Geberitin Cleanline-suihkukourujen helpon huollon ja hygieenisyyden takaa kampamainen hiussihti, joka nappaa hiukset ennen kuin ne pääsevät kaivo-osaan.

Geberit Cleanline -suihkukourut kestävät Järvikylpylässä

Tyylikkäitä, laadukkaita ja helppoja huoltaa. Näin kiteyttää Hotel & Spa Resort Järvisydämen lomakeskuspäällikkö Aku Kärki Geberit Cleanline -suihkukourujen parhaat puolet. Suihkukourut ovat olleet kovassa käytössä Rantasalmen kupeessa sijaitsevan lomakohteen Järvikylpylässä – ja kestäneet mainiosti.

– Cleanline-suihkukourut asennettiin kylpylän allasosastolle ja suihkutiloihin neljä vuotta sitten. Yhtään kourua ei ole tarvinnut vaihtaa, Kärki kertoo tyytyväisenä.

Kuvateksti: Hotel & Spa Resort Järvisydämen Järvikylpylän sisustus on harkittu huolella sopimaan luonnonläheiseen ympäristöön.

Järvisydän on palkittu ja suosittu matkailukohde, jonka juuret ulottuvat 1600-luvun kestikievariin. Luonnonläheisen ja ympäristöä kunnioittavan lomakeskuksen jokainen yksityiskohta on huolella mietitty. Järvikylpylä on louhittu kallion sisälle, ja isosta ikkunasta avautuu hulppea näkymä Saimaalle.

– Kylpylässä on paljon vanhaa puuta ja kiveä. Teräksen väriset suihkukourut istuvat tyyliltään mainiosti kylpylän harkittuun ilmeeseen.

Cleanline-suihkukouru näkyy lattiassa vain kapeana viivana. Muotonsa ansiosta suihkukourut on saatu asennettua kylpylässä lähelle suihkuseinää.

– Allasosaston laajat lattiapinnat ovat mukulakiveä ja luonnonlaattaa, mikä tekee kaadoista haastavia, mutta laatoittaminen sujui helposti ja kourujen asennus oli vaivatonta.

Kuvateksti: Järvikylpylän lattiapinnat vaativat huolellista suunnittelua. Cleanline-suihkukourut oli helppo asentaa lähelle suihkuseinää.

Irtohiukset jäävät sihtiin

Järvisydämessä vierailee vilkkaina vuosina yli 50 000 majoittujaa, joista moni virkistäytyy myös Järvikylpylässä.

– Kylpylässä suihkuttelee parhaimmillaan pari sataa henkilöä päivittäin, joten saattaa siinä muutama hius irrota, Kärki naurahtaa.

– Onneksi Cleanline on helppo puhdistaa. Yhtään suihkukourua ei ole mennyt tukkoon, mikä ilahduttaa etenkin huoltohenkilökuntaamme.

Cleanline-suihkukourun rakenne on suunniteltu niin, että lika huuhtoutuu hygieenisesti pois suihkuveden mukana. Ainoa puhdistettava osa on kampamainen hiussihti, joka on kourun keskellä olevan kannen alla. Se estää hiuksia pääsemästä kaivo-osaan.

Suihkukouru on materiaaliltaan harjattua terästä, joka ei ruostu tai vaihda ajan kuluessa väriä.

– Järvikylpylässä Cleanline-kourujen läpi virtaa päivittäin melkoiset määrät vettä, joten ne ovat varmasti kestävä tuote myös kotien kylpyhuoneisiin – kylpylöiden kaltaisista vaativista kohteista puhumattakaan.

Järvisydän inspiroi matkailijoita persoonallisella tyylillään, ja moni vieras ottaakin valinnoista vaikutteita omaan kotiinsa.

– Asiakkaat kiinnittävät paljon huomiota yksityiskohtiin ja yleisilmeeseen. Saamme runsaasti palautetta etenkin Järvikylpylän sisustuksesta, Kärki kertoo.

Kuvateksti: Geberit Cleanline -suihkukourun sävyn voi valita sopimaan tyylikkäästi kylpyhuoneen ilmeeseen. Myös kourun pituuden voi itse päättää kohteeseen sopivaksi.

Kuvateksti: Geberit Cleanline -suihkukouru on esteettinen vaihtoehto suihkun viemäröintiin. Lattiaan jää näkyviin vain harjatusta teräksestä valmistettu kapea kouru, joka ohjaa veden ja lian viemäriin.

Maailmanlaajuisesti toimiva Geberit-konserni on saniteettiteollisuuden eurooppalainen markkinajohtaja. Geberitillä on vahva paikallinen edustus suurimmassa osassa Euroopan maista. Yritys valmistaa erittäin korkealaatuista saniteettitekniikkaa ja -keramiikkaa. Geberitillä on 29 tehdasta, joista 6 on Euroopan ulkopuolella. Konsernin pääkonttori on Rapperswil-Jonassa Sveitsissä, ja sen CHF 3 miljardin liikevaihtoa (2020) on tekemässä yli 12 000 työntekijää lähes 50 maassa. Geberit on listattuna Sveitsin pörssissä, ja vuodesta 2012 Geberitin osake on ollut mukana SMI:ssä (Swiss Market Index).