Uudenlainen asennustapa tuo kylpyhuoneeseen lisätilaa.

Geberit ONE -kylpyhuonemallistossa osa kalusteista upotetaan seinän sisään

Uudenlainen asennustapa tuo enemmän tilaa ja helpottaa puhtaanapitoa

Uudessa Geberit ONE -kylpyhuonemallistossa kalusteiden asennus on mietitty aivan uudella tavalla. Seinän sisään integroidaan peilikaappi, pesualtaan vesilukko ja suihkutilan hylly. Tämä tuo kylpyhuoneeseen enemmän tilaa ja helpottaa siivousta. Seinään upotettu peilikaappi näyttää tasopeililtä, mutta peilit kätkevät taakseen runsaat säilytystilat. Siron, ohutreunaisen pesualtaan voi asentaa joko ilman alakaappia tai alakaapin kanssa. Koska vesilukko sijoitetaan asennusseinän sisään, alakaapin syvyys on lähes viidenneksen tavanomaista pienempi. Säilytystilasta ei tarvitse silti tinkiä. Geberit ONE -sarjaan kuuluu pesualtaita, alakaappeja, peilikaappeja, seinähanoja, wc-istuin ja bidee.

Geberit ONE -kylpyhuonemallistossa tavanomaiset kylpyhuonekalusteet on mietitty uusiksi. Esimerkiksi pesualtaan vesilukko on sijoitettu asennusseinän sisään, kokonaan pois näkyvistä. Näin lopputulos on viimeistellyn tyylikäs, vaikka pesualtaan asentaisi ilman alakaappia.

– Koska vesilukko ei vie tilaa pesualtaan alla, Geberit ONE -alakaappi on varsinainen tilaihme. Vaikka sen syvyys on vain 40 senttimetriä, kahdessa laatikossa on runsaasti säilytystilaa. Kaikki tila on hyötykäytössä. Kaapin syvyys on lähes viidenneksen pienempi kuin perinteisissä alakaapeissa, kertoo Geberitin myyntiedustaja Kristina Närevuori.

Alakaapin runkoon ja laatikoihin voi valita joko aidon pähkinäpuisen puupinnan tai korkeakiiltoisen valkoisen värin.

Pesualtaassa innovatiivinen viemäröinti

Puhdaslinjainen muotoilu jatkuu pesualtaan viemäröinnissä ja seinähanassa. Geberit ONE -pesualtaassa pohjaventtiili on sijoitettu poikkeuksellisesti altaan takareunaan, ei sen pohjaan. Tämä ehkäisee vesi- ja kalkkijäämien syntymistä. Altaan muotoilu ohjaa vedet tehokkaasti viemäriin. Sen suulla on irrotettava pohjaventtiili, jonka takana on kampamainen hiussihti. Pohjaventtiilin voi irrottaa puhdistusta varten käsin ilman työkaluja.

Geberit ONE -pesualtaan asennus on suunniteltu seinähanalle. Seinähanan ansiosta pesualtaan koko pinta pysyy vapaana. Se helpottaa siivousta, sillä hankalimmin puhdistettavat likareunukset kertyvät usein allashanan ympärille.

Peilikaappi upotetaan seinään

Malliston uudenlainen asennustapa tulee selvimmin esiin Geberit ONE -peilikaapissa. Syvyydeltään 16 senttimetrin peilikaappi upotetaan lähes kokonaan seinän sisään. Seinästä ulkonevat peiliovet muistuttavat tasopeiliä. Peilikaapista on saatavana neljä kokoa: yksi malli kahdella ovella ja kolme eri kokoista mallia kolmella ovella. Kaikkien korkeus on 100 senttimetriä. Peilikaapin sisällä on siirrettävät lasihyllyt.

– Peilin reunus on valmistettu huurretusta lasista, jossa sormenjäljet ovat lähes näkymättömiä. Näin ovia voi rauhassa avata ja sulkea ilman, että peilipinta sotkeentuu. Kaapissa on integroituna sekä suora että epäsuora valaistus, Närevuori kuvailee.

Myös suihkuun voi asentaa seinään upotetun hyllyn suihkutarvikkeita varten. Hyllyn sisäpuoli on suunniteltu niin, että vesi virtaa esteettömästi pois eikä jää seisomaan. Sivulle aukeavan etulevyn materiaali on peililasia.

Seinä-wc:n muodonmuutos

Geberit ONE -seinä-wc-istuimessa on ratkaistu monet siivouspulmat. Istuinkansi ja -rengas on kiinnitetty pikalukitussaranalla, joten osan voi helposti irrottaa siivouksen ajaksi. Kun kannen avaa, wc:n sisäosa tarjoaa ahaa-elämyksen. Se on muodoltaan epäsymmetrinen ja täysin huuhtelukaulukseton. TurboFlush-huuhtelutekniikka laittaa veden virtaamaan pyörteenä posliinin laitoja pitkin. Tämä tekee huuhtelusta aiempaa hiljaisemman ja perusteellisemman. Likaahylkivän KeraTect®-erikoislasitteen ansiosta vahvoja puhdistusaineita tarvitaan aiempaa vähemmän.

Asennuksessa uutta on integroitu korkeussäätö. Näin seinä-wc:n istuimen saa varmasti asukkaita miellyttävälle korkeudelle. Istuimen korkeutta voi joustavasti säätää neljän senttimetrin verran, välillä +3 cm / –1 cm. Korkeussäädön voi tehdä joko asennusvaiheessa tai vasta myöhemmin, ilman että asennusseinää tarvitsee avata.

Geberit ONE -wc-istuin kiinnitetään seinään piilokiinnityksellä, eli kiinnityskohdat eivät jää näkyviin. Mittasuhteiltaan se sopii pienempäänkin tilaan. Istuin tulee 54 senttimetrin verran ulos seinästä.

Tutustu Geberitin uusiin kylpyhuonemallistoihin tarkemmin verkkosivuilla: www.geberit.fi/laatusiirtyyseinaneteen

Jälleenmyynti: hyvin varustellut kylpyhuone- ja LVI-liikkeet ja rautakaupat
Kuluttajatiedustelut: Geberit Oy, asiakaspalvelu@geberit.com tai puh. 010 662 303

Maailmanlaajuisesti toimiva Geberit-konserni on saniteettiteollisuuden eurooppalainen markkinajohtaja. Geberitillä on vahva paikallinen edustus suurimmassa osassa Euroopan maista. Yritys valmistaa erittäin korkealaatuista saniteettitekniikkaa ja -keramiikkaa. Geberitillä on 29 tehdasta, joista 6 on Euroopan ulkopuolella. Konsernin pääkonttori on Rapperswil-Jonassa Sveitsissä, ja sen CHF 3,1 miljardin liikevaihtoa (2019) on tekemässä yli 12 000 työntekijää lähes 50 maassa. Geberit on listattuna Sveitsin pörssissä, ja vuodesta 2012 Geberitin osake on ollut mukana SMI:ssä (Swiss Market Index).