdasta, joista 6 on Euroopan ulkopuolella. Konsernin pääkonttori on Rapperswil-Jonassa Sveitsissä, ja sen CHF 3,1 miljardin liikevaihtoa (2019) on tekemässä yli 12 000 työntekijää lähes 50 maassa. Geberit on listattuna Sveitsin pörssissä, ja vuodesta 2012 Geberitin osake on ollut mukana SMI:ssä (Swiss Market Index).