Ohita
Geberitin äänityökalulla kaikki rakennusprojektiin osallistuvat tahot voivat nopeasti ja helposti määrittää, mitkä Geberitin järjestelmät ja tuotteet täyttävät äänieristysvaatimukset.

Tiedote -

Uusi digitaalinen äänityökalu auttaa määrittämään oletetun melutason saniteettitilojen asennuksissa

Rakennusalan ammattilaisten ei enää tarvitse kantaa huolta, täyttyvätkö asuintilojen äänieristysvaatimukset saniteettitilojen asennuksissa. Uusi, maksuton ja digitaalinen Geberit-äänityökalu auttaa tunnistamaan vaatimukset ja määrittämään oikean ratkaisun rakennuskohteen piirteiden mukaisesti. Ratkaisun tiivistelmän voi ladata PDF-tiedostona.

Saniteettitilojen asennuksista on tullut yhä vaativampia. Äänieristyksen vaatimukset ovat tiukentuneet, ja materiaalivalmistajien melunmittausmenetelmät vaihtelevat. Kalliit remontit ja oikeustaistelut uhkaavat, mikäli äänieristys ei täytä asuintilojen vaatimuksia.

Geberitin maksuttomalla äänityökalulla kaikki rakennusprojektiin osallistuvat tahot voivat nopeasti ja helposti määrittää, mitkä Geberitin järjestelmät ja tuotteet täyttävät asuintilojen äänieristysvaatimukset.

Työkalu pystyy määrittämään yli 2000 erilaista olosuhdeskenaariota ja niissä syntyvän melutason. Tiedot perustuvat Geberitin akustiikkalaboratoriossa suoritettuihin mittauksiin ja mittaustulokset on suhteutettu vastaamaan realistisia asennuksia. Se takaa maksimaalisen turvallisuuden relevantteihin standardeihin ja suosituksiin nähden.

Helppo apu oletetun melutason määrittämiseen eri oloissa

Äänityökalu pystyy määrittämään, kuinka paljon melua asennusjärjestelmä tuottaa vallitsevissa oloissa. Se huomioi, minkälaisista asennuksista, seinärakenteista sekä käyttö- ja jätevesiputkista on kyse. Tiedot perustuvat Geberitin akustiikkalaboratoriossa suoritettuihin mittauksiin. Mittaustulokset on suhteutettu vastaamaan realistisia asennuksia. Se takaa maksimaalisen turvallisuuden relevantteihin standardeihin ja suosituksiin nähden.

Kun työkaluun syötetään asennusjärjestelmä, seinärakenne, massiiviseinän materiaali, seinän vahvuus ja muut parametrit, se laskee heti, millaisia melutasoja on luvassa ja ilmoittaa arvot suhteutettuna suomalaiseen standardiin SFS 5907 Rakennusten akustinen luokitus. Tulokset esitetään diagonaalisesti alapuolelle jäävän huoneen näkökulmasta. Se on usein ääniteknisesti haastavin asuintilaksi luokiteltava huonetila kylpyhuoneen lähellä. Tuloksissa esitetään sekä ekvivalentti- että maksimiäänenpainetasot.

Parametrien vertailua reaaliaikaisesti

Parametrejä vaihtelemalla voidaan vertailla erilaisia seinärakenteita ja asennusjärjestelmiä kätevästi ja reaaliaikaisesti. Geberitin tietokantaan on tallennettu tuhansia eri variaatioita.

Kun oikea ratkaisu löytyy, kooste voidaan ladata PDF:nä.

SFS 5907 Rakennusten akustinen luokitus.

Kategoriat

Maailmanlaajuisesti toimiva Geberit-konserni on saniteettiteollisuuden eurooppalainen markkinajohtaja. Geberitillä on vahva paikallinen edustus suurimmassa osassa Euroopan maista. Yritys valmistaa erittäin korkealaatuista saniteettitekniikkaa ja -keramiikkaa. Geberitillä on 29 tehdasta, joista 6 on Euroopan ulkopuolella. Konsernin pääkonttori on Rapperswil-Jonassa Sveitsissä, ja sen CHF 3 miljardin liikevaihtoa (2020) on tekemässä yli 12 000 työntekijää lähes 50 maassa. Geberit on listattuna Sveitsin pörssissä, ja vuodesta 2012 Geberitin osake on ollut mukana SMI:ssä (Swiss Market Index).

Geberitin palveluksessa Suomessa on noin 200 henkilöä. Suomen myynti, markkinointi ja hallinto toimii Vantaalla. Geberit Oy:n toimitusjohtaja on Kim Lövkvist, ja Geberit Production Oy:n Tammisaaren keramiikkatehtaan johtajana toimii Matts Lundström.

Sonja Nurminen

Lehdistön yhteyshenkilö markkinointipäällikkö +358 50 3514941
Eveliina Miettunen

Lehdistön yhteyshenkilö Communications Consultant, Drama Queen Communications +358 407 784 866

Innovatiivisia, nykyaikaisia kylpyhuoneratkaisuja

Maailmanlaajuisesti toimiva Geberit-konserni on saniteettiteollisuuden eurooppalainen markkinajohtaja. Vuonna 2024 150-vuotisjuhlavuottaan viettävällä Geberitillä on vahva paikallinen edustus suurimmassa osassa Euroopan maista. Yritys valmistaa erittäin korkealaatuista saniteettitekniikkaa ja -keramiikkaa.

Geberit Oy
Lumijälki 2