Xeno2-mallisto luottaa geometriseen minimalismiin.

Minimalistinen Geberit Xeno2 -kylpyhuonemallisto luottaa vastakohtien voimaan

Epäsymmetriset pesualtaat ja neliskulmainen wc-istuin erottuvat vahvalla muotokielellään

Geberit laajensi valikoimaansa kylpyhuonekalusteisiin huhtikuussa. Uusia mallistoja on seitsemän, ja yksi niistä on nimeltään Xeno2. Sen suunnittelun kiintopisteeksi on otettu pesualtaat, joihin on kehitetty kiinnostavia epäsymmetrisiä ratkaisuja. Minimalismin voimaan luottavat kylpyhuonekalusteet ja wc-istuin korostavat pesualtaiden muotoilua. Kalusteiden värivaihtoina ovat valkoinen matta ja korkeakiilto, greige matta ja scultura-harmaa puukuvio. LED-valolistat tasopeilissä ja pesualtaan alla luovat tilaan pehmeän tunnelmavalon.

Xeno2-malliston muotoilu luottaa geometriseen minimalismiin, jossa vastakohdat täydentävät toisiaan. Kulmikkaille ulkolinjoille kontrastia tuovat pehmeät, luonnolliset kaaret esimerkiksi pesualtaiden, wc-istuimen ja bideen sisäosissa. Kylpyhuonekalusteiden muodot ovat puhdaslinjaisen kulmikkaita, ja niistä on riisuttu pois kaikki ylimääräinen. Vetimet on jätetty pois niin Push Open -laatikoista kuin kaapeista, joissa on integroidut profiilivetimet.

Yksilölliset pesualtaat

Xeno2-pesualtaat poikkeavat tavanomaisesta kiehtovilla epäsymmetrisillä ratkaisuillaan. Laskutaso sijoittuu vain toiselle reunalle, ja altaan takana se kapenee kohti reunaa. Mallistoon on suunniteltu neljä erilaista pesuallasmallia, joista on saatavana 16 erilaista versiota: ne eroavat toisistaan mittasuhteiltaan ja hanan sijoittelultaan. Pienin allas on kooltaan 40 x 28 senttimetriä, joten se sopii ihanteellisesti pieniin wc-tiloihin. Saatavana on myös leveitä pesu- ja tasoaltaita, joilla pesupaikan saa mitoitettua kahdelle henkilölle. Tasoaltaan erikoisuutena on erittäin ohut reunus.

– Suunnittelussa selkeys on viety pienimpiin yksityiskohtiin asti. Yleensä pesualtaan sisäpuolella on ylivuotoaukko, josta vesi pääsee viemäriin, jos veden pinta nousee liian korkealle. Geberit on kehittänyt tähän uuden ratkaisun. Ylivuotomekanismi on rakennettu piiloon vesilukon yhteyteen. Näin altaan sisäpuoli saadaan pidettyä tyylikkään eheänä. Tämä edistää myös hygienisyyttä ja helpottaa altaan pesua, kertoo Geberitin myyntiedustaja Kristina Närevuori.

Yksityiskohtana voidaan nostaa esiin hieman kohotettu hanan paikka pesualtaissa. Sen ansiosta isommat vesiroiskeet eivät jää hanan juurelle seisomaan, vaan ne valuvat paremmin pois altaaseen. Mallistosta löytyy myös pesualtaita, joiden kanssa hanan voi asentaa seinään.

Keveyttä ja selkeyttä kylpyhuonekalusteissa

Xeno2-malliston kylpyhuonekalusteissa on runsaasti erilaisia vaihtoehtoja, joita yhdistämällä saadaan sopivat säilytystilat niin pieneen kuin isompaankin kylpyhuoneeseen. Keveyttä tilaan tuovat vain yhden laatikon korkuiset alakaapit pesualtaalle. Saatavana on myös suurempia alakaappeja, joissa on joko kaksi päällekkäistä laatikkoa tai yksi ovellinen kaappi. Niiden sivulle voi halutessaan asentaa pyyhekiskon Geberitin valikoimasta.

Lisää säilytystilaa saa seinään kiinnitettävillä sivukaapeilla. Niitä valmistetaan sekä yhden että kahden laatikon korkuisina. Päällystasojen pintaa suojaa tyylikäs lasilevy. Mallistoon kuuluu myös 170 senttimetrin korkuinen kaappi, jonka sisätila on jaettu hyllyillä. Oven sisäpuolella on peili. Kaikki ovet ovat saatavana sekä oikea- että vasenkätisinä.

Xeno2-kylpyhuonekalusteisiin on valittavana neljä värivaihtoehtoa: valkoinen korkeakiilto, valkoinen matta, greige matta ja scultura-harmaa puukuvioitu melamiini. Kaikki kalusteet valmistetaan kosteudenkestävästä materiaalista.

Kokonaisuuden täydentävät Xeno2-malliston seinä-wc-istuin ja bidee, jotka erottuvat neliskulmaisella, geometrisellä muotoilullaan. Huuhtelukaulukseton wc-istuin on helppo puhdistaa. Kannessa on pehmeästi sulkeutuva Soft Close -mekanismi. Sekä wc-istuimessa että bideessä on piilotetut kiinnikkeet, joten seinäkiinnityksestä ei jää näkyviin ruuviakaan.

Pehmeä tunnelmavalaistus LED-valolistoilla

Mallistoon kuuluu kuusi eri kokoista tasopeiliä, joiden koot on mitoitettu pesualtaiden mukaan. Ne auttavat nostamaan pesualtaan huomion keskipisteeksi. Peilien reunoja kiertää LED-valolista, joka luo miellyttävän epäsuoran valaistuksen. Valot voi tarvittaessa muuttaa suoraksi valaistukseksi himmentimellä, esimerkiksi meikkauksen tai parranajon ajaksi. Peileihin on saatavana huurtumisen estävä lämmitystoiminto.

– Xeno2-allaskaappien erikoisuutena on hillitty LED-valolista, joka on sijoitettu pesualtaan alareunaan. Pehmeä kohdevalo helpottaa tavaroiden löytämistä laatikoista. Laatikoiden pohjalla on kätevä luistonestomatto, joka pitää tavarat paikoillaan. Järjestyksen ylläpitoon on saatavana lisäksi laatikonjakajia, joita voi valita oman tarpeen mukaan, Närevuori kuvailee.

Tutustu Geberitin uusiin kylpyhuonemallistoihin tarkemmin verkkosivuilla: www.geberit.fi/laatusiirtyyseinaneteen

Jälleenmyynti:
hyvin varustellut kylpyhuone- ja LVI-liikkeet ja rautakaupat
Kuluttajatiedustelut: Geberit Oy, asiakaspalvelu@geberit.com tai puh. 010 662 303

Maailmanlaajuisesti toimiva Geberit-konserni on saniteettiteollisuuden eurooppalainen markkinajohtaja. Geberitillä on vahva paikallinen edustus suurimmassa osassa Euroopan maista. Yritys valmistaa erittäin korkealaatuista saniteettitekniikkaa ja -keramiikkaa. Geberitillä on 29 tehdasta, joista 6 on Euroopan ulkopuolella. Konsernin pääkonttori on Rapperswil-Jonassa Sveitsissä, ja sen CHF 3,1 miljardin liikevaihtoa (2019) on tekemässä yli 12 000 työntekijää lähes 50 maassa. Geberit on listattuna Sveitsin pörssissä, ja vuodesta 2012 Geberitin osake on ollut mukana SMI:ssä (Swiss Market Index).